PDA

View Full Version : Wie kan me iets over Esp/Ltd vertellen? (GAS)



Bins
25 juli 2005, 11:33
Wat ik weet:
-De Esp MH/Viper/EC klinken als een tiet. Ik heb ze een paar keer "in het echt" gehoord, en ben echt elke keer weer onder de indruk. Bovendien zien ze er imo superstrak uit. De Ltd's heb ik nog nooit gehoord, maar ze "schijnen" goed te zijn.
-De Ltd 1000 en 400 modellen hebben standaard Grover tuners, EMG elementen en een earvana nut.

Wat ik niet weet:
-Hoe de neck is. Als het zo'n plat Ibanez-achting ding is dan houd het voor mij meteen op, ik moet echt een beetje bolle neck hebben.
-Waar de f*ck kan ik die dingen uitproberen? Ik weet alleen Enschede, maar ik heb liever iets in de buurt. Onbespeeld uit Duitsland bestellen is voor mij echt een no-no. Zit ik dalijk met een gitaar van 7 meier die voor geen meter speelt..

Ik weet dat er een paar mensen hier Esp's hebben... Mischien dat er iemand me op weg kan helpen? Ik heb echt serieuze GAS voor deze dingen (mn collega uit de band trouwens ook), maar ik heb er nog nooit ergens 1 gezien...

Orpheo
25 juli 2005, 12:41
Wat ik weet:
-De Esp MH/Viper/EC klinken als een tiet. Ik heb ze een paar keer "in het echt" gehoord, en ben echt elke keer weer onder de indruk. Bovendien zien ze er imo superstrak uit. De Ltd's heb ik nog nooit gehoord, maar ze "schijnen" goed te zijn.
-De Ltd 1000 en 400 modellen hebben standaard Grover tuners, EMG elementen en een earvana nut.

Wat ik niet weet:
-Hoe de neck is. Als het zo'n plat Ibanez-achting ding is dan houd het voor mij meteen op, ik moet echt een beetje bolle neck hebben.
-Waar de f*ck kan ik die dingen uitproberen? Ik weet alleen Enschede, maar ik heb liever iets in de buurt. Onbespeeld uit Duitsland bestellen is voor mij echt een no-no. Zit ik dalijk met een gitaar van 7 meier die voor geen meter speelt..

Ik weet dat er een paar mensen hier Esp's hebben... Mischien dat er iemand me op weg kan helpen? Ik heb echt serieuze GAS voor deze dingen (mn collega uit de band trouwens ook), maar ik heb er nog nooit ergens 1 gezien...

of all places: rockpalace heeft een paar LTD's hangen. o.a. een LTD les paul.

ik vond de nek van die ltd-les paul kloon echt naatje. dun, plat-erig. beetje een afgeplatte U leek het. ik vond t nix....deze had btw EMG's.

xshredx
25 juli 2005, 14:18
Ik vind de nek van mijn ltd ec-400 helemaal niet plat. Mijn ibanez'en hebben een veel plattere, dunnere nek. (ibanez petrucci, ibanez s540).
Ik moest echt een beetje wennen aan die ltd nek, want ik vond ze dik! Speelt wel erg lekker nu ik ze gewend ben.

andoni
25 juli 2005, 14:44
Ik speel nu al zo'n 3 jaar op een 1e generatie ESP/LTD Viper (toen nog basswood body en Duncan Designed PU's).
Na een afstelbeurt is mijn Viper echt een werkpaard geworden, speel er elke dag op. Het wordt wel stilaan tijd om een gear upgrade, speel al een aantal jaar op mijn '2e eerste degelijke gitaar'.

De EC-1000 kan ik je zeker aanraden, eergisteren nog op een zwarte met EMG's gespeeld. De ESP laat alles horen met chirurgische precisie, is erg strak en speelt enorm vlot, blijft erg goed gestemd door de Sperzel locking tuners. De Gibson had wel tonnen warmte en mojo die de ESP miste, maar qua afwerking vond ik de ESP zelfs iets beter (ondanks bijna de helft van de prijs), met name de frets. Imo zijn het gitaren waar je niet meteen op verliefd wordt maar die je door ze te gebruiken leert apprecieren, door hun degelijke bouw, mooie specs (topklasse PU's, tuners,...) en scherpe prijs.

NeeraDJ
25 juli 2005, 15:25
-De Ltd 1000 en 400 modellen hebben standaard Grover tuners, EMG elementen en een earvana nut.
De LTD1000 modellen hebben Sperzel locking tuners geloof ik.

