PDA

View Full Version : hoe kan dat..???



peetiej
27 juli 2005, 13:36
als ik mijn vinger in zo'n... hokje zet.. een fret toch???
dan hoor ik het zelfde geluid als dat ik mn vinger niet in zo'n hokje zet hoe kan dat??
kan iemand mij helpen... :oops:

renier
27 juli 2005, 15:10
waarschijnlijk bedoel je dat een snaar op de 3e fret dezelfde toon geeft als op de 4e fret?

in dat geval zijn de afstelling van brug en hals waarschijnlijk verkeerd. als je de snaar op de derde positie fret, wordt de snaar ook tegen de 4e fret gedrukt, waardoor je eigenlijk dus een halve toon hoger speelt.

als beginner zou ik hiermee even naar een gitaarzaak gaan.

peetiej
27 juli 2005, 15:17
Kan t ook komen doordat ik mijn vingers verkeerd neerzet??? :???:

thnQ voor t antwoorden :wink:

peetiej
27 juli 2005, 15:23
en nog ff 1 vraagje...

wat betekend dit eigenlijk...



Gebruikte accoorden:

C# 446664
B 224442
A 002220
G# 466544
F# 244322
E 022100
G#m 466444


Intro:

C# - B - A - G# - C#


Greetz.. :oops:

waayer
27 juli 2005, 17:21
beter gewoon vanaf het begin beginnen met de akkoorden A , E , D, G, C

daarna maar eens gaan kijken hoe je de barree akkoorden moet spelen.

Reel Big Fish
27 juli 2005, 17:25
als ik mijn vinger in zo'n... hokje zet.. een fret toch???

Hahaha sorry hoor, maar dan word ik uitgelachen als ik het verschil tussen Cm en C#m vraag, wtf!? :-D

peetiej
27 juli 2005, 17:59
als ik mijn vinger in zo'n... hokje zet.. een fret toch???

Hahaha sorry hoor, maar dan word ik uitgelachen als ik het verschil tussen Cm en C#m vraag, wtf!? :-D


Sorry hoor maar als je nog nooit met zulkse dingen gewerkt of gespeelt hebt en nog maar een beginner bent lijkt t me toch een beetje logisch als je iets niet snapt of weet

in dat geval hou jij je nou maar bezig met je eigen zaken
DAMNN

Reel Big Fish
27 juli 2005, 18:13
*points and laughs* :)

--=HANS=--
27 juli 2005, 21:12
Hallo Peetiej

Zo te zien ben je nog maar net begonnen, dus hier een kleine uitleg in tablatuur, dat is namelijk wat het is. Normaal wordt muziek (losse noten, accoorden etc.) uitgedrukt in notenschrift. Op een gitaar kun je hetzelfde ook weergeven met zogenaamde tablatuur, dwz waar welke noot zit, niet hoelang die duurt bijv.

Bijv. A 002220 betekend: A = A(majeur) we zeggen meestal gewoon A
pak je gitaar zoals je speelt, de bovenste snaar is de dikste en als je die helemaal los speelt is het een E, de tweede snaar een A, de derde een D, de vierde een G de vijfde een B en de zesde weer een (hoge) E

nu de 002220-> de eerste 0 is de bovenste snaar en betekent dat je die speelt zonder hem ergens in te drukken, de tweede nul idem voor de tweede snaar. De eerste 2 betekent dat je de derde snaar, nog steeds van boven gezien, indrukt tussen de eerste en de tweede fret, dus in het tweede "vakje" Die derde snaar was een D maar wordt nu een E. De tweede 2 betekent dat je de vierde snaar ook tussen de eerste en tweede fret moet indrukken, dit was een G maar wordt nu een A. De derde twee idem voor de vijfde snaar, dit was een B en wordt nu een Cis. De laatste 0 slaat dus op de zesde snaar, die speel je dus weer los en blijft dus gewoon E.
Samen heb je nu dus EAEACisE en die vormen samen het accoord A

Bij de accoorden die je hebt opgeschreven zjin de meeste met barree, dwz dat je met je met je wijsvinger alle 6 de snaren op bijv. de vierde pos. indrukt en met je overige vingers de rest van het accoord er bij zet. Tenzij je een supertalent bent is het aan te raden daar niet mee te beginnen.
Waayer schreef het al, beginnen met accorden rond de eerste twee drie frets. A Am (Bm) C C7 D Dm D7 E Em E7 F G . Bm (Bmineur) is wel een barree accoord maar die komt nog al eens voor in liedjes dus die heb ik er maar bij gezet. Met de overige accorden kun je al een hele boel spelen en bovendien...........met deze accoorden ben je de komende tijd wel zoet voordat je ze allemaal goed kan spelen :razz:

Check ook eens de afdeling tablatuur van dit forum, volop info.

Heel veel succes, gr. Hans

evilpompie
29 juli 2005, 22:13
Sla je met je rechterhand wel de snaar aan die je met je linkerhand indrukt?