PDA

View Full Version : De zoektocht naar een nieuwe versterker!



koen_V
24 juli 2005, 17:02
Op dit moment speel ik op een Ampeg B3 combo, zeer goed ding, maar helaas maar 150W. Het heeft altijd goed gegaan in bands, maar nu speel ik in een band met drie gitaristen en veel samples. Ik krijg het nogal moeilijk om gehoord te worden de laatste tijd, dus tijd voor een nieuwe zwaardere versterker.
Ik zou graag binnen de vuilere Ampeg sound willen blijven, dus ik zie 2 opties ofwel terug een Ampeg ofwel een Ashdown.

Als top had ik in gedachte:

Ofwel een Asdown ABM 500 evo II, lijkt me een zeer interessante top, heb eens over het combo model gespeelt met 4X10" boxen, en ik was zwaar onder de indruk.

Een 2de optie is de Ampeg svt pro III, heb hier al veel positieve dingen over gehoord, maar ook al wel een hoop negatieve (hij zou volgens Ampeg 450W zijn, maar volgens een deel gebruikers zou dit niet hoorbaar zijn.) Ik weet dat er mensen op dit forum zitten die er een hebben of hadden, ik denk aan phexirian, kun je dit beamen of is het dikke bullshit?

Als cab zou ik dan een Ampeg 610 HLF nemen, dus een 6x10" cab. Ik zou het liefst voor een 8x10 gaan, maar deze is helaas niet te vervoeren vrees ik. Twee apparte 4x10" cabs, zou een beetje te duur worden... Dus zie ik in de 6x10 de ideale oplossing!

Iemand die ervaring heeft met een van deze bovenstaande dingen? Of als iemand vindt dat ik dingen over het hoofd heb gezien (merken, modellen,...) laat het weten. Mijn budget zou normaal tussen de 2000€ en de 2500€ liggen.

Het liefst zou ik natuurlijk gaan voor een ampeg svt pro, tweede hands zou dit wel moeten lukken, maar dan zit er zo goed als altijd een 8X10" cab bij, en dat kan ik nu eenmaal niet vervoeren denk ik....