PDA

View Full Version : wah pedaal op je pedalboard vastmaken



coal
27 juli 2005, 00:07
Hoe hebben jullie je wah-pedaal vastgemaakt op je pedalboard? Ik heb een Crybaby maar door die doppen die eronder zitten blijft het klitteband niet goed zitten. Andere suggesties? Verder moet het pedaal eigenlijk wel los kunnen omdat ik een batterij gebruik in plaats van een adapter.

Fumi SG
27 juli 2005, 00:22
je kunt die doppen er toch gewoon afschroeven?? Een stukje klittenband is dan voldoende, :wink:

fullorder
27 juli 2005, 01:48
het probleem is als je die dopjes losdraait dat dan de hele bodem van de wah afvalt en klitteband dan ook geen zin meer heeft. wat ik heb simpelweg heb gedaan: vastschroeven die handel! dan kun je vervolgens wah-en tot je er bij neer valt ;)

Fumi SG
27 juli 2005, 02:01
weet je wat je moet doen... je draait die dopjes eraf, en dan draai je die schroefjes zonder die dopjes weer terug. Dan zit je onderkant vast en werkt een stukje klittenband heel goed! :wink:

phx
27 juli 2005, 08:53
Ik heb hem zelf vastgezet tussen 2 houtjes (boven en onder) en 2 haakse metalen beugels en die vervolgens ombuigen zodat de wah muur en muurvast zit, zie foto (hopelijk een beetje te zien).

http://members.home.nl/ilovenoize/Images/Pedalboard/Pedalboardnu.jpg

Als je goed kijkt zie je de beugels zitten.

Bobsterke
27 juli 2005, 09:30
Op mijn pedalboard maak ik gebruik van een "dubbele bodem"

Een dunnen plaat van triplex waar ik mijn pedalen op vastschroef.

Bij mijn wah heb ik de doppen eraf gehaald en hem met kleine parkertjes door de plaat vastgezet.

@phx: zie bij jou van die mooie jack-plugjes tussen de pedalen zitten. Van welk merk zijn die dingen? En waar kun je ze halen?

Ben namelijk weer eens bezig met wat nieuwe pedaaltjes; wat Boss spul eruit en wat anders voor terug. Mooie reden om pedalboard eens goed te verbouwen :D

guvnor
27 juli 2005, 09:33
Op mijn pedalboard maak ik gebruik van een "dubbele bodem"

Een dunnen plaat van triplex waar ik mijn pedalen op vastschroef.

Bij mijn wah heb ik de doppen eraf gehaald en hem met kleine parkertjes door de plaat vastgezet.

@phx: zie bij jou van die mooie jack-plugjes tussen de pedalen zitten. Van welk merk zijn die dingen? En waar kun je ze halen?

Ben namelijk weer eens bezig met wat nieuwe pedaaltjes; wat Boss spul eruit en wat anders voor terug. Mooie reden om pedalboard eens goed te verbouwen :D

Dan gebruik je ook vast geen batterijen... Lijkt me een hele klus om die dan te wisselen.

LordRiffenstein
27 juli 2005, 10:03
Je verwijdert de bodemplaat en neemt een stuk hout. Het hout moet dikker zijn dan de hoogte van je rubbervoetjes. Je tekent de contouren van je bodemplaat af op het hout en duid aan waar de gaatjes voor de schroeven zitten. Je zaagt het afgetekende stuk uit en dan frees je de gaten uit die je aangeduid hebt. Groot genoeg frezen zodat je wah MET rubbervoetjes netjes op dit stukje hout past. Je kan dan het hout vastmaken aan je wah met stukken klittenband en de hele handel op je board ook weer met klittenband. Resultaat, zie foto:

http://www.lordriffenstein.com/images/Board.jpg

coal
27 juli 2005, 11:43
Ok thanx. Ik ga jullie voorstellen eens proberen. Dat van het verwijderen van die doppen had ik ook al bedacht, maar de laatste oplossing bevalt me op zich toch beter denk ik :) . Ik post wel ff een foto als ie helemaal klaar is :-D

Marco5150
27 juli 2005, 12:36
Als je geen zin hebt om zelf een houten plaatje te maken, kan je er ook een bestellen: http://www.stompin-ground.com/products/sgwahplate.htm

Ik heb er zelf ook een besteld, en het werkt prima moet ik zeggen!

coal
27 juli 2005, 13:38
Als je geen zin hebt om zelf een houten plaatje te maken, kan je er ook een bestellen: http://www.stompin-ground.com/products/sgwahplate.htm

Ik heb er zelf ook een besteld, en het werkt prima moet ik zeggen!

