PDA

View Full Version : Goede Baritone gitaar?



robert-gitarist
26 juli 2005, 23:06
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje,
Ik ben ondertussen aan het kijken na een Baritone gitaar.
Ik vind het lekker klinken ook en is wel gaaf voor nummers van Korn enzo dat lage.
Nu mijn vraag,wat is een goede Baritone gitaar voor niet alteveel geld?
Zat al te kijken na een LTD Viper Baritone..ziet er gaaf uit en LTD's spelen onwijs fijn(vind ik dan) misschien andere suggesties nog?
Ik ben voorlopig nog niet van plan er een aanteschaffen maar ben nu nog wat info aan het inwinnen en kennis etc. misschien volgend jaar een aan ga schaffen namelijk
vast bedankt!

Floris1984
26 juli 2005, 23:35
Ik heb er zelf geen verstand van maar ik kwam wel deze tegen op de feedback website:

http://www.feedback.nl/nieuw/producten.php?departments_id=9&producttype=afdeling&pagina=4

De Gretsch - G 5255 Jet Bariton dus.

jorrit
27 juli 2005, 00:16
k zou geen bariton nemen. als je een goede 24 frets gitaar hebt kun je die met een setje .12 snaren of een zeven snarig setje net zo laag krijgen. ben je die lage tonen een keer zat zet je er een dunner snaren setje op. een bariton kan je niet in e stemmen. of koop dan een 7 snarige das nog flexibeler.

FruscianteFan
27 juli 2005, 00:34
.012 is erg dun, vind ik zelf. Ik speel op .013 en ik varieer tussen C# en standaard. In C# vind ik de boel net iets aan de slappe kant, en E is wel zwaar maar daar ben je zo aan gewend.

Mischa den Haring
27 juli 2005, 04:06