PDA

View Full Version : Fender hotrod 40W juiste keuze voor mij ?



mikee
26 juli 2005, 16:02
hallo (ervaren) mede gitaristen,

Ik speel in een top 100 bandje met mijn USA Strat + boss me -50.
Ik zoek een buizen amp onder de 1000E , die tilbaar is en in een kroeg genoeg power heeft, en.... bruikbaar is voor mij als top 100 gitarist, ik hou natuurlijk ook van de typische fender clean. (ik weet niet hoe snel die vervormd/ strak blijft)

Ik wil een Fender hotrod dlx 40 W aanschaffen, is dit bruik baar ding voor mij of zijn e beter alternatieven 1 weet (denk ik) is Peavy, maar de 30w lijkt me dan toch echt te licht en de 2x12 50w is te zwaar denk ik .

Wat zijn jullie ervaringen ?

Mike

Negative K3 fan
26 juli 2005, 16:13
haha, om te beginnen, die wattages/vermogens luisteren niet zo nauw, 40 vs. 50 vs. 30 watt zou ik helemaal niet eens naar kijken!

er is vast wel wat beters te krijgen, maar zon 2e hands hot rod zou al prima kunnen voldoen voor je top100 bandje, als je trouwens top100 speelt, zou ik ook kijken naar modeling, ik ben zelf heel erg te spreken over de flextone 3 van line6, superbetaalbaar en een hele nette klank die daaruit komt! Ook simpel genoeg om voor iedereen te begrijpen, dus niet 23423 knopjes enzo. Ook de vox valvetronixen zijn goed.

Negative K3 fan
26 juli 2005, 16:14
haha, om te beginnen, die wattages/vermogens luisteren niet zo nauw, 40 vs. 50 vs. 30 watt zou ik helemaal niet eens naar kijken!

er is vast wel wat beters te krijgen, maar zon 2e hands hot rod zou al prima kunnen voldoen voor je top100 bandje, als je trouwens top100 speelt, zou ik ook kijken naar modeling, ik ben zelf heel erg te spreken over de flextone 3 van line6, superbetaalbaar en een hele nette klank die daaruit komt! Ook simpel genoeg om voor iedereen te begrijpen, dus niet 23423 knopjes enzo. Ook de vox valvetronixen zijn goed.

wytz
26 juli 2005, 17:11
hmm

ik zou zeggen...

2e hands twintone.
echte buizensound, hartstikke mooie clean en nog vettere drive. moet 2e hands wel voor onder de 1000 op te pikken zijn...

mikee
28 juli 2005, 20:23
koch is altijd goe natuurlijk net als mesa,
maar dan heb ik geen nieuwe.

dus ik ben vooral benieuwd of die Fender op "kroegnivo" beetje clean blijft. Verder heb ik al ee nBoss me 50 ( ja die ja ) om de distortion op te krikken.

wytz
28 juli 2005, 22:10
waarom wil je dan persé een nieuwe ? 2e hands is meer waar voor je geld !

LIGNUMdrummerke
29 juli 2005, 04:25
ik ben zelf een redelijke noob als t op technologie aankomt, maar misschien heeft ie (net als ik trouwens) schrik voor 2dehands dat er snel iets mis kan zijn? bij buizen is dat door de relatief simpele structuur wel minder rap het geval/makkelijker op te lossen waarschijnlijk dus zou ik minder schrik voor hebben, als t daarom is dat je ni 2dehands wil kopen

Monty
29 juli 2005, 13:38
De gitarist in een van m'n coverbandjes speelt op die Fender 40 watt. Ding gaat snoeihard en klinkt heel aardig. Clean klinkt erg goed alleen vind ik de distortions erg muddy en ongedifineerd klinken (hij speelt op een Standard Stratje). Voor coversmuziek issie perfect.

Luke-wannabe
30 juli 2005, 10:20
De gitarist in een van m'n coverbandjes speelt op die Fender 40 watt. Ding gaat snoeihard en klinkt heel aardig. Clean klinkt erg goed alleen vind ik de distortions erg muddy en ongedifineerd klinken (hij speelt op een Standard Stratje). Voor coversmuziek issie perfect.


