PDA

View Full Version : Boss PW-10 V-Wah <-> Crybaby



Fumi SG
26 juli 2005, 19:04
Heeft iemand ervaring met deze pedalen?? Een vriend van me twijfelt tussen deze Boss en een Crybaby. De voordelen....

Boss:
*meer mogelijkheden
*ingebouwde distortion
*verschillende wah-sounds

Crybaby
*orgineel
*analoog (toch??)
*veel gebruikt -> bewijs van kwaliteit

Dan zijn er natuurlijk ook nog nadelen, zo is de Boss modeling=digitaal en het zal dus toch wel een digitaal randje hebben. De Crybaby heeft minder mogelijkheden qua sounds.

Voor welke zouden jullie gaan?? Ik zou zelf voor de Crybaby gaan, omdat het toch meer 'karakter' heeft ofzo en omdat ik iets heb tegen modeling/digitaal. Ik zou ook graag jullie meningen horen over beide pedalen! :wink:

robert-gitarist
26 juli 2005, 20:41
Ik heb 2crybaby's...
ze zijn inderdaad volledig analoog...en klinken echt goed..vooral de Classic Crybaby(of de Zakk Wylde,is zelfde model ;) )
De Boss wah vind ik rondom klote( sorry voor mensen die dr een hebben) maar vind hem niet goed klinken...de range van de wah is anders en sja het klinkt niet echt als crybaby of echte vox..ik vind het minder...ik zou zelf voor de crybaby gaan..is goedkoper ook nog ;)

Enne ja Crybaby is 1van de meest gebrukte wah's ter wereld of is...dat weet ik niet meer precies.
Maar inderdaad spelen veeel grote namen op: Kirk Hammett, Zakk Wylde, Dimebag Darrell, Joe Satriani...
Kortom niet de kleinste namen...bewijs wel de kwalitiet etc. Ik zou echt geen grote naam kunnen zeggen die op die Boss Wah speelt..

Daniël_san
26 juli 2005, 21:38
Enne ja Crybaby is 1van de meest gebrukte wah's ter wereld of is...dat weet ik niet meer precies.
Maar inderdaad spelen veeel grote namen op: Kirk Hammett, Zakk Wylde, Dimebag Darrell, Joe Satriani...
Kortom niet de kleinste namen...bewijs wel de kwalitiet etc. Ik zou echt geen grote naam kunnen zeggen die op die Boss Wah speelt..

Inderdaad, ze hebben ze ook allemaal gemod zodat ze beter klinken. :wink: (TB en alles en wat andere onderdelen vervangen. als je de zoekfunctie gebruikt kan je wel een site vinden waar allemaal mods op staan)

robert-gitarist
26 juli 2005, 21:52
Voordeel van Crybaby is dat je ze makkelijk kunt mod'en.
TB maken,Spoel veranderen etc. bij die Boss wilt dat dacht ik niet want die is digitaal,misschien dat je hem wel TB kan maken.
Maar toch ik zou 100% voor CryBaby gaan...Zelf wil ik de Dimebag CryBaby From Hell nog erbij hebben :)

Fumi SG
26 juli 2005, 21:53
true bypass is inderdaad een goede mod, zal dan ook wel gebeuren denk ik... Ik had het er laatst met m'n gitaarleraar over, misschien moet ik zijn pedaal ook wel TB'en. :razz:

@robbert-gitarist: Wat is het voornaamste verschil tussen een normale Crybaby en de Classic?? Volgens mij zit er in de Classic een Fasel-spoel toch?? Maar wat maakt dat uit voor de sound??

robert-gitarist
26 juli 2005, 22:00
true bypass is inderdaad een goede mod, zal dan ook wel gebeuren denk ik... Ik had het er laatst met m'n gitaarleraar over, misschien moet ik zijn pedaal ook wel TB'en. :razz:

@robbert-gitarist: Wat is het voornaamste verschil tussen een normale Crybaby en de Classic?? Volgens mij zit er in de Classic een Fasel-spoel toch?? Maar wat maakt dat uit voor de sound??

