PDA

View Full Version : Latin



Jeroenvanhulsteijn
26 juli 2005, 13:45
Niet echt latin. Het is zeg maar Bach op vakantie in Zuid Amerika :razz: ....of ben ik nu met heiligschennis bezig :-D

Suite Nr.1 - Bourree (http://home.student.utwente.nl/j.s.vanhulsteijn/MyMusic/LatinBourree.mp3)

Noid
27 juli 2005, 13:56
Waarom niemand hierop reageert? Klinkt leuk, bach op z'n Latin's indeed! Je speelt het op zich netjes en best strak, ondanks de andere approach.

koella
28 juli 2005, 21:03
Dat mineurbluesje vond ik wel leuk klinken. Maar bij de bourree vind ik het net klinken alsof je a-ritmisch bent. Het principe van latin is toch een doorlopend basritme met een swingende melodie.
De melodie swingt op zich wel, maar met de originele basnoten weet je jezelf geen raad. Die huppelen er maar een beetje onderdoor

koella
28 juli 2005, 21:06
Oh ja.. Heb je ooit de versie van de band jethro tull gehoord ?
Dat is een swing versie met bas en dwarsfluit. Als je die niet kent moet je hem zeker eens downloaden.

koella
28 juli 2005, 21:06
Oh ja.. Heb je ooit de versie van de band jethro tull gehoord ?
Dat is een swing versie met bas en dwarsfluit. Als je die niet kent moet je hem zeker eens downloaden.

Jeroenvanhulsteijn
29 juli 2005, 09:30
Dank u voor de commentaren! De swing versie van Jethro Tull ga ik zeker eens opsnorren!!

En wat betreft het principe van latin. Ik begrijp je kritiek. Alleen dat is niet het principe van latin (bv nescafe bioscoop reclame). Een veel voorkomend ritme is bv de clave. En zo zijn er nog een paar basisritmes.

Maar ik moet zeggen dat de structuur van de basnoten hier idd wel wat rommelig overkomt. Ik zal er nog eens naar kijken. Het stuk leent zich ook wel voor zo'n doorlopende bas. Alleen ik vind dat zelf nogal cheesy.