PDA

View Full Version : Blues Jam



markieray
27 juli 2005, 21:54
Hey Guys,

Graag jullie ongezouten mening over m'n allereerste opname met de Pod XT en Cool Edit Pro ... hopelijk lusten jullie wel wat pap van blues ! 8-)

http://users.skynet.be/markie/gear/troutblues2.mp3

Gitaristieke groeten,

Markie :cool:

Jeroenvanhulsteijn
28 juli 2005, 14:34
De solo klinkt erg zacht in verhouding tot de rest. Dus ik kan het niet zo heel goed horen.

Volgens mij doe je af en toe best wel leuke dingen. Alleen de sound van de sologitaar vind ik persoonlijk niet zo passen. Mss wat te smooth. En je mag wat meer rustmomenten hebben. Geeft wat meer ritmische dynamiek.

markieray
28 juli 2005, 17:01
Ok Jeroen,

Thanks voor de comments, dat noem ik nu eens echt bruikbare en constructieve commentaar ! :lol:

De solo gaat inderdaad wat te stil ... zelf vind ik het ook geen schitterende solo (heb al beter gedaan) maar aangezien het m'n eerste deftige opname zonder al te veel latency was, heb ik deze maar gekozen.

Misschien zat ik ook wel met enige "zenuwen" tijdens het opnemen waardoor het verhaal in m'n solo uiteindelijk wat verloren is gegaan.

Greetz,

Markie :cool:

koella
28 juli 2005, 20:54
Te smooth voor blues, inderdaad.
Teveel vervorming maakt een rechtstreeks geluid ook altijd een beetje ranzig, vind ik. Voor metal is dat wel o.k.
Ik heb uiteindelijk toch weer een klein buizenbakje met een sm57 gepbruikt. Veel mogelijkheden op de POD, maar klein zo'n bakje zet je open en je hebt gewoon meteen wat je wilt horen.
Wat ik met een rechtstreeks geluid wel eens doe is er een (room)galm opzetten om toch wat ruimtelijkheid te creeren. Niets overdreven, maar net hoorbaar.

markieray
29 juli 2005, 15:45
Aan de gitaarsound heb ik inderdaad niet echt veel aandacht geschonken ... gewoon een presetje op de Pod genomen (Line 6Insane) ... sound doet me wel wat denken aan die high-gain Walter Trout sound (die speelt trouwens op een Mesa Boogie Mark 4 halfstack met gain goed open !).

Aan opnemen met een microfoon voor de versterker ben ik momenteel nog niet echt toe ... voorlopig enkel dus met de Pod. Zou wel leuk kunnen worden als je bedenkt dat ik in m'n bluesbandje over een 1967 Super Reverb (blackface) speel ! :)

Bedankt alleszins voor jullie comments ... tijdens m'n verlof zal ik zeker nog wat dingen posten.

Greets,

Markie :cool:

Bouke
30 juli 2005, 00:11
Hey Markie,

Ik vind de tone die je uit de pod haalt ook niet echt mooi. Zo klinken de standaard factory presets ongeveer en die vind ik dus niet tof. Daar zou ik echt even aan werken. Een podxt op tone krijgen vergt nou eenmaal wat tijd.

Om een vergelijkbare 'blackface' tone te krijgen die je uit je SR krijgt, kun je op de PodXt de deluxe pakken met een tweed 4x10 cab oid. Dat werkt bij mij erg lekker. Geef de tone power met een TS of Rat en dik die dan iets aan met de EQ. Ook kun je lekkere bassman-patches gaan maken. Er zit heel mooi geluid in een XT maar je moet moeite doen om het eruit te halen.

Enne... leave the gain alone :D Trout gebruikt wel meer gain dan in 'bluesland' gebruikelijk is, maar teveel gain kills big tone en dat wil je niet.

Groets,

Bouke

koella
30 juli 2005, 00:27
Hey Markie,

Ik vind de tone die je uit de pod haalt ook niet echt mooi. Zo klinken de standaard factory presets ongeveer en die vind ik dus niet tof. Daar zou ik echt even aan werken. Een podxt op tone krijgen vergt nou eenmaal wat tijd.

Om een vergelijkbare 'blackface' tone te krijgen die je uit je SR krijgt, kun je op de PodXt de deluxe pakken met een tweed 4x10 cab oid. Dat werkt bij mij erg lekker. Geef de tone power met een TS of Rat en dik die dan iets aan met de EQ. Ook kun je lekkere bassman-patches gaan maken. Er zit heel mooi geluid in een XT maar je moet moeite doen om het eruit te halen.

Enne... leave the gain alone :D Trout gebruikt wel meer gain dan in 'bluesland' gebruikelijk is, maar teveel gain kills big tone en dat wil je niet.

Groets,

Bouke

Inderdaad, leave the gain alone. Ik wil niet drammen , maar als je met een mike opneemt kun je de gain toch meer zijn eigen gang laten gaan omdat het "natuurlijker" klinkt .
Als geluidsoverlast je probleem is, kun je dan niet ,zoals billy gibbons van ZZtop, een klein buizenversterkertje opsluiten in een kistje samen met een sm57 ?

markieray
9 augustus 2005, 19:16
Hey Bouke,

Thanx voor de hint ... is wellicht een beetje uit 'luiheid' dat ik niet echt de tone heb zitten afstellen alvorens op te nemen ... ik was al heel blij dat het me lukte iets op te nemen en dat op dit forum te posten. Maar volgende keer beter, beloofd !! :-D

Momenteel heb ik een probleempje met m'n mixer zodat ik voorlopig helaas geen opnames meer kan maken ... :( ... hopelijk is ie snel hersteld !

Greetz,

Markie :cool:

Bouke
9 augustus 2005, 20:37
Momenteel heb ik een probleempje met m'n mixer zodat ik voorlopig helaas geen opnames meer kan maken ... :( ... hopelijk is ie snel hersteld !

Dan hang je de XT toch gewoon via de USB aan je pc!

Bouke

Sliver
11 augustus 2005, 16:19
ruk!