PDA

View Full Version : jeej, goed koopje gedaan :)



skabouter
27 juli 2005, 16:29
ik heb voor erg weinig geld een Hondo II LP junior gekocht (van wietse). hij is overgespoten naar een goldtop, wat er best mooi uitziet!

er zit een USA dimarzio in, en die klinkt ook erg goed ! het geluid is zoweiso dik in orde, maar ik was vantevoren bang dat het niet lekker zou spelen. maar ook dat valt 100% mee, de frets zijn wat klein vergeleken met de jumbo`s die ik gewend ben, maar de hals is prima, en het speelt niet vervevelend :)

al met al een heerlijk gitaartje, voor weinig geld , erg blij mee !!

jeej :)

Hier een fototje:

http://community.webshots.com/photo/81277125/405909408QrMnEJ

StereoX
27 juli 2005, 16:39
ziet er behoorlijk vet uit. wat is de kwaliteit van hondo? waar is het mee te vergelijken?

ieme
27 juli 2005, 16:52
das de oude van wietse!

FNaRK
27 juli 2005, 17:15
mooi ding, die oude Hondo´s zijn vaak prima planken...

zo heb ik nog een Westone Thunder uit de jaren 80, onverwoestbaar, vette sound, bronzen topkan etc.
Je krijgt er geen fuck meer voor, ik hou ´em dus maar lekker...

wat heb je voor die Hondo betaald ...

wietse
27 juli 2005, 17:22
ja dat is een ex van mij, ik verkoop ook nog wel eens wat :-D.
en ik zelf ben ook erg tevreden met het resultaat van de top.
hondo is vergelijkbaar met stagg meestal nog wat erger, maar af en toe zit ook daar een goede tussen en die 80er jaren hondo's hadden eigenlijk allemaal dimarzio's .
alleen daarom koop ik wel eens een oude hondo voor weinig als ik vermoed dat er wel eens dimarzio's in kunnen zitten.
dus als je een hondoII ziet staan met open humbuckers best kans dat het dimarzio's zijn, staat er alleen hondo op dan met een boog er omheen en afblijven die gitaren zijn echt slecht.
mooi dat je er zo blij mee bent ska.

wietse
27 juli 2005, 17:25
zo heb ik nog een Westone Thunder uit de jaren 80, onverwoestbaar, vette sound, bronzen topkan etc.
Je krijgt er geen fuck meer voor, ik hou ´em dus maar lekker...



dat kan je nog wel eens raar meevallen, westone werd in die tijd door matsumoku gebouwd en daar is tegenwoordig veel interesse in, prima gitaren die uncle mat producten.

RUIS
27 juli 2005, 20:09
dat er wel eens dimarzio's in kunnen zitten.
dus als je een hondoII ziet staan met open humbuckers best kans dat het dimarzio's zijn

Zo ook bij de Hondo II LP die ik heb gehad:

http://img176.imageshack.us/img176/1812/image0691ld.jpg
*nederige excuses voor de crappy foto

Gekocht bij Kees Dee toen-ie uitverkoop had voor de verhuizing voor 100 gulden. Hij wist dus vast niks van die Dimarzio's! Later nog een slagplaatje gemaakt en rood gespoten, hij was lelijk beschadigd vies vlekkerig creme. De PU's heb ik nog, zitten nu in m'n zelfbouw. De Hondo zonder elementen geruild voor een peavey strat geval. :cool:

robert-gitarist
27 juli 2005, 20:22
Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar..
Eerlijk gezegt had ik die toen ook op het oog maar ik moest en zou eerst een Phase 90 hebben van MXR...Is een leuke les paul..geen gelul veder,1goeie humbucker... vette shit :cool: :)

Wietse: heb jij een fototje misschien van die Hondo Mustang die je aanbied?

BLOK182
27 juli 2005, 20:30
Cool dingetje ska, goeie koop!

wietse
27 juli 2005, 21:00
Wietse: heb jij een fototje misschien van die Hondo Mustang die je aanbied?

heb ik, is echt een super cheapo de naam hondo waardig :-D

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hondomustang.jpg

die wordt als het goed is binnenkort opgehaald.

wietse
27 juli 2005, 21:02
hmm het forum doet ook weer ouderwets, er is geen actie aangegeven, heeft hij lang niet gedaan.

robert-gitarist
27 juli 2005, 21:08
Ow is dat hem...okee..
Mwah opzich ziet ie er wel leuk uit...
Maar goed als jij al zegt dat het de naam Hondo waar is....

:D :P

wietse
27 juli 2005, 21:23
oh hij is goed bespeelbaar, dat wel, krijg alleen de fretbuzz op de 19e fret van de lage E niet weg, nu is dat niet zo'n ramp want zo vaak kom je daar normaal niet.
het is echt een multiplex plank waar de hals bijna op ligt, leuk voor aan de muur of om je eerste akoorden op te leren maar meer niet.
heb ook nog een hondo ?LP staan die is iets beter maar daar heb ik de dimarzio's al uitgeript, zitten nu originele hondo nephumbuckers in :-D .

almarvk
27 juli 2005, 22:00
Zo'n mustang heb ik dus gehad. Wat een überkudt gitaar...Sorry, maar voor mij nooit meer Hondo's ;)

BamBuFan1
28 juli 2005, 00:36
dat kan je nog wel eens raar meevallen, westone werd in die tijd door matsumoku gebouwd en daar is tegenwoordig veel interesse in, prima gitaren die uncle mat producten.

Er zijn een aantal series HondoII's die ook uit Matsumoku komen. Kosten geen dr*l en perfecte gitaren.

Javaca
28 juli 2005, 00:52
Gefeliciteerd Ska !

Ik had ook GAS voor dat ding, maar geen mogelijkheid om hem op te halen, dus ging het over... :(

wietse
28 juli 2005, 06:36
dat kan je nog wel eens raar meevallen, westone werd in die tijd door matsumoku gebouwd en daar is tegenwoordig veel interesse in, prima gitaren die uncle mat producten.

Er zijn een aantal series HondoII's die ook uit Matsumoku komen. Kosten geen dr*l en perfecte gitaren.
weet ik, ik heb er zoeen , kocht hem voor 30 euro man durfde niet meer te vragen omdat het een hondo was, ik kocht hem met het idee mischien dimarzio's in dat ding en de andere onderdelen zijn ook welkom.
maar toen ik dat ding thuis inplugde werd ik compleet overdonderd zo goed klinkt en speelt dat ding.
dus kon het niet over m'n hart krijgen hem te slopen.