Das moet hij er wat minder bass in draaien. Die versterkers hebben van zichzelf vrij veel laag. Da's echt zo. Ik heb ook zon ding. en ik vond ze eerst ook ongedefineerd en muddy klinken, maar je moet gewoon desnoods het laag helemaal wegdraaien, want dan word je geluid slordig.

Eko
31 juli 2005, 22:01
De 40 watt van de HRdlx is voor een gemiddelde kroeg meer dan voldoende. Ik heb er een gehad en in menige kroeg mee staan spelen. Het ding is handelbaar , eenvoudig te bedienen en door het hebben van een clean kanaal en een drive kanaal best om mee te spelen in een top 100 band.
Voor het bedrag is altijd wel wat te vinden , nieuw en gebruikt. Laat je niet verleiden om een zo groot mogenlijke versterker te kopen ( qua afmeting en vermogen ) als het een enkele keer harder moet , zet je een microfoon er voor en gaat ie gewoon over de P.A.

Voor degene die willen weten wat ik er dan voor in de plaats heb :
Een Marble Clubreverb. Handgebouwd 30 Watt classA vol buizen.
MADE IN HOLLAND!

dejohan
1 augustus 2005, 12:33
Als ik de wensen van de topicstarter zie denk ik eigenlijk ook dat de HRdlx een goeie keuze is.

Wat betreft clean blijven op hoge volumes: je moet zien dat je amp goed gebiased staat. En eventueel kan je nog een buisje met lagere gain in V1 zetten. Bij mij blijft hij clean tot standje 5 , en dan staat hij al oorverdovend hard (ik speel in een punkgroep).

Satriani
1 augustus 2005, 13:04
Over buizen versterkers kan ik je niks vertellen maar wat de valvetronix reeks betreft die zijn zeker goed.

Ik heb zelf de 30 watt versie en die blaast al aardig en is erg veelzijdig het enige nadeel is dat de autowah ruk is en bij de 30 wat versie kan je maar 2 eigen sounds op slaan, bij de 100 wat versie zijn dit er al maar en je krijgt volgens mij een footswitch erbij

nicoverduin
1 augustus 2005, 14:07
Ik heb net een HotRod de ville (4 x 10) onderhanden gehad. Is bijna identiek als de Dlx. Die dingen zijn echt wel hard. Maaaar ze zijn wel ijskoud afgesteld dor de fabriek. Deze stond op 13.5 watt per eindbuis. En de BIAS pot was nog verzegeld. Nu afgesteld op 18.75 watt. Klinkt stukken beter. De buizen (zullen ook wel standaard zijn) zijn GT's.
Je zou daar nog eens een paar mooie NOS GE's in kunnen zetten.
Nico

dejohan
1 augustus 2005, 15:01
Ik heb net een HotRod de ville (4 x 10) onderhanden gehad. Is bijna identiek als de Dlx. Die dingen zijn echt wel hard. Maaaar ze zijn wel ijskoud afgesteld dor de fabriek. Deze stond op 13.5 watt per eindbuis. En de BIAS pot was nog verzegeld. Nu afgesteld op 18.75 watt. Klinkt stukken beter. De buizen (zullen ook wel standaard zijn) zijn GT's.
Je zou daar nog eens een paar mooie NOS GE's in kunnen zetten.
Nico

Die dingen staan inderdaad ijskoud afgesteld. Heb hier al een paar mensen mogen helpen die klaagden dat hun amp niet goed klonk. Even uitgelegd hoe te biasen en men was tevreden.

Eko
2 augustus 2005, 12:13
Jongens,
De vraag was of de HRdlx iets was. Volgens de meesten dus wel.
De HDdvl is een eind zwaarder en niet alleen in vermogen. Ook de speakerconfiguratie is volledig anders. 2 x 12 of 4 x 10. Dit laat zich in geluid en projectie niet vergelijken met een enkele 12.

dejohan
2 augustus 2005, 12:51
Jongens,
De vraag was of de HRdlx iets was. Volgens de meesten dus wel.
De HDdvl is een eind zwaarder en niet alleen in vermogen. Ook de speakerconfiguratie is volledig anders. 2 x 12 of 4 x 10. Dit laat zich in geluid en projectie niet vergelijken met een enkele 12.

