PDA

View Full Version : Voor al de stagg-haters....



Jax
28 juli 2005, 09:07
:o Gisteren even langs The String (in Amsterdam) geweest en heb meegenomen...... een stagg tele voor 95 euro....nieuw. :oops: Net als nagenoeg iedere forummer hier is mij echter altijd ingestampt: Stagg is brandhout, niet aankomen. (Te vergelijken met: Febo eten is troep, niet aankomen)

Ik kwam dus de winkel binnen en was al een tijd op zoek naar een gitaar met single-coil(s), aangezien ik al een epiphone sg heb. Na een beetje rondgekeken te hebben viel mijn oog gelijk op de stagg. Hoewel ik eigenlijk geneigd was de gitaar gelijk op te pakken, hield iets me tegen... noem het trots :wink:

De gast van de winkel zag me kijken en vroeg of ik de gitaar wilde proberen. Nou vooruit, omdat hij het zo vriendelijk vroeg, maar zeker niet omdat ik het zo graag wilde... Ik plug hem dus in een Traynor geloof ik (erg goede amp trouwens) en begin te spelen. Dat viel dus echt 100% mee!! De hals is fijn, niet te dun niet te dik, de frets goed afgewerkt, en de hele body had een fijne feel. Dan het geluid: Lekker helder, kan van erg fel tot lekker mellow, maar steeds met een bepaalde sprankel. Nou, na 15 minuutjes testen was ik overtuigd. Ik sprak nog even met de winkeleigenaar, die ook niet snapte hoe een gitaar voor die prijs nieuw verkocht kon worden, maar ja, je hoort mij niet klagen!

Nooit, maar dan ook nooit, had ik verwacht ooit een stagg te kopen. Nou is het er dus toch van gekomen, en ik moet, zeggen, ik ben erg tevreden! Begrijp me niet verkeerd, stagg zal nooit de heilige graal zijn. Er is genoeg dat niet echt deugd. Ik zal de tuners moeten vervangen, omdat er echte stagg tuners op zitten :D, en ook de paint-job is niet echt je van het. Maar al met al kan ik niet klagen voor 95 euro.

BTW, dit is niet een of andere lame rip_38_bla grap.