Wat ik niet weet:
-Hoe de neck is. Als het zo'n plat Ibanez-achting ding is dan houd het voor mij meteen op, ik moet echt een beetje bolle neck hebben.
Ik heb de EC1000 in de door Orpheo genoemde winkel (Rockpalace) uitgeprobeerd een paar maanden geleden. En de hals was geen Ibanez liniaalplankje. Als je bekend bent met de zogenaamde "D-shape" dan weet je meteen hoe dik(/dun) deze is. De D-shape komt overeen met de '60 Les Paul hals alleen is deze nog een milimeter dunner ofzo.


Ik weet dat er een paar mensen hier Esp's hebben... Mischien dat er iemand me op weg kan helpen? Ik heb echt serieuze GAS voor deze dingen (mn collega uit de band trouwens ook), maar ik heb er nog nooit ergens 1 gezien...
Nouja Rockpalace heeft ze dus :), ik had er één met EMG81s, ik vond het persoonlijk kut klinken en ik merkte vooral hierdoor niets van de natuurlijke klank van deze gitaar. Het had een beetje de koreaanse Dean feel, en was ongelooflijk licht ik kon echt bijna niet geloven dat ik een mahonie gitaar in m'n handen had. Ik zou het middelmatig schatten, ESPs blazen deze weg in kwaliteit.

Orpheo
25 juli 2005, 17:25
Ik heb de EC1000 in de door Orpheo genoemde winkel (Rockpalace) uitgeprobeerd een paar maanden geleden. En de hals was geen Ibanez liniaalplankje. Als je bekend bent met de zogenaamde "D-shape" dan weet je meteen hoe dik(/dun) deze is. De D-shape komt overeen met de '60 Les Paul hals alleen is deze nog een milimeter dunner ofzo.



hmm. misschien vind ik daarom die LTD zo bout spelen...ik heb zelf alleen maar gitaren met dikke ronde hals, of een V-hals....

maar tis idd geen ibanezhals die afgeschaafd is tot het minimale....maaar goed. probeer t morgen eens, zou ik zeggen. morgen zijn ze open.

Speeddemon
25 juli 2005, 17:42
en laten we mijn sig niet vergeten.

De hals is niet zo lomp als een 50's LP, maar ook geen latje als een Ibanez.

robert-gitarist
25 juli 2005, 18:02
LTD/ESP...
Iedere keer als ik in een winkel ben en er hangt een ESP of LTD moet ik er ff op spelen..ik vind ze onwijs gaaf.
Ik vind ze heerlijk spelen en klinken echt lekker..blijven echt heel goed op stemming 9 en ik stem me gitaren echt heeeel vaak na andere stemming etc. dus zegt genoeg ;) :P )
Tsja de prijs valt reuze mee vind ik zelf.Zelf wil ik nog een LTD Viper 50 aanschaffen,vind die onwijs lekker spelen en dat voor de prijs van 250 heb je een mooie "gesuperde"SG :)
Deze ben ik van plan om Seymore Duncun SH6 in de brug tezetten en de body Brazil Green te spuiten...dus beetje zelfde model maken zoals Max Cavalera van SOulfly alleen dan voor minder :)
De halzen van de LTD en ESP is erg goed en ja lopen wat boller enzo dan Ibanez...vind zelf LTD/ESP halzen fijner :)

andoni
25 juli 2005, 18:12
LTD/ESP...
Iedere keer als ik in een winkel ben en er hangt een ESP of LTD moet ik er ff op spelen..ik vind ze onwijs gaaf.
Ik vind ze heerlijk spelen en klinken echt lekker..blijven echt heel goed op stemming 9 en ik stem me gitaren echt heeeel vaak na andere stemming etc. dus zegt genoeg ;) :P )
Tsja de prijs valt reuze mee vind ik zelf.Zelf wil ik nog een LTD Viper 50 aanschaffen,vind die onwijs lekker spelen en dat voor de prijs van 250 heb je een mooie "gesuperde"SG :)
Deze ben ik van plan om Seymore Duncun SH6 in de brug tezetten en de body Brazil Green te spuiten...dus beetje zelfde model maken zoals Max Cavalera van SOulfly alleen dan voor minder :)
De halzen van de LTD en ESP is erg goed en ja lopen wat boller enzo dan Ibanez...vind zelf LTD/ESP halzen fijner :)

Is zonde van die PU's. Ga een paar trapjes hoger en neem een LTD die gemaakt is van echt hout ipv dat Agathis dat ze voor de 50 en de 100 reeksen gebruiken. De 400-reeksen zijn beduidend beter.