PDA

View Full Version : nieuwe gitaar. Suggesties? (les Paul, telecaster)



Guitarik
2 september 2002, 17:09
Ik wil over een tijdje een nieuwe gitaar kopen. Ik wil al heel lang een Gibson les Paul. Naar mijn mening echt de vetste gitaar die er is al moet ik er eerst nog een keer op spelen. :razz: Ik wil graag een mooi strak geluid en een gitaar waar ook een mooi clean geluid uit kan komen. Volgens mij voldoet een telecaster wel aan die eisen. Ik vind een les Paul alleen zoveel mooier....

Swan
2 september 2002, 17:16
Jackson Soloist

Anders Destium
2 september 2002, 17:20
Dan koop je er toch een!
Gaaf soloists trouwens

Dude
2 september 2002, 17:21
hmm ik heb een gibson les paul studio, en vind de cleans mooier dan die uit mijn stratocaster, voller enzo, maar das een kwestie van smaak.... ga alles eens uitproberen man, op deze manier posten komt elk gitaarmerk wel eens voorbij terwijl je toch op je eigen sounds af moet gaan....

IJzerbroot
2 september 2002, 18:07
Het is gewoon een kwestie van smaak. Ik heb zelf een squier standard strat en ik vinnum geweldig. Loop gewoon een goeie gitaarwinkel binnen en probeer alles waar je je groezelige handjes op kan leggen. Voor hetzelfde geld vind je toch bv een Gibson SG fijner om op te spelen dan een Les Paul...

Dionyios
2 september 2002, 18:12
Ehm, ik weet niet hoe jouw financiële situatie is, maar met een Gibson Les Paul zit je al gauw tegen de 3000 euro aan.

Als je echt helemaal weg ben van het Les Paul model, maar niet genoeg geld heb voor een echte Gibson, kan je ook een van de Les Paul's van Epiphone proberen. Dit is zegmaar een dochter van Gibson en maker ook heel erg leuke instrumenten.

Bins
2 september 2002, 18:42
Of een Tokai (love rock?)

Swan
2 september 2002, 18:48
de Dean Les Paul modellen zijn ook goed, de Dean Evo is dat

BLOK182
2 september 2002, 18:53
Op 2002-09-02 18:12, schreef Dionyios:
Ehm, ik weet niet hoe jouw financiële situatie is, maar met een Gibson Les Paul zit je al gauw tegen de 3000 euro aan.

Als je echt helemaal weg ben van het Les Paul model, maar niet genoeg geld heb voor een echte Gibson, kan je ook een van de Les Paul's van Epiphone proberen. Dit is zegmaar een dochter van Gibson en maker ook heel erg leuke instrumenten.

Nou voor rond de 1000 euro heb je toch wel een Gibson LP Studio

Brianmayrulezzz
2 september 2002, 21:53
koop gewoon een burns Brian May, heb je een les paul, een strat, een les paul, een ibanez, een rickenbacker, een tele....

Mac-F
2 september 2002, 23:15
Als je toch met geld gaat smijten...
Check ook eens een Music Man Axis.
Dat Gibson- en Fendergeluid in één gitaar.
En ze gebruiken hetzelfde hout als er bij de customafdeling van Fender gebruikt wordt.