PDA

View Full Version : emg in ibanez?????



joke
27 juli 2005, 15:19
hallo allemaal,
ik heb emg h/s/s in een oude fernandes strat zitten en dat klinkt fenomenaall maar heeft iemand ervaring met deze elementen ( ik heb de hum de 85 splitbaar met twee sa 's alles aktief dus ) in een gibson achtige wordt de sound dan nog wolliger en modderiger ?
en ik heb het over mijn jaren 80 ibanez artist ar 50 ???????

Anders Destium
27 juli 2005, 15:23
Luister naar Zakk Wylde, daar is je antwoord!

jorrit
27 juli 2005, 19:04
tuurlijk, die man heeft ook geen bakken tone in zn vingers, een gemodde versterker en de wereld aan apperatuur? daarnaast heeft ie ook geen 85 in de brug zitten... beetje makkelijk antwoord. ik kan je niet vertellen hoe een 85 in de brug klinkt bij een mahony gitaar maar een 81 wordt in de brug positie in het zelfde geval niet modderig.

zelf houd ik niet van aktieve elementen, vind ze niet lekker klinken. maar das mijn smaak. ik vraag me wel af waarom je niet een setje mooie passieve elementen in je lp stopt. dan heb je een gitaar met een andere sound en dat lijkt me toch nuttiger als 2 gitaren met zo goed als dezelfde sound. je zou bijvoorbeeld naar de seymour duncan pearly gates, alynco pro, '59, dimarzio paf elementen of orriginele gibson elementen (burstbuckers bijv.) om in je gitaar te zetten..

Anders Destium
27 juli 2005, 21:17
tuurlijk is het een makkelijk antwoord, maar de vraag is dan ook pas 1000000 keer gesteld. Gebruik zoekfunctie en EMG en je vindt een schat aan info.

Mahonie heeft snel de neiging om modderig te klinken, met de mid/hoog heavy EMGs los je dat probleem vakkundig op. Is dat al een beter antwoord?

joke
28 juli 2005, 08:00
oke lui , bedankt voor de input ik ga er eens over peinzen!!