PDA

View Full Version : Sustain controleren



Fvddungen
27 juli 2005, 08:59
Hey all,

Ik vroeg me af of er techniekjes bestaan om je sustain controleerbaarder te maken, zodat het precies de lengte heeft zoals jij wilt? En dan bedoel ik dus niet met vibrato of demping technieken, want dat klinkt gewoon anders.

Swan
27 juli 2005, 11:21
bedoel je niet feedback?

Fvddungen
27 juli 2005, 11:25
Nee, gewoon sustain. Oftewel het trillen van de snaar na aanslaan tot hij is uitgetrild en je hem dus ook niet meer hoort. Soms heb ik dat die wel langer mag aanhouden, maar soms wil ik ook dat hij eerder uitgetrild is.

harrie-beton
27 juli 2005, 13:47
een goede sustain begint met een goede gitaar (body uit 1 mooi stuk hout)


Dan heb je compressors/limiters, deze verlengen de sustain van een gitaar een beetje.

Verkorten sustain doe ik met mijn slag hand, ik leg deze dan zachtjes op de brug een steeds verder tot ik de snaren raak en ze demp.

Verder bestaat er een machine die heet "e bow" en die heeft een oneindige gitaar toon.

Fvddungen
27 juli 2005, 13:51
De e-bow ken ik, maar ik hoef geen oneindige sustain.

Het gaat mij ook om fracties. Dus een fractie meer of minder.

harrie-beton
27 juli 2005, 13:52
dan zou ik een goede compressor limiter proberen.

BlackSun
27 juli 2005, 20:42
Misschien raar, maar ik doe het gewoon met mn volumeknop..... :???:

harrie-beton
27 juli 2005, 20:47
Te weinig tijd om daar bij de kunnen.

Trouwens, mijn gitaar heeft geen volume knop, dat wil zeggen, hij zit er wel maar is TRUE BYPASS

Bruce
6 augustus 2005, 23:32
Trouwens, mijn gitaar heeft geen volume knop, dat wil zeggen, hij zit er wel maar is TRUE BYPASS

En houd in dat..?
En dat is omdat..?

harrie-beton
12 augustus 2005, 13:04
Omdat ik jaren links speelde op rechtse gitaren zaten die knoppen altijd in de weg dus meestal haalde ik ze eraf.

ik speel de laatste 11 jaar op linkse gitaren: Op mijn 2 electrische gitaren heb ik de toon regeling en volume verwijderd. Heb het idee dat het iets frisser klinkt.

duss

WICKED
13 augustus 2005, 15:52
wat dacht je van je volume knop langzaam naar beneden doen :D