PDA

View Full Version : Brug element



Bullseye
27 juli 2005, 11:35
Ik heb een Gibson les Paul Std en vind hem zeker 100% te gek wauw gaaf .
Alleen ik vind het brug elementje te sompig ( te dik, te bulky, te romig )
dit betreft een Gibson '57 classic humbucker, clean speelt ie heel lekker maar met de gain knop aan :-s.
Iemand een idee hoe dit af te stellen is ?

Rock 'n Roll !!!! :evil:

Agent_Smith
27 juli 2005, 12:13
Seymour Duncan erin (custom bijvoorbeeld).

Droffie
27 juli 2005, 12:19
Vreemd ik wist niet dat Standards met classics '57 uitgerust zijn.
Heb je een Historic toevallig?

Wat de sound van een '57 pup aangaat. Tja die zijn gemaakt voor de cleanere geluiden en vintage sounds. Het zijn ook de laagste output elementen Gibson.

Mijn Standard heeft de Bustbuckers Pro en die blazen bigtime. Probeer in de winkel eens een nieuwe Standard en kijk of je 't wat vind.
Ruil de brug '57 voor een burstbucker en klaar.

Succes

Droffie
27 juli 2005, 12:19
Seymour Duncan erin (custom bijvoorbeeld).

Dat kan niet...

jorrit
27 juli 2005, 12:31
want....?

Droffie
27 juli 2005, 12:32
want....?

Die wordt afgestoten... :D

Fumi SG
27 juli 2005, 12:34
want....?

Die wordt afgestoten... :D

:???:

Droffie
27 juli 2005, 12:37
want....?

Die wordt afgestoten... :D

:???:

Ja net als bij vreemde donor organen...heiligschennis Duncans in de Gib...Dat was mijn grapje.

Ik merk 't al, ik was de enige die 'm leuk vond... :-?

Bullseye
27 juli 2005, 13:51
Vreemd ik wist niet dat Standards met classics '57 uitgerust zijn.
Heb je een Historic toevallig?

Wat de sound van een '57 pup aangaat. Tja die zijn gemaakt voor de cleanere geluiden en vintage sounds. Het zijn ook de laagste output elementen Gibson.

Mijn Standard heeft de Bustbuckers Pro en die blazen bigtime. Probeer in de winkel eens een nieuwe Standard en kijk of je 't wat vind.
Ruil de brug '57 voor een burstbucker en klaar.

Succes

Uhm ik heb eigenlijk gejokkebrokt :oops: ikheb een Gibson les paul "Joe perry " dus dan is het een " Classic les paul"

Maar idd als het een element is met een laaaaaaaage output dan moet ik er een andere inzetten ik ga het proberen .
Misschien heef iemand een alternatief behalve Seymour duncan dan.
Ik wou wel graag die joe perry sound erin houden

Jax
27 juli 2005, 13:55
want....?

Die wordt afgestoten... :D

:???:

Ja net als bij vreemde donor organen...heiligschennis Duncans in de Gib...Dat was mijn grapje.

Ik merk 't al, ik was de enige die 'm leuk vond... :-?

Hehe, ik vind hem wel grappig :)

Jeanken
27 juli 2005, 14:01
Vreemd ik wist niet dat Standards met classics '57 uitgerust zijn.
Heb je een Historic toevallig?

Wat de sound van een '57 pup aangaat. Tja die zijn gemaakt voor de cleanere geluiden en vintage sounds. Het zijn ook de laagste output elementen Gibson.

Mijn Standard heeft de Bustbuckers Pro en die blazen bigtime. Probeer in de winkel eens een nieuwe Standard en kijk of je 't wat vind.
Ruil de brug '57 voor een burstbucker en klaar.

Succes

Uhm ik heb eigenlijk gejokkebrokt :oops: ikheb een Gibson les paul "Joe perry " dus dan is het een " Classic les paul"

Maar idd als het een element is met een laaaaaaaage output dan moet ik er een andere inzetten ik ga het proberen .
Misschien heef iemand een alternatief behalve Seymour duncan dan.
Ik wou wel graag die joe perry sound erin houden

Enkel het halselement in de Joe Perry is een '57, de brug is een, tsjah, Joe Perry Custom zullen we het maar noemen, het heeft niet echt een naam..
Ik heb het ook al ondervonden dat de brug wat minder is maar er is zeker wat met te doen hoor..

Jeanken
27 juli 2005, 14:01
...

Jeanken
27 juli 2005, 14:01
Probleempjes met mijn pc.. srry

Droffie
27 juli 2005, 14:18
Vreemd ik wist niet dat Standards met classics '57 uitgerust zijn.
Heb je een Historic toevallig?