Zit inderdaad een Fasel spoel in dat iets mooier Wah geluid geeft..iets voller en ook meer wah.
Ik heb de Zakk Wylde wah en die is op basis van de Classic.
je hebt de Crybaby,GCB95 en de classic is GCB95F,Fasel dus.
En die spoel maakt het verschil...ik heb zelf als eerste wah een simpele GCB95 gehad...was wel aardig enzo maar wou liever een Classic hebben..iets meer Wah zeg maar ;)

Fumi SG
26 juli 2005, 22:05
tsjah, ook dat is weer smaak heh! :wink: Maar die gast gaat binnekort ff testen, en dan ga ik ook ff mee (als ik nog niet op vakantie ben 8-) ). Hij wil dan de GCB95; GDB95F en die Boss naast elkaar horen, en dan een keuze maken.... Maar die Zakk Wylde edition, is die ook iets agressiever of wat maakt die nou tot de Zakk Wylde signature?? Hij is namelijk ook behooorlijk Zakk fan. Misschien dat dat pedaal ook wel interessant is! :)

Weet iemand trouwens of Feedback Apeldoorn deze 3 (of 4 met ZW signature) pedalen op voorraad heeft??

robert-gitarist
26 juli 2005, 22:09
tsjah, ook dat is weer smaak heh! :wink: Maar m'n vriend gaat binnekort ff testen, en dan ga ik ook ff mee (als ik nog niet op vakantie ben 8-) ). Hij wil dan de GCB95; GDB95F en die Boss naast elkaar horen, en dan een keuze maken.... Maar die Zakk Wylde edition, is die ook iets agressiever of wat maakt die nou tot de Zakk Wylde signature?? Mijn vriend is namelijk ook behooorlijk Zakk fan. Misschien dat dat pedaal ook wel interessant is! :)

Weet iemand trouwens of Feedback Apeldoorn deze 3 (of 4 met ZW signature) pedalen op voorraad heeft??

Vriend? ben jij een meid dan/vrouw? :oops: :oops:
Ik weet het domme vraag.

Zakk Wylde,tsja het is gewoon een Classic Crybaby,staat onderop ook GCB95F.Hij is alleen wat goedkoper dan een echte Classic en ziet er mooier uit.
Coole looks,dat rauwe metale omhulsel.Mooie plaat aan de onderkant met Zakk Wylde enzo erop gedrukt enzo dat soort dingen,details zijn het dus ;)
Feedback Apeldoorn heeft hem staan voor 139 euro,dr zit een zwarte envelope in de doos met stocker,plectrum en wat reclame zooi.En ja ik ben er super blij mee :)

Fumi SG
26 juli 2005, 22:16
gewoon, een vriend. Jij hebt toch ook wel vrienden neem ik aan (hoop ik voor je tenminste! :o ) :wink:

maar het staat/stond ( :) ) er wel een beetje lomp inderdaad! :-?

robert-gitarist
26 juli 2005, 22:18
gewoon, een vriend. Jij hebt toch ook wel vrienden neem ik aan (hoop ik voor je tenminste! :o ) :wink:

maar het staat er wel een beetje lomp inderdaad! :-?

Oww zo haha okee :P
Nja het kwam bij mij zo over van MIJN vriendje weet je wel :P dus vandaar dat ik het dacht ;)
Enne ik heb zat vrienden haha ;) maar ik zeg altijd kameraad ofzo of een kennis of... maar nooit vriend ofzo..

duckman
27 juli 2005, 10:31
ik heb beide , een dunlop 535q en een pw-10.
Ze klinken allebei goed.
De andere gitarist in mijn band heeft een dunlop dime, die is ook goed, vooral met wat gain.

De PW-10 zit op mijn pedalenboard, al een jaar.
Gebruik alleen de wah en vibe settings, niet de drives.Daar vallen de meeste over, als ze hem testen.

guvnor
27 juli 2005, 14:40
ik heb beide , een dunlop 535q en een pw-10.
Ze klinken allebei goed.
De andere gitarist in mijn band heeft een dunlop dime, die is ook goed, vooral met wat gain.

