PDA

View Full Version : ik ga voor het eerst gitaar spelen, tips???



Ronald
2 september 2002, 11:29
hallo , ik ben een nieuweling hier , en ik ga binnekort elektrisch gitaar spelen , ik heb nog nooit eerder gitaar gespeeld alleen jaren geleden viool :s ( ja ik weet het , kutinstrument ) maar ik ben dus van plan om elektrisch gitaar te gaan spelen. ik kan daar ook meteen mee beginnen en hoef nie eerst aucoustische gitaar te leren

heeft iemand tips voor een nieuweling, dingen die ik zou moeten weten of dingen die hendig zijn ?

Harry
2 september 2002, 12:08
iemand zoeken die al wat verder is, zodat die de basisdingen voor kan doen. Verder veel muziek luisteren. Of gewoon les nemen.
Ik vind een viool geen kutinstrument trouwens.

pimmetje
2 september 2002, 12:27
Dit is een van die dingen die echt al duizend keer aan bod zijn gekomen. In 't menu rechtsboven zie je ook "[Zoeken]" staan. Als je daar zoekt op zaken als beginnen, beginner, eerste gitaar, etc... dan vind je gegarandeerd wel een discussie hierover.

Ik weet niet of je een antwoord vindt, want we zijn 't er nog niet 100% over eens. Je kan alvast de argumenten van alle kampen rustig doornemen en er voldoende van opsteken.

Overigens weet ik ook niet wat er zo kut is aan viool... maar alvast succes met de gitaar.

Anders Destium
2 september 2002, 13:49
Hoi, ik heb eerst 7 jaar viool gespeeld voor ik aan gitaar begon, ik kan nu helaas niet meer op gevoel viool spelen maar wel goed gitaar...
Ik raad je aan hier beneden naar soortgelijke posts te kijken
PS Je leert gitaar redelijk makkelijk als je al een instrument beheerst!

guitarmusicman
2 september 2002, 13:51
Ik heb een keer iemand electrische viool zien spelen met daar overheen distortion!! eruug cool..en het is zeker geen kut instrument..

maar ik zou lessen nemen en veel met anderen oefenen, word het gelijk een stuk leuker..

succes!!

Ronald
2 september 2002, 17:03
ja lessen ga ik antuurlijk al nemen , tenminste als ik op de muziekschool word toegelaten want er was bijna geen plaatst meer , da weet ik pas over een week of 2

of anders ga ik wel bij een priveleraar

Guitarik
2 september 2002, 17:06
Op internet is ook heel veel info te vinden. Misschien kun je ook een boekje kopen of lenen in de bieb voor de basisvaardigheden. Ik heb me alles zelf aangeleerd; zonder les dus. Dat is best wel te doen. Het lijkt me wel makkelijker om les te hebben.

Kitaarhiero
2 september 2002, 19:35
Als je viool hebt gespeeld (langer dan 1 of 2 jaar en tot kort geleden), dan zul je weinig moeite hebben met de basis van het gitaar spelen. Boeken lenen bij de bieb over gitaarspelen is altijd wel een goed idee.

Ronald
2 september 2002, 20:02
nou , da viool spelen was nie bepaald kort geleden :S 7 jaar geleden namelijk