PDA

View Full Version : jekkyl & hyde ism single coil



Ché
25 juli 2005, 22:36
hoi,

heeft er iemand ervaring met jekkyl & hyde in combinatie met een strat (single coil)?
het eerste kanaal is ts8-achtig dus dat zal wel ok zijn maar de vraag is vooral gericht op het 2de kanaal:

ik speel met strat over een bassman en dacht me dit pedaaltje eventueel aan te schaffen om af en toe wat wat 'zwaardere' solos te spelen (met veel sustain) in de stijl van santana, acdc, dire straits solo's ala brothers in arms...gaat dit lukken qua dynamiek ed? of stap ik toch beter in de richting van een (duurder:S) buizen pedaal?

bedankt!

bat
25 juli 2005, 23:09
Welke heb je? De oude grijze of de nieuwe rode?

Ik heb de oude grijze. In combinatie met het middenelement van m'n strat weet ie de dingen die jij doet naar mijn smaak goed te doen.

Het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van welke versterker en welke gitaar.

stratokai
25 juli 2005, 23:17
Welke heb je? De oude grijze of de nieuwe rode?

Ik heb de oude grijze. In combinatie met het middenelement van m'n strat weet ie de dingen die jij doet naar mijn smaak goed te doen.

Het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van welke versterker en welke gitaar.

Knap om op iets te reageren dat je niet gelezen hebt. :???:

Topicstarter ik kan je niet helpen, maar ben juist ook nieuwsgierig naar dit veelzijdige en relatief goedkope pedaal.

Rubber Soul
25 juli 2005, 23:43
Ik heb de rode J&H en vind de 'Hyde'-kant niet zo geschikt voor SC's, 'Hyde' is een Marshallesque distortion met een ietwat 'scooped' mid en veel beter geschikt voor HB's. Wel zijn de instelmogelijkheden groot maar een goede sound met SC's heb ik er nog niet uitgekregen. 'Jekyll' ( een 1 op 1 kopie van de TS-808) is daarentegen wel erg geschikt voor SC's, met name om buizenbakken te pushen.

bat
26 juli 2005, 11:34
Welke heb je? De oude grijze of de nieuwe rode?

Ik heb de oude grijze. In combinatie met het middenelement van m'n strat weet ie de dingen die jij doet naar mijn smaak goed te doen.

Het is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van welke versterker en welke gitaar.

Knap om op iets te reageren dat je niet gelezen hebt. :???:

Topicstarter ik kan je niet helpen, maar ben juist ook nieuwsgierig naar dit veelzijdige en relatief goedkope pedaal.
Ik heb het wel gelezen? [edit] ik zie nu dat ik ipv Welke heb je het over dat laatste woordje vergeten was...

De TS heeft het over een strat, maar daar zijn er ook verschillende van, net als elementen in een strat. Daarnaast maakt het heel erg uit wwat voor versterker je gebruikt.

Overigens blijft het gewoon een kwestie van proberen. Beste is gewoon je eigen gitaar meenemen en een gelijkwaardige versterker aan je eigen te pakken en daar het pedaal op uit te testen.

Ik kan dan namelijk wel tevreden zijn, jij kan het geluid helemaal niks vinden.

marc_o
27 juli 2005, 12:12
Moet zeer zeker lukken, ook met single coils, maar uiteraard, blijft smaakverhaal.
Heb zelf de rode Jeckyll & Hyde en ook een Ibanez ts-808 en hoewel de J&H 'm goed benaderd is het géén 1 op 1 kopie, maar zeer zeker niet slechter hoor. De kracht van de J&H zit 'm in het feit dat je de 2 kanalen kunt stapelen. Op zichzelf is de distortionkant niet echt helemaal te gek, maar als je beide kanaaltjes afsteld met een gemiddelde gain, kun je ze mooi stapelen en dan krijgt de distortionkant het laag mee van de overdrivekant en lijkt e.e.a. beter bij elkaar te passen.

Ché
27 juli 2005, 15:34
aha de kanalen stapelen?...klinkt interessant :)

ik dacht dat de kanalen apart werkten, dus als je 1 intrapt valt het andere uit...
ik veronderstel dat overschakelen van het ene kanaal naar het andere (AnaarB ipv AnaarA+B) dus met 2 trappen moet gebeuren?

en ja ik weet dat testen de beste oplossing is, maar hier is geen winkel in de buurt die die pedalen heeft dus ik maak gemakkelijkheidshalve gebruik van het forum :)

marc_o
27 juli 2005, 15:59
aha de kanalen stapelen?...klinkt interessant :)

ik dacht dat de kanalen apart werkten, dus als je 1 intrapt valt het andere uit...
ik veronderstel dat overschakelen van het ene kanaal naar het andere (AnaarB ipv AnaarA+B) dus met 2 trappen moet gebeuren?

en ja ik weet dat testen de beste oplossing is, maar hier is geen winkel in de buurt die die pedalen heeft dus ik maak gemakkelijkheidshalve gebruik van het forum :)

Nee, het is niet zo dat wanneer je de ene aantrapt, de andere uitgaat, je trapt ze aan of uit, ongeacht of de andere aanstaat.

Ché
27 juli 2005, 17:45
ok bedankt, dat maakt het inderdaad interessant voor dat soort "solo sound" dat ik wil bekomen
ik ga er me eentje aanschaffen en als ik wat meer geld heb koop ik wel eens een lampendisto

cheers