Wat de sound van een '57 pup aangaat. Tja die zijn gemaakt voor de cleanere geluiden en vintage sounds. Het zijn ook de laagste output elementen Gibson.

Mijn Standard heeft de Bustbuckers Pro en die blazen bigtime. Probeer in de winkel eens een nieuwe Standard en kijk of je 't wat vind.
Ruil de brug '57 voor een burstbucker en klaar.

Succes

Uhm ik heb eigenlijk gejokkebrokt :oops: ikheb een Gibson les paul "Joe perry " dus dan is het een " Classic les paul"

Maar idd als het een element is met een laaaaaaaage output dan moet ik er een andere inzetten ik ga het proberen .
Misschien heef iemand een alternatief behalve Seymour duncan dan.
Ik wou wel graag die joe perry sound erin houden

Ok dat verklaart een hoop. Het zal zeker een paf style pup zijn die Perry in z'n brug heeft als het geen classic is zoals jeanken zegt.
Dan zou ik toch even die burstbuckers proberen. Ik speel met mijn band regelmatig Aerosmith werk en mijn LP klinkt behoorlijk perry als 't moet.
En anders heeft SD goede alternatieven. (ondanks het risico van afstoten :D )

Droffie
27 juli 2005, 14:20
Oh ja, dit schiet me nog te binnen...Probeer ze eens te swappen.
Omdat misschien klinkt die neck pup juist heel goed in de brug.

Jeanken
27 juli 2005, 14:28
Kan zijn dat het net omgekeerd is maar normaalgezien heeft een brugpickup hogere output dan de neck maar door de positie is dit niet waarneembaar, het is net om te compenseren. Daarom ook dat bij dezelfde pickups hals en brugversies zijn wsl.
Als je klaagt van laaaaage output om het met jouw woorden te zeggen zal die swap het probleem nekel verergen..
SD heeft zeker leuke alternatieven en met de juiste afstelling zal je elke goeie pickup wel Perry doen klinken, hij speelt nu ook niet enkel op die gitaar, hij heeft zelfs al een nieuwe signature en die heeft Burstbuckers, ik denk de 3 en 4 versie, niet de Pro, Gibson is nogal duur denk ik, beter richting SD gaan, voor hetzelfde geld heb je heel wat meer pickup, misschien meteen een split bijdoen?

Droffie
27 juli 2005, 15:03
Ben ik met je eens, wellicht zal de neck pup wat minder output hebben. Mijn idee is alleen hij zich niet zo blind moet staren op output. Dat is niet het belangrijkste voor een goede tone. met wat minder output kan je amp weer wat harder met de daarbij komende voordelen.

een 500T heeft meer output dat mijn burstbucker maar mijn BB vind ik toch heel wat vetter klinken op high gain.

Ach ja, smaakjes verschillen nou eenmaal...

Droffie
27 juli 2005, 15:13
Hey bullseye,
Lees dit topic even door. die gast laat voor weinig pickups volgens eigen specs maken. Scheelt veel geld en je kan ze behoorlijk high output geven.

Tis maar een idee.

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=717366#717366

Agent_Smith
27 juli 2005, 19:12
want....?

Die wordt afgestoten... :D

:???:

Ja net als bij vreemde donor organen...heiligschennis Duncans in de Gib...Dat was mijn grapje.

Ik merk 't al, ik was de enige die 'm leuk vond... :-?

Pfff...heb ik mazzel dan! Al mijn LP's zijn voorzien van SD's en ze worden gelukkig niet afgestoten. :wink:

Droffie
28 juli 2005, 00:04
want....?

Die wordt afgestoten... :D

:???:

Ja net als bij vreemde donor organen...heiligschennis Duncans in de Gib...Dat was mijn grapje.

Ik merk 't al, ik was de enige die 'm leuk vond... :-?

Pfff...heb ik mazzel dan! Al mijn LP's zijn voorzien van SD's en ze worden gelukkig niet afgestoten. :wink:

Een kwestie van tijd...'t kan soms jaren duren...Maar als echt gebeurt is 't geen prettig gezicht. Ik wens 't niemand toe... :D

Bullseye
28 juli 2005, 00:58
Hmmm .. ik heb ff voldoende info bedankt iedereen ik ga eens wat experimenteren met SD .

