PDA

View Full Version : Info gezocht over Samick elementen



BJA
27 juli 2005, 19:35
Helleuw,

Ik heb hier een Samick SAN450 staan, deze in het zwart:
http://www.ozebiz.com.au/planettx/images/samick_san450_electric.gif

Maar nu ben ik al een hele tijd op zoek naar welk type humbucker daar nu precies in zit. Op internet kan ik helemaal niks van terugvinden.

Nu, ik hoor het geluid dat de achterste humbucker maakt heel erg graag en wil zo nog een extra element om dan in mijn Epi G400 te zetten. Alleen heb ik geen idee van wat het precies is.

Iemand een idee of tip?

Cubensis
27 juli 2005, 20:41
ik zou gokken op de gewone cheapass huis tuin en keukenelementjes van samick zelf :)

BJA
27 juli 2005, 22:10
Kijk het zit zo, het geluid dat ik uit die achterste humb. krijg is het geluid dat ik zocht en heel graag wil houden. Probleem is, die samick ligt me niet zo om te spelen, zeker niet omdat ik mijn gitaar graag laag heb hangen. Deze is gewoon te groot om comfortabel te spelen. Nu had ik een idee om de achterste humb. van de samick om te wisselen met de achterste van mij epi. Zelfde model dus lijkt me mogelijk.

Vraag is alleen, wat hou ik dan nog over van mijn geluid en zal het uiteindelijk niet helemaal anders klinken? Want die samick is een hollowbody...

wietse
27 juli 2005, 22:36
daar kan je donder op zeggen, een hollowbody tegenover een solidbody een wereld van verschil zelfs met dezelfde elementen.

BJA
27 juli 2005, 22:41
daar kan je donder op zeggen, een hollowbody tegenover een solidbody een wereld van verschil zelfs met dezelfde elementen.
Dus best niet én de samick en de epi vern..ken en maar leren leven met die samick? :D