Helemaal ideaal! Ik ben nogal het type van waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, dus dit lijkt me de beste oplossing :-D

Bluesbreaker
27 juli 2005, 14:26
makkelijkste oplossing is wat Fumi zei;

- bodemplaat er af schroeven
- rubber voetjes van de schroefjes halen
- bodemplaat vast schroeven zonder rubbervoetjes
- klitteband op de bodemplaat plakken

BLOK182
27 juli 2005, 14:34
Ik heb tussen de bodemplaat en de rubber voetjes metalen plaatje zitten met 2 gaatjes, eentje aan de wah op die manier, en eentje met moer/bout aan mijn kist. Zo gaat er niks kapot en hoeft er niet vervelend gelijmd te worden. Was voor mij wel belangrijk omdat het om een limited edition wah gaat, geen zin om een te verboren en half vol klitteband te plakken :-D

Kamiess
27 juli 2005, 23:13
Ik heb het anders:
Je haalt de dopjes eraf>pakt een stukje aluminiumstrip>die buig zo |_
|
Vastmaken tussen dopje en wah en het onderste deel van je strip schroef je op je pedalboard.

Zo beschadig je je wah niet en als hij eraf moet kun je er gewoon van boven bij en hoef je niet er van alles uit te trekken.

Vampire
28 juli 2005, 12:34
Er was hier toch ook iemand die de schroeven eruit had gehaald en langere had gehaald bij de ijzerboer en hem dan door de plank heen vast had geschroeft?
Moet je wel heel goed uitboren dan die gaatjes.

Javaca
28 juli 2005, 12:39
Je kan ook een fietsketting uit elkaar draaien --> de 8-vormige plaatjes tussen de voetjes van je wah schroeven --> schroeven door de andere ogen in je pedalboard --> muurvast

Bluesbreaker
28 juli 2005, 16:05
Er was hier toch ook iemand die de schroeven eruit had gehaald en langere had gehaald bij de ijzerboer en hem dan door de plank heen vast had geschroeft?
Moet je wel heel goed uitboren dan die gaatjes.

die gaatjes boren kan elke malloot, is niet zo moeilijk, maar voor mensen die wel eens pedalen van plek willen wisselen (hoewel de wah meestal wel een vaste plek heeft) of het pedaal met een batterij voeden is het niet zo handig.

Bobsterke
29 juli 2005, 09:16
Hmm zou ik die idioot zijn? :-D :-D

Maar goed, kan je niet helemaal volgen. Je hoeft geen gaatjes in het pedaal uit te boren. Kwestie van de goede schroeven halen bij de ijzerboer.

Mijn andere pedalen zitten ook allemaal op deze manier vast. En ja het is waar als je veel wilt wisselen van setup is het geen (makkelijke) optie.
Dus als ik weer eens een nieuw pedaal erbij heb, wordt het weer gaan schroeven. Zoals deze week weer het geval is; een line6 DL-4 gekocht.

MatthijsBlom
29 juli 2005, 11:15
Ik heb 4 gaten in mijn plank geboord. In die gaten vallen de 4 dopjes van de Wah. De wah kan dan dus niet meer schuiven.
Vervolgens had ik 2 gleuven links en rechts naast de wah gezaagd. Hierdoorheen heb ik een kleine sjorband gedaan die ervoor zorgt dat de wah er niet vanaf valt.

Voordeel: Makkelijk losmaken voor batterij. En Wah wordt op geen enkele manier beschadigd.