PDA

View Full Version : QUE? (Versterker kapt ermee topic)



Maiden Michiel
25 juli 2005, 19:44
Ik heb hier thuis om te oefenen een Marshall JTM 60 buizencombo staan.

Wil ik hem net aanzetten (de powerknop), brandt dat rode lampje heel even om er daarna meteen mee te kappen. Zoals een gloeilamp die op is maar dan zonder geluid.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Hij wil gewoon niet meer aan :S :S

ropp
25 juli 2005, 20:14
Er is zeker een zekering gesprongen??

Dit kan een dieper liggende reden hebben, maar kan ook door veroudering van de zekering komen...

Negative K3 fan
26 juli 2005, 15:20
waarschijnlijk is er nu een zekering door

eerst een paar vraagjes:
gebeurde dat nog in de stand by modus of toen je hem daaruit haalde?
hoorde je ook geluid van enige soort?
hoe oud zijn de eindbuizen?

nicoverduin
26 juli 2005, 16:47
zekering van dezelfde waarde erin stoppen. aanzetten. Gebeurt hetzelfde, dan monteur zoeken. Ik neem aan dat je er zelf geen verstand van hebt. Anders had je de vraag niet gesteld.
Nico

Maiden Michiel
28 juli 2005, 19:57
Mja, op zich wel een beetje maar ik had niet verwacht dat door een zekering het hele ding ermee ophoudt.
Bij mijn Kitty Hawk eindtrap geeft hij namelijk nog wel stroom als er een zekering uitvliegt.

Zekering was er inderdaad door. Nieuwe erin gedaan (waren beide 1 ampere) maar die ging meteen kapot

Dus nu een monteur zoeken??

nicoverduin
28 juli 2005, 20:34
yep

nicoverduin
28 juli 2005, 20:35
Mja, op zich wel een beetje maar ik had niet verwacht dat door een zekering het hele ding ermee ophoudt.
Bij mijn Kitty Hawk eindtrap geeft hij namelijk nog wel stroom als er een zekering uitvliegt.

Zekering was er inderdaad door. Nieuwe erin gedaan (waren beide 1 ampere) maar die ging meteen kapot

Dus nu een monteur zoeken??Ligt eraan waar de zekering zit. Kitty Hawk heeft er dacht ik 2 een voor de hele versterker en een voor de hoogspanning. De laatste is dan zeker gesprongen. Blijft de rest het nog doen.
Nico

Maiden Michiel
28 juli 2005, 20:36
Heb je enig idee waar dit hem in zit?
Hoe kan dat zo opeens?

nicoverduin
28 juli 2005, 21:11
Heb je enig idee waar dit hem in zit?
Hoe kan dat zo opeens?Kan van alles zijn. Zo niet te bepalen. Kan een buis zijn? ; trafo rot? Elco rot? Beetje een soort vraag als "mijn auto doet het niet meer. Wat kan het zijn?". Laten nakijken/onderzoeken en dan pas beslissen of je hem wilt laten repareren.
Nico