PDA

View Full Version : Wat is dit voor een ding???



Geertjong
26 juli 2005, 12:50
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een gitaar gekocht voor een paar tientjes. Er komt echt een lekker geluidje uit. Ik heb alleen geen idee wat het is. De verkoper had het over een Japanse Vantage. Maar er staat helemaal geen merknaam op. Heb wel een site gevonden over Vantage, er staan apparaten op die er op lijken maar allemaal net niet.

Wie weet het ??

Check voor een plaatje: http://www.mijnalbum.nl/fotoalbum.php?m=fto&a=1&id=115106&key=TBNERROM

Het is een neck-thru body, dubbele humbuckers, gibsons achtige brug, weetikveelwat....misschien wel een zelfgemaakt dingetje?

Bedankt!

Orpheo
26 juli 2005, 12:55
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een gitaar gekocht voor een paar tientjes. Er komt echt een lekker geluidje uit. Ik heb alleen geen idee wat het is. De verkoper had het over een Japanse Vantage. Maar er staat helemaal geen merknaam op. Heb wel een site gevonden over Vantage, er staan apparaten op die er op lijken maar allemaal net niet.

Wie weet het ??

Check voor een plaatje: http://www.mijnalbum.nl/fotoalbum.php?m=fto&a=1&id=115106&key=TBNERROM

Het is een neck-thru body, dubbele humbuckers, gibsons achtige brug, weetikveelwat....misschien wel een zelfgemaakt dingetje?

Bedankt!

ziet er niet verkeerd uit!!! lijkt wel een beetje op een arirang...heeft deze ook een superdikke hals?

(btw: ik denk eigenlijk, dat wietse meer weet van deze gitaar...ik weet hier nl echt de balle van. maar tis wel een leuk gitaartje!!)

almarvk
26 juli 2005, 13:03
Misschien dat Wietse hier meer vanaf weet?

wietse
26 juli 2005, 13:16
jawel een echte arirang, of jarock onder die beide namen verschenen deze gitaren hier op de markt .
dit is weer een iets andere uitvoering kwa afwerking dan die ik heb, cubensis heeft er ook één en die is er net zoals ik erg blij mee, alleen die boomstang dikke hals dat is effe wennen.
dingen zijn niet duur in de aanschaf (meestal tussen de 100 en 150 euro)maar zeker de moeite waard.
en die van jouw is dus zeker een koopje geweest, een paar tientjes :o .
zijn niet japans maar koreaans één van de weinige goede gitaren die in de 80er jaren uit korea kwamen.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/arirang.jpg
dit is die van mij, je ziet wel de overeenkomsten denk ik.

Cubensis
26 juli 2005, 16:26
ik heb er ook 1, maar dan tzelfde model als wietse, maar in het bruin.
echt goeie gitaartjes en kosten geen fok, je gaat er veel plezier van hebben denk ik :D

Geertjong
26 juli 2005, 22:47
Ha ha, nu zie ik inderdaad de overeenkomsten wel ja! :P Bijna zelfde model, alleen de hoeken zijn anders afgewerkt ja. Die van mij is ook mee geprutst, zitten andere stemmechanieken op van een Aria ProII. Grappig hoor! Het geluid is ook best goed inderdaad!

En inderdaad die hals is echt enorm dik, zat er aan te denken om er een stuk af te schaven, zou dat kunnen?

jorrit
27 juli 2005, 00:18
als je weet wat je doet wel.

taylor
27 juli 2005, 10:59
zo'n gitaar heb ik ook eens gehad in me begin periode alleen stond er veder geen merk op een was die donkerder van kleur als ik het me goed herinner........