PDA

View Full Version : Crate BV60H



Jurjan
24 juli 2005, 20:55
Ik heb een Crate BV60 te koop staan met een vraagprijs van 500 euro. 3 maanden geleden heb ik voor 120 euro de top laten voorzien van nieuwe eind- en preampbuizen en is de top helemaal nagekeken. Is 500 euro reëel?

Iceman
24 juli 2005, 23:59
Vind ik wel. Heb zelf een Stealth 50 watter top die het zeer goed doet. Al heeft dit tiopic een hoog spamgehalte, ik hoop wel dat de metalheads deze top moeten proberen. Al is 60 watt erg karig voor metal.
Marty Friedman en Sammy hagar speelden (of spelen) op een Crate Bleu Voodoo.

En voor de Crate bashers, dit is een all-tuibe bak, geen transistorversterker.

marc_o
25 juli 2005, 14:11
all-tuibe? Ha mooi zo.....daar was ik al naar op zoek.

NeeraDJ
25 juli 2005, 15:11
Al is 60 watt erg karig voor metal.
Hahahahaha :seriousf:


En voor de Crate bashers, dit is een all-tuibe bak, geen transistorversterker.
Hoe kom je daar nou bij:


3 maanden geleden heb ik voor 120 euro de top laten voorzien van nieuwe eind- en preampbuizen

Iceman
25 juli 2005, 21:24
Tuibe......... klojo dat ik d'r ben.
Maar bij Crate denken de meeste mensen aan transistorbakkies.

De Bleu Voodoo's zijn erg ingangsgevoelig, ideaal voor metal. Je hoeft geen overdrive/tubescreamerpedaal aan te sluiten voor een strak palmmutegeluid. Zelfs met het meest zompigge element kun je nog hakken.
Mooi is ook het dikke midlaag dat je ook vindt in rectifiers. En nee, het is geen rectifier maar de toon is wel veel dikker dan een Marshall.

En nee, ik ken de verkoper ook niet.

Jurjan
27 juli 2005, 19:50
De top is zeker geschikt voor een goede metalsound. Ik heb zelf er zo'n 2 jaar vol plezier op gespeeld (melodieuze metal/hardcore). Door de gain tot op zo'n 1/3 open te draaien heb je genoeg voor het beuken en blijft de sound sprankelend en duidelijk.