De PW-10 zit op mijn pedalenboard, al een jaar.
Gebruik alleen de wah en vibe settings, niet de drives.Daar vallen de meeste over, als ze hem testen.

dus nu ook goeie verhalen over de Boss... Krijg jij daar een goed "vintage" geluid uit? Misschien da'k dan m'n onderschrift eens ga aanpassen.

duckman
28 juli 2005, 10:37
ik heb beide , een dunlop 535q en een pw-10.
Ze klinken allebei goed.
De andere gitarist in mijn band heeft een dunlop dime, die is ook goed, vooral met wat gain.

De PW-10 zit op mijn pedalenboard, al een jaar.
Gebruik alleen de wah en vibe settings, niet de drives.Daar vallen de meeste over, als ze hem testen.

dus nu ook goeie verhalen over de Boss... Krijg jij daar een goed "vintage" geluid uit? Misschien da'k dan m'n onderschrift eens ga aanpassen.

Ja hoor, ik gebruik er les pauls of strats mee en verschillende versterkers (plexi, jcm800 2203) ( gisteren overigesn een 25/50 silver jubilee getest, woaw.. errug mooi, maar da's een ander verhaal :D ), en ik ben er erg tevreden over.
Werkt goed met HB en SC, clean en met vervorming.

Bruce
28 juli 2005, 11:09
heb eerst de PW-10 gehad, maar vond het niets,
heb een 535Q gekocht om dat die door zoveel goeie gitaristen
gebruikt wordt :-)
Kan niet missen dacht ik,
en dat blijkt ook zo te zijn supersound superwah!

Jasper K.
28 juli 2005, 12:47
http://image48.webshots.com/49/4/4/93/347440493aYzsmh_ph.jpg

Ik had een dunlop JH-1 wah, maar na de boss gehoord te hebben toch maar snel verkocht. De Boss is natuurlijk niet het best klinkende wah-pedaal, maar de veelzijdigheid van dit pedaal, zeker in vergelijking met andere wahs, is de aanschaf meer dan waard. En roadproof, geen krakende potmeters op een ongelegen moment (elk moment daarvoor is ongelegen :-? ) 3 geheugenplaatsen...wat wil een mens nog meer??? :wink:

Fumi SG
28 juli 2005, 12:50
tsjah... wat wil een mens nog meer?? Ik hoop dat er geen digitaal randje aan zit, en uiteindelijk ga je toch voor de sound! :wink:

We gaan binnenkort (misschien vanmiddag) ff testen, en dan zien we het wel...

Jasper K.
28 juli 2005, 13:59
tsjah... wat wil een mens nog meer?? Ik hoop dat er geen digitaal randje aan zit, en uiteindelijk ga je toch voor de sound! :wink:

We gaan binnenkort (misschien vanmiddag) ff testen, en dan zien we het wel...

'Niet de beste wah' wil niet zeggen dat de sound niet ok is. De sound is juist erg ok, daar kon (mijn...) dunlop niet tegenop! Ik bedoel meer in vergelijking met een Teese wah o.i.d. Niet met een morley, dunlop etc. :-?

Fumi SG
28 juli 2005, 21:13
Het is uiteindelijk de Jimi Hendrix wah geworden, van Digitech!! :) Ik heb een keer een multi-effect van Digitech gehad, maar meteen weer terug gebracht. Kon er niks mee!! :( Maar dit ding klinkt wel lekker hoor, geen digitaal randje of wat dan ook . Sommige standen zijn een combi met distortion of fuzz... ook dat is heel lekker. Niet verwacht. Mag ook wel voor €270,-!! :roll:

robert-gitarist
28 juli 2005, 21:16
Het is uiteindelijk de Jimi Hendrix wah geworden, van Digitech!! :) Ik heb een keer een multi-effect van Digitech gehad, maar meteen weer terug gebracht. Kon er niks mee!! :( Maar dit ding klinkt wel lekker hoor, geen digitaal randje of wat dan ook . Sommige standen zijn een combi met distortion of fuzz... ook dat is heel lekker. Niet verwacht. Mag ook wel voor €270,-!! :roll:

Uhmm tsja dan had ik eerder gekozen voor de Dimebag Wah... heeft ook Gain erop zitten + 20 dB mogelijkheid en verschillende wah ranges...vind die zelf beter klinken dan de Digitech....
Waar ben je geweest dan,feedback Apeldoorn?