Voor de rest is het haast krek dezelfde amp hoor.
Ik had het trouwens OOK over de Deluxe hoor.

mikee
2 augustus 2005, 21:12
Gekocht (nee niet ge KOCH t) Bedankt voor de reactie's totnu toe.

Ik heb hem getest, en bruikbaar Bevonden. Ik zal nog wel verder zoeken naar mijn "eigen geluid"

het is een betaalbare versterker voor iemand die buizen wil, en Fender weet hoe ze een versterker moeten bouwen, er rammelt of buzzt helemaal niks aan deze amp. Wel eens gelezen over problemen maar het is ook een veelverkochte amp natuurlijk.

Laten we dit onderwerp lekker doorzetten want er zijn vast meer liefhebbers voor zo'n ampje.

En oja er word nog weleens (onterecht) geklaagd over het overdrive-"kanaal" maar de naam zegt het al : overDRIVE , dus verwacht een lekker randje..! die hi gain halen we gewoon uit een doosje !

Mike

Orpheo
2 augustus 2005, 23:07
Gekocht (nee niet ge KOCH t) Bedankt voor de reactie's totnu toe.

Ik heb hem getest, en bruikbaar Bevonden. Ik zal nog wel verder zoeken naar mijn "eigen geluid"

het is een betaalbare versterker voor iemand die buizen wil, en Fender weet hoe ze een versterker moeten bouwen, er rammelt of buzzt helemaal niks aan deze amp. Wel eens gelezen over problemen maar het is ook een veelverkochte amp natuurlijk.

Laten we dit onderwerp lekker doorzetten want er zijn vast meer liefhebbers voor zo'n ampje.

En oja er word nog weleens (onterecht) geklaagd over het overdrive-"kanaal" maar de naam zegt het al : overDRIVE , dus verwacht een lekker randje..! die hi gain halen we gewoon uit een doosje !

Mike

mee eens.

nu nog alleen: welk pedaaltje voor een goeie dikke overdrive? maar goed. dat zie ik later wel. (ik ga tzt ook de hotrod nemen nl )

Dude
3 augustus 2005, 01:11
ik vind het een mega goeie amp

heb dr in mn eerste band regelmatig over gespeelt en dat ding gaat echt ZO VRESELIJK HARD

40 watt zegt geen zak,,, rete hard en strak

overdrives zou ik uit pedaaltjes halen mar daar kwam je zelf al achter geloof ik

dejohan
3 augustus 2005, 10:33
Gekocht (nee niet ge KOCH t) Bedankt voor de reactie's totnu toe.

Ik heb hem getest, en bruikbaar Bevonden. Ik zal nog wel verder zoeken naar mijn "eigen geluid"

het is een betaalbare versterker voor iemand die buizen wil, en Fender weet hoe ze een versterker moeten bouwen, er rammelt of buzzt helemaal niks aan deze amp. Wel eens gelezen over problemen maar het is ook een veelverkochte amp natuurlijk.

Laten we dit onderwerp lekker doorzetten want er zijn vast meer liefhebbers voor zo'n ampje.

En oja er word nog weleens (onterecht) geklaagd over het overdrive-"kanaal" maar de naam zegt het al : overDRIVE , dus verwacht een lekker randje..! die hi gain halen we gewoon uit een doosje !

Mike

mee eens.

nu nog alleen: welk pedaaltje voor een goeie dikke overdrive? maar goed. dat zie ik later wel. (ik ga tzt ook de hotrod nemen nl )

Iets wat al meerdere mensen heb zien gebruiken om het drive kanaal mooier te doen klinken:
Master ver open, drive op een kwart, drive setting 1 gebruiken (als het gele lichtje oplicht), een Tubescreamer (of andere overdrive of booster) ervoor waarvan de drive niet ver open staat maar het volume wel ver open staat.