PDA

View Full Version : Crate Blue Voodoo



lorenz
26 juli 2005, 17:23
ben uiteindelijk toch van zin om een Blue Voodoo van Crate te kopen. Ik zou dan de BV150HB head kiezen en de BV412SL cabinet.

nu heb ik toch een aantal vraagjes:

1. de head heeft een output van 150W, en de cabinet is 120W. kan dit schade toebrengen aan de versterker, of heeft het geen belang dat ze verschillen?

2. de cabinet zou 120W stereo zijn, en 200W mono, bedoelen ze met stereo dan dat ik 2 of meer cabinets heb? en zoja, als ik dan met 1 cabinet 200W heb, en de head is maar 150W output, kan dit dan kwaad?


(sorry, voor de wat verwarrende uitleg)

BlackSun
26 juli 2005, 17:44
Het cabinet is in stereo mode 120 Watt. Dit betekent dat da tje er 2 eindversterkers op aan kunt sluiten, of een eindversterker met stereo output.

De meeste gitaarversterkers zijn echter gewoon mono. Het cabinet in mono mode kan dan 200 Watt hebben (max). Je mag dus geen vertserker op vol volume op het cabinet aansluiten als de versterker een output heeft van meer dan 200 Watt.

Die crate is denk ik gewoon mono (geen idee wat voor versterker is, maar is het meest logische), en dus kan je hem gewoon aansluiten op het cabinet in mono mode, omdat je cabinet dan 200 Watt kan hebben, en je versterker een output heeft van 150 Watt. Geen probleem dus.

Succes.

lorenz
26 juli 2005, 17:49
bedankt voor de hulp! (en nu maar beginne sparen dan)

lorenz
26 juli 2005, 21:53
weet er iemand trouwens waar ik aan een 2de hands BV150HB en een BV412SL kan geraken?