Fumi SG
28 juli 2005, 21:34
Live-Music in Arnhem... wel iets van de prijs af kunne lullen! :)

robert-gitarist
28 juli 2005, 21:42
Live-Music in Arnhem... wel iets van de prijs af kunne lullen! :)

ow waar zit dat ergens?
Bij de V&D daar tegen over dat straatje in?
je hebt namelijk ook nog Eiland muziek in Arnhem zitten..binnekort eens ff kijken of er nog leuke pedalen zijn (A)

Fumi SG
29 juli 2005, 00:24
Live zit ergens buiten de stad op een industrieterrein, Van Oldebarneveldstraat of zoiets. Ze zitten pas in een nieuwe pand volgens mij. Maar ik kan niks anders zeggen dan dat het echt een relaxte winkel is!! Ik heb meteen ff een Randall aan de tand gevoeld (die overigens erg vet klonk! :) )... maar die gast gewoon heel relaxed: "och nee, ga je gang joh en eumh, dur mag best wat volume achter hoor!!" En die maat had dat Boss pedaaltje nog niet aangesloten of er lag alweer een nieuwe naast.

Ze laten je ook gewoon je gang gaan, ze blijven niet de hele tijd over je schouder mee kijken of je niks 'stuk' maakt. Daar heb ik zo'n hekel aan! :-?

En je kunt er handelen over de prijs! :-D

EDIT: het is trouwens vanaf Velperpoort zo'n 5-10 minuten lopen. Als je die winkelstraat inloopt, meteen de eerste weg links (net na de Chinees) en dan gewoon de weg volgen. Je komt ook nog langs Piët als je goed loopt. :wink:

guvnor
29 juli 2005, 08:19
Live zit ergens buiten de stad op een industrieterrein, Van Oldebarneveldstraat of zoiets. Ze zitten pas in een nieuwe pand volgens mij. Maar ik kan niks anders zeggen dan dat het echt een relaxte winkel is!! Ik heb meteen ff een Randall aan de tand gevoeld (die overigens erg vet klonk! :) )... maar die gast gewoon heel relaxed: "och nee, ga je gang joh en eumh, dur mag best wat volume achter hoor!!" En die maat had dat Boss pedaaltje nog niet aangesloten of er lag alweer een nieuwe naast.

Ze laten je ook gewoon je gang gaan, ze blijven niet de hele tijd over je schouder mee kijken of je niks 'stuk' maakt. Daar heb ik zo'n hekel aan! :-?

En je kunt er handelen over de prijs! :-D

EDIT: het is trouwens vanaf Velperpoort zo'n 5-10 minuten lopen. Als je die winkelstraat inloopt, meteen de eerste weg links (net na de Chinees) en dan gewoon de weg volgen. Je komt ook nog langs Piët als je goed loopt. :wink:

Ga ik dan heel snel even kijken. De oude zaak vond ik nogal klein...

JeStO
29 juli 2005, 12:51
jah het is de "Jimi Hendrix Experience" geworden. vet pedaal klinkt echt lekker, veel functies, geen digitaal randje. alleen de prijs was een beetje boven het budget :D. Maar daar wisten ze wel wat op bij Live music. gewoon de prijs aan passen aan het budget. :D toch nog 40 euro er af gelult.

kortom; Ben er zeer tevreden over

JeStO

guvnor
2 augustus 2005, 13:13
Ik krijg vanavond ook die Jmi Hendrix Experience !! Ruildealtje met een vintage wah pedaaltje. Ben erg benieuwd hoe het gaat klinken in mijn setup.

almarvk
5 augustus 2005, 10:41
Ik krijg vandaag (hopelijk!) m'n gemodificeerde GCB95 binnen! Kan ik ook gebruiken als volumepedaal.