En Jeanken, die Les Paul Joe Perry is zeker een top gitaar die was zeker het ritje naar Belgie waard 8-)


Rock On !!! :evil:

Jeanken
28 juli 2005, 12:16
Hey Bouke, kvroeg me al af wie nog zo'n schatje had :D
SD is inderdaad heel leuk alternatief, klassiekertje als de Jeff Beck moet zeker leuk klinken.
En Droffie, die lage output van hem komt omdat hij (als ik me niet vergis) op een gitaar met actieve EMG's speelde, tverschil zal wel gigantisch zijn om dan op passieve die nog niet eens al te hoge output hebben te gaan spelen.
Ik denk dat ik de mijne toch maar weg ga doen, tis een geweldige gitaar enzo, maar als mijn zelfbouw wat geslaagd uitdraait zie ik puur omdat het een zelfbouw is me daar weer constant op spelen en tis nogal een duur stuk om in de koffer te laten liggen, daarvoor kan ik alweer heel wat anders hebben.

Bullseye
28 juli 2005, 13:31
Hey Bouke, kvroeg me al af wie nog zo'n schatje had :D
SD is inderdaad heel leuk alternatief, klassiekertje als de Jeff Beck moet zeker leuk klinken.
En Droffie, die lage output van hem komt omdat hij (als ik me niet vergis) op een gitaar met actieve EMG's speelde, tverschil zal wel gigantisch zijn om dan op passieve die nog niet eens al te hoge output hebben te gaan spelen.
Ik denk dat ik de mijne toch maar weg ga doen, tis een geweldige gitaar enzo, maar als mijn zelfbouw wat geslaagd uitdraait zie ik puur omdat het een zelfbouw is me daar weer constant op spelen en tis nogal een duur stuk om in de koffer te laten liggen, daarvoor kan ik alweer heel wat anders hebben.

Helemaal waar, ik ben natuurlijk die dikke vette EMG's gewend dus dan ben ik gewoon verwend met het hoge output geluid.....hmmm ik heb eigenlijk wel oren naar een SD alnico pro II halselement iemand hier ervaring mee ?

En Jeanken ga je jouw Joe Perry wegdoen :???: zonde zonde zonde :-? het is echt een collecters item, zo'n gitaar koop je heel moeilijk weer als je er spijt van hebt .
Ik weet zeker dat de mijne blijft .. 'kvind hem behoorlijk uniek
Maar da's mijn bescheiden mening 8-)

Jeanken
28 juli 2005, 14:56
Kweet het, ze zijn vrij moeilijk te vinden en zeker een exemplaartje in mint condition maar ja, wie weet of ik er ooit uitgeraak, die eeuwige twijfel toch..
Die Alnico's zijn zeker niet mis, kgeloof dat Slash ze ook in zijn LP's heeft zitten, hoef je natuurlijk niet op voort te gaan maar slecht zullen ze wel niet klinken.

Bullseye
30 juli 2005, 10:04
Vreemd ik wist niet dat Standards met classics '57 uitgerust zijn.
Heb je een Historic toevallig?

Wat de sound van een '57 pup aangaat. Tja die zijn gemaakt voor de cleanere geluiden en vintage sounds. Het zijn ook de laagste output elementen Gibson.

Mijn Standard heeft de Bustbuckers Pro en die blazen bigtime. Probeer in de winkel eens een nieuwe Standard en kijk of je 't wat vind.
Ruil de brug '57 voor een burstbucker en klaar.

Succes

Uhm ik heb eigenlijk gejokkebrokt :oops: ikheb een Gibson les paul "Joe perry " dus dan is het een " Classic les paul"

Maar idd als het een element is met een laaaaaaaage output dan moet ik er een andere inzetten ik ga het proberen .
Misschien heef iemand een alternatief behalve Seymour duncan dan.
Ik wou wel graag die joe perry sound erin houden

Enkel het halselement in de Joe Perry is een '57, de brug is een, tsjah, Joe Perry Custom zullen we het maar noemen, het heeft niet echt een naam..
Ik heb het ook al ondervonden dat de brug wat minder is maar er is zeker wat met te doen hoor..

( Jeanken )
Ik heb gister voor het eerst op mijn TSL 100 gespeeld met die perry en idd het brug element is ook wat minderik .denk dat het echt een bluesrock gitaartje is ..... ik wil een ietswat ruige sound erin als ik 2x SD alnico2 pro's erin doe word het dan beter denk je ?

Jeanken
30 juli 2005, 10:53
Kweet niet of ik die halspickup meteen zou vervangen, probeer anders eens met de brug?
Die Alnico II Pro zijn zeker goeie pickups, en in een Les Paul kan je er nooit verkeerd mee gaan, echt 'ruig' gaat hij er niet door worden maar tzal wel een verbetering zijn. Er zijn hier mensen met meer ervaring op pickupgebied dan ik dus mss daar even checken?