PDA

View Full Version : Seymour Duncan Antiquity



Johnny V
25 juli 2005, 11:04
Wat vinden jullie van de Seymour Duncan Antiquity pick-ups?
Ik ga mij er binnekort ook aanschaffen voor men tele.
Laat iets weten

vulvasonic
25 juli 2005, 14:28
Ik heb ze nog niet gehoord, maar ik sta er nogal sceptisch tegenover.
Het kunstmatig oud maken van elementen....., zeg het maar. Ze maken ook gewoon nieuwe elementen met het geluid van een oude. Ik betwijfel ten zeerste of dit verschil voor een normaal mens daardwerkelijk waar te nemen is.
En of die roestplekjes het extra geld waard is?

Johnny V
25 juli 2005, 14:32
Das waar, maar op andere fora's heb ik al gelezen dat ze bijzonder goed zijn, bij review krijgen deze elementen bijna allemaal 10/10

vulvasonic
25 juli 2005, 14:56
Seymour Duncan maakt natuurlijk sowieso erg goede elementen. En voor de prijs van die Antiquities mogen ze ook wel verdomd goed zijn. Voor de klank kun je ze volgens mij blind kopen, dat zal echt wel okee zijn. Het enige waar ik mijn vraagtekens bij heb is of je niet voor veel minder geld een even goed element kan scoren bij Seymour Duncan.

Maar nogmaals, ik heb ze niet geprobeerd. Ik kan het je niet vertellen.

Negative K3 fan
25 juli 2005, 15:13
ik ga mee met vulvasonic

en als je dan voor je tele bezig gaat, zou ik eerder kijken naar van zandt, is nog goedkoper ook!

NeeraDJ
25 juli 2005, 15:15
Tja wat is even goed (erg subjectief), in ieder geval niet met dezelfde klank of iets dat er dicht bij komt lijkt me. Ik heb ze nooit geprobeerd maar heb er echt hele goede dingen over gehoord. Ze zijn alsnog goedkoper dan de custom shop als je ze uit de US haalt dus als ze het waard zijn waarom niet?

Swoon
25 juli 2005, 15:17
ik ga mee met vulvasonic

en als je dan voor je tele bezig gaat, zou ik eerder kijken naar van zandt, is nog goedkoper ook!

Ik heb in mijn JAP Tele ook 2 Van Zandt's steken. Ot blows the competition away :razz:

Ik heb die SD's wel nog niet gehoord. Maar in vergelijking met de standaard tele elementen vind ik de VZ's echt wel heeeel mooi klinken.

Het is persoonlijke smaak natuurlijk, maar ze klinken twangy zonder koud en schriel te klinken. Ze blijven mooi warm klinken.

My 2cents....[/google]

FruscianteFan
25 juli 2005, 15:57
Dit zijn volgens mij de pickups die ook in Frusciantes '55 strat zitten (die met 2tone sunburst body en maple toets). Gebruikt-ie bijna altijd voor The Zephyr Song (live, op cd is het zijn andere strat), en vóór By The Way gebruikte hij 'm ook regelmatig voor andere nummers.

:wink:

Ash ketchum
26 juli 2005, 16:52
Wat voor geluid wil je eigenlijk Johnny V? Ouderwets neem ik aan gezien de vraag, over het algemeen zijn SD's goede pickups, 'k heb zelf alnico II's, was al een hele vooruitgang en zijn zeer goede all-rounnd pickups qua geluid.

Dylan61
16 februari 2007, 23:20
Waar zijn Seymour Duncan Antiquity eigenlijk te koop in Nederland?

Echt, ik zoek me het gompes.

Chris Winsemius
16 februari 2007, 23:38
Waar zijn Seymour Duncan Antiquity eigenlijk te koop in Nederland?

Echt, ik zoek me het gompes.

Waarschijnlijk bij voxhumana.nl , anders ff 'n PMtje naar mij

Kees_bouwman
16 februari 2007, 23:40
Of eventjes Eric vd Haar bellen, www.haarguitars.nl
Die heeft de Duncans vast op voorraad of kan ze voor je bestellen.

Tristan
16 februari 2007, 23:54
Die Fender Custom Shop NoCaster of Lollar Tweed pickups zijn volgens mij nog een stukje beter...
Seymour Duncan is leuk, maar net geen topklasse i.m.o, dan ben je beter af met een goedkoper setje daarvan...

Punt
17 februari 2007, 02:58
+1 voor de Nocasters, erg goed en verbazingwekkend goedkoop.

glacius
17 februari 2007, 09:38
Seymour Duncan maakt natuurlijk sowieso erg goede elementen. En voor de prijs van die Antiquities mogen ze ook wel verdomd goed zijn. Voor de klank kun je ze volgens mij blind kopen, dat zal echt wel okee zijn. Het enige waar ik mijn vraagtekens bij heb is of je niet voor veel minder geld een even goed element kan scoren bij Seymour Duncan.
.

+1 , je kunt net zo goed een lekker pickupje uitkiezen en daar een kapje overheen steken die je een maand begraven hebt gehad .. dan heb je hetzelfde effect voor minder geld ..

Dylan61
17 februari 2007, 09:49
Het enige verschil zit hem in het 'Vintage' kapje denken jullie?

Het gaat trouwens om het geluid van Adam Levy, gitarist van Norah Jones, hij heeft dit geluid dat ik mooi vind, van hem ook de tip gekregen welk element (SD A) hij hier gebruikte:

Solo start op 1.50:
http://www.youtube.com/watch?v=e1ktAkH6C-w

(Prijs is ongeveer 90 tot 110 euro)