Natuurlijk laat ik weten hoe die klinkt :)

robert-gitarist
5 augustus 2005, 12:35
Ik krijg vandaag (hopelijk!) m'n gemodificeerde GCB95 binnen! Kan ik ook gebruiken als volumepedaal.

Natuurlijk laat ik weten hoe die klinkt :)

He hoe kun je dat mod'en?
Ik heb een JH1 wah van Dunlop en wil die ook kunnen gebruiken als volume pedaal maar hoe en waar doe je dat.
Info please :D

almarvk
5 augustus 2005, 12:43
He hoe kun je dat mod'en?
Ik heb een JH1 wah van Dunlop en wil die ook kunnen gebruiken als volume pedaal maar hoe en waar doe je dat.
Info please :D

Die info kan ik je pas geven als ik 'm daadwerkelijk heb :D
Zal dan uitgebreide info geven als dat lukt!

robert-gitarist
5 augustus 2005, 13:00
He hoe kun je dat mod'en?
Ik heb een JH1 wah van Dunlop en wil die ook kunnen gebruiken als volume pedaal maar hoe en waar doe je dat.
Info please :D

Die info kan ik je pas geven als ik 'm daadwerkelijk heb :D
Zal dan uitgebreide info geven als dat lukt!

Ah okee dan,vast bedankt ;)
Maar goed misschien weet iemand anders hier het ;) how knows he :D
Hmm misschien moeten we maar eens een Wah mod. topic aanmaken met verschillende mod's,zoals true bypass maken etc.
wel handig,krijg je ook niet overal dat offtopic gelul of 100keer die vraag want try bypass maken is vaak voor gekomen al

Philippe
5 augustus 2005, 14:02
@robert-gitarist: Is die zw wah true bypass? GAS struck me again :oops:

almarvk
6 augustus 2005, 17:05
Nou, ik heb 'm dus eindelijk binnen! Het is een Jim Dunlop Crybaby GCB95 met een mod. Ik heb ff piccas gemaakt met m'n webcam. Jaja, echt fout; maar keb nix anders hiero.

http://www.reflectedmind.nl/almar/gcb1.jpg
Hier zie je dat er een aan/uit schakelaar zit ingebouwd. Hiermee kan ik 'm schakelen tussen volume of wah. Opzich heel handig om te gebruiken, maar ik denk dat het problemen gaat geven als in een nummer een volumepedaal nodig hebt én je wah. Maarjah; ik vind 't tot nu wel handig. Vooral als mensen wat tegen je roepen. (Meestal dat het zachter moet :D)

http://www.reflectedmind.nl/almar/gcb2.jpg
Onderaan de bestaande printplaat van de wah is er een klein stukje aan gezet. Dit is de mod.

http://www.reflectedmind.nl/almar/gcb3.jpg
Hier nogmaals de wah maar dan het gehele binnenwerk.

Al met al klinkt ie erg lekker zoals een Crybaby. Vaak ermee gespeeld en het is leuk dat ik er nu zelf 1 heb :) De main aan/uit switch voor wah doet het echter nog niet en die moet ik maybe gaan vervangen. Moet nog ff kijken hoe ik dat ga oplossen. iig, ik hoor geen klik en daarmee staat de wah altijd aan, behalve als je 'm op de volume-mod zet.

robert-gitarist
6 augustus 2005, 18:13
@robert-gitarist: Is die zw wah true bypass? GAS struck me again :oops:

Crybaby's zijn standaard niet TB dacht ik..
Correct me if i'm wrong :oops: :oops:
Althans ik hoorde het van iemand keer...net als MXR,alleen sommige MXR pedalen zijn TB

Bl44t44p
6 augustus 2005, 18:33
@robert-gitarist: Is die zw wah true bypass? GAS struck me again :oops:

Crybaby's zijn standaard niet TB dacht ik..
Correct me if i'm wrong :oops: :oops:
Althans ik hoorde het van iemand keer...net als MXR,alleen sommige MXR pedalen zijn TB

De Crybaby GCB-95 is in elk geval niet TB, van de rest weet ik het eigenlijk niet ?