PDA

View Full Version : Orange Overdrive Head?



Jeanken
24 juli 2005, 16:48
Ik zit een beetje in de tweedehands en iemand vroeg me of ik zijn Orange Overdrive Head niet kon verkopen, hij leek er zelf niet zo heel veel van te weten, gekocht van een Nederlander (wij wonen in België) en die had hem uit de jaren '90, was een heel lekker scheurding maar zoekt iets veelzijdigers ofzo, heeft geen belang, het komt erop neer dat ik er zelf vrijwel niets van weet en ook niet zoveel van vindt.
Dan ook, wat mag het kosten? Hij dacht een 1000EUR er nog voor te kunnen krijgen, is dat redelijk/goedkoop/duur?
Alle info is welkom..

vinni
24 juli 2005, 19:56
Denk dat je dat beter op het Orange forum kunt vragen dan hier.
Er zijn hier niet zoveel Orange gebruikers.


Klik voor forum : http://www.orangeamps.com/forumtest/forum.asp?FORUM_ID=2

Vinni

Jeanken
24 juli 2005, 20:44
Het lukt me maar niet om te registreren, ik kom telkens terug op het policy scherm wanneer ik 'agree' klik..

nicoverduin
24 juli 2005, 21:46
Als jij in de 2e hands zit, dan weet je het zelf wel :-D :-D :-D :-D

Rock n' sad
25 juli 2005, 11:38
Tweedehands prijzen zijn best te vinden op harmony central bij revieuws , in dit geval liggen ze rond de 750 - 800€

Rock n' sad
25 juli 2005, 11:40
tenzij het de 100 W is natuurlijk

Jeanken
25 juli 2005, 19:42
Harmony Central is totaal onbetrouwbaar + die prijzen zijn Dollar meestal en importeer iets uit Amerika en je kan er 21% BTw bijrekenen + 2% invoerrechten.
En moest ik het zelf weten zou ik het niet vragen, niemand kan alles weten, Orange is zeldzaam, en deze zijn dan nog maar 1 jaar gemaakt voor zover ik weet. Nuttigere opmerkingen worden op prijs gesteld..

Mitch
25 juli 2005, 20:05
Deze zijn nog maar 1 jaar gemaakt en hij kwam uit de jaren '90 :???:

O ja, sorry, je wilde nuttigere posts.....
Bedoel je nou de Rockerverb 100, de AD140 of de oude Overdrive 120 head ? Mij is het niet duidelijk.

Jeanken
26 juli 2005, 12:10
Deze zijn nog maar 1 jaar gemaakt en hij kwam uit de jaren '90 :???:

O ja, sorry, je wilde nuttigere posts.....
Bedoel je nou de Rockerverb 100, de AD140 of de oude Overdrive 120 head ? Mij is het niet duidelijk.

In de jaren '90 zijn ze maar 1 jaar gemaakt dacht ik, als ik het nog enigzinds weet was het tussen '94 en '95.
Ik bedoel nog steeds de overdrive head zoals eerder gezegd..

guhlenn
27 juli 2005, 10:07
80 of 120? nieuwe of oude versie?

in principe is 1000,- een goede startprijs. de verzamelaars willen dat denk ik wle neertellen. voor een "player" is dat teveel. but hey, zoals je al zegt ze worden niet meer gemaakt.

lorenz
27 juli 2005, 13:23
sorry dat off topic is, ma weet ge toevallig nen 2de hands BV150HB en BV412SL van Crate staan Jeanken?

Jeanken
27 juli 2005, 13:48
80 of 120? nieuwe of oude versie?

in principe is 1000,- een goede startprijs. de verzamelaars willen dat denk ik wle neertellen. voor een "player" is dat teveel. but hey, zoals je al zegt ze worden niet meer gemaakt.

De oude versie dateert denk ik van de jaren '70-'80 dus het zal wsl wel een nieuwe zijn maar zoals ik al zei, ik weet er echt zo goed als niets over.
Ik hou je op de hoogte maar de verkoper is wat zuinig, lijkt me geen goed teken misschien..

@lorenz: behalve de vreemdheid van je vraag alleen al is het antwoord neen.. :???:

lorenz
27 juli 2005, 14:54
omdat je zei da je in de 2de hands zit, dacht ik: "misschien heeft ie wel ergens zo'n 2de hands Blue Voodoo van Crate of weet ie waar'k er een kan vinde"

maar niet dus, geen probleem

Jeanken
28 juli 2005, 11:44
Ok, zo dus.. Je kan het evengoed of zelfs beter aan anderen hier vragen, ik woon namelijk in België en van de Nederlandse tweedehandsmarkt ken ik enkel de grote sites waar jij ook eens kan kijken.
Terug naar de Orange, het is dus een reissue van de jaren '70, gebouwd in de jaren '90, 120Watt en dat is weer alles van schaarse info dat ik heb..

lorenz
28 juli 2005, 13:20
@ Jeanken:

ik ben ook belg

Jeanken
28 juli 2005, 15:29
Oh, dan hou ik mijn ogen wel open, tis wel niet zo'n courant model natuurlijk.
Klinkt zo'n Orange wat op een Marshall 4*12 Standard cab?

guhlenn
29 juli 2005, 10:08
nopoe. nou ja, imho. orange heeft V30's nodig. en een reissue is minder waard wnt geen colelctoir's item. ik wil hem wel ruieln tegen een DSL100 watt :)

Jeanken
29 juli 2005, 13:25
Kheb het contact verbroken met de verkoper, hij kwam op de duur vrij onvriendelijk over toen ik verder vroeg dus kan er wel iets niet pluis zijn, mag slotje op, tenzij jullie willen verder keuvelen over die top maar niemand lijkt er veel van te weten..

MatthijsBlom
3 augustus 2005, 09:24
Terug naar de Orange, het is dus een reissue van de jaren '70, gebouwd in de jaren '90, 120Watt en dat is weer alles van schaarse info dat ik heb..

Het is inderdaad zo dat die Orange Overdrive Head maar 1 jaar gemaakt is in de jaren 90. Het is ook zo dat het een Reissue is. De originelen komen uit de jaren 70. Er is weinig klankverschil tussen de originelen en reissues (ja, ik heb 1 op 1 kunnen vergelijken), maar de oude versies schijnen een betere bouwkwaliteit te hebben. En dan heb ik het vooral over de eindtrafo. Die oude is veel groter en robuuster en gaat niet snel kapot. De reissues voldoen wel aan de specs, maar hebben een dunnere draad waardoor deze snel doorbranden. Kijk dus ff of deze trafo nog goed is en origineel is.

Oude Overdrive Heads zijn meer waard dan nieuwe. Ik denk dat 1000,- inderdaad een goed startbod is, maar verwacht wel dat je daarna nog moet zakken met je prijs. Zie namelijk maar eens een klant te vinden voor zo'n apparaat.
Het is bloedmooi spul, maar 1000,- voor een versterker die NIET CLEAN KAN!! is nogal een bedrag. En verzamelaars zullen niet geinteresseerd zijn in een reissue.

Maar ik zou zeggen: probeer 1000,-...zakken kan altijd nog. Ik zou persoonlijk minimaal 700 a 800 euro willen vangen als ik zoiets zou verkopen.