PDA

View Full Version : Nieuw slagplaatje?



Jax
27 juli 2005, 12:18
Hehe, weer een topic over mijn SG, nu over de slagplaat. Ik wil misschien een slagplaatje van Warmoth kopen, maar op de site staat duidelijk dat ze bedoeld zijn voor Warmoth modellen only, en dus waarschijnlijk niet op hetzelfde model van een ander merk zullen passen. Wat zijn de ervaringen hiermee? Kan er met een klein beetje bijschaven toch een goede slagplaat gemaakt worden?

Dan punt twee: Als ik een slagplaat zou kopen zou het waarschijnlijk een paisley slagplaat worden. Nu is aan jullie om even te zeggen of jullie het wel of niet vinden staan.

Zo ziet de gitaar er nu uit:

http://www.xs4all.nl/~epedel/g400.bmp

En zo zou hij er (ongeveer) uit zien met pasiley slagplaat:

http://www.xs4all.nl/~epedel/g400p.JPG

Houden hoe die is, of paisley slagplaatje erop?

Reel Big Fish
27 juli 2005, 12:20
Het blijft natuurlijk jouw keuze, maar ik zou hem houden zoals hij is...

FruscianteFan
27 juli 2005, 12:20
Ik vind de zwarte mooier. Zo hoort een SG er gewoon uit te zien :)

(maar waarom gaat het plaatsen van de controls op Gibsons toch zo vaak mis?)

Fumi SG
27 juli 2005, 12:24
mooi zwart laten, dat Paisley ding ziet er echt niet uit! :-?

vulvasonic
27 juli 2005, 12:29
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat Warmoth alleen modellen maakte met schroefverbinding voor de hals. In dat geval staan de pickups en de brug verder naar achter. Het zou dus zomaar kunnen dat zo'n Warmothslagplaatje voor de SG inderdaad niet eens past.

Maarre....., ik zou 'm ook gewoon zwart houden hoor. Het is toch een schitterende gitaar zo?

jorrit
27 juli 2005, 12:30
die paistley is echt ontzettend lelijk in combi. mss zou een zwarte paistley beter staan als je dan toch paistley wilt..

Fox
27 juli 2005, 12:42
Zwart is inderdaad nog altijd beter ( vind ik ), past veel beter bij de SG. Maar het is natuurlijk je eigen keuze.

almarvk
27 juli 2005, 12:52
Uhm, gewoon zelf maken dan?? Heeft de bassist van mijn band ook gedaan en staat wel stoer.

Tis iig aan jou om je slagplaat er veranderen. Ik vind 'm iig mooier met een zwarte slagplaat, maar zo'n andere slagplaat maakt het voor jou natuurlijk wel persoonlijker. It's up to you...

EpiCenturiesAWAy
27 juli 2005, 13:29
waarom maak/koop je niet zo'n grote slagplaat ?

Jax
27 juli 2005, 13:30
waarom maak/koop je niet zo'n grote slagplaat ?

Idd erg vet, maar dan zou ik wat extra gaatjes in de body moeten boren en daar ben ik mentaal nog niet aan toe :)

Fumi SG
27 juli 2005, 14:07
zouden extra gaatjes nodig zijn denk je?? Ik denk dat als je gewoon je grote slagplaat vastschroefd in de gaatjes die er al zitten, dat ie gewoon vast genoeg zit... :)

EpiCenturiesAWAy
27 juli 2005, 14:11
Maar ja da's ook niet zo mooi he :)