PDA

View Full Version : check out mijn nieuwe volledige nummer: DIMENSION X



Albert houwaart
24 juli 2005, 15:51
he gasten ap hier!!!!!
check ff mijn net afgemaakte gitaarplaatje:

DIMENSION X

http://www.xs4all.nl/~appiex/mp3/albert_houwaart-dimension_x.mp3

ik hoop dat t wat is ..............alvast bedankt!!!!!!!!!!! :dance:

bluegate
24 juli 2005, 16:06
Heel knap gedaan! :o

Ik vind echter wel dat de gitaar af en toe een beetje weggedrukt wordt.
Misschien te veel compressie en te zacht ingemixt?

Maiden Michiel
24 juli 2005, 17:23
Goed gedaan!

Vooral die rustige passages vind ik supervet!

Bloodline
24 juli 2005, 17:40
gozer dit klinkt wel gaf jah !! alleen de bassdrum is ietsje te hard.

maar vette harmonie's man ( vooral die arpeggio's ;) )

super !!

Luc-O
24 juli 2005, 19:28
Monsterlijk bruut! Maar dit is toch gewoon Sperm in the moonlight of zoiets? (LOL die titel trouwens :D )

Freekje
24 juli 2005, 21:08
Man, jij kan er echt niks van zeg! :wink:





Vet gedaan hoor! Ik hoop dat ik ook zo kan spelen over een aantal jaar 8-)

Albert houwaart
24 juli 2005, 22:27
thanks gasten!!!!

he luc-o! sperm in the moonlight is ook wel cool he!
ja t was t eerste wat in me op kwam toen me maat om een titel vroeg toen die m op de site ging zetten. maar ja joh ik moet toch en keer serieus worden..........of niet..hahahaha :razz:

joh als iemand een beter idee heeft voor en titel graag! :-D

he freekje tuurlijk wel gewoon blijven oefenen

c.hultermans
24 juli 2005, 22:56
aaappppiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Ik had m natuurlijk al gehoord heee :wink: , maar nogmaals; dit rockt lekkerrrrrrrrrrr!!!

Gij zijt goed bezig........

Ik spreek je nog wel

Grtz,

Conrad

SL-3
24 juli 2005, 23:22
He kerel dit is echt GEWELDIG. Ik wou dat ik zo kon spelen man.. hoeveel ik ook oefen het lijkt alsof ik er maar niet kom.. :-(

MiKe
26 juli 2005, 15:11
Vettt!!

Negative K3 fan
26 juli 2005, 15:55
dimension x

hahahaha

Albert houwaart
26 juli 2005, 16:31
he wat?

stax
26 juli 2005, 17:04
Sooooooo!! Echt goed man!!!!
Welk materiaal gebruik je?

Geef jij geen gitaarles??? :D ....... zo ja pm me maar ff :D

Noid
27 juli 2005, 13:41
Dus ... weer zo'n lekker nummer! (en je post nu dus ook hier? ik had je site al eens gevonden via gitaar.net)

Ja, da's weer lekker. Veel mooie dingen en wederom goed gemaakt, lekker spel en de begeleiding. Dat gitaar en synth geluid doet wel veel aan Dreamtheater denken. Maar dat wil je waarschijnlijk ook?

Sonno
27 juli 2005, 13:54
Hij komt idd. bekend voor maar...

wat is dit GODVER WREED!!!
Echt goei man!

Toch denk ik wel dat de drums iets minder statisch kunnen...(zeikert ben ik he?)

Albert houwaart
28 juli 2005, 00:15
:-D hahaha thanks sonnie alles goed voor de rest?

ik wist niet dat je hier zo mocht vloeken hahaha. :evil:

we motten ff en x wat afspreken ff en biertje doen en dan ken je mij gelijk ff uitleggen hoe dat drumverhaal werkt met dfh.
k zie je

Sonno
28 juli 2005, 01:55
Yo Ap,
laat maar ff weten (PM-men ofzo...) wanneer je weer is bij Floris gaat kijken dan kom ik ook ff, kunnen we daarna bieren!

Ik ben Btw. nu bezig met een nieuw nummer (bijna klaar) waarbij de drumcomputer wat interssanter bezig is dan de vorige post. Er zit helaas niet van dat superbrute shredwerk in, want dat kan ik niet :-( ...

segers
2 augustus 2005, 11:08
Hey Albert,
Klinkt te gek dit!! :o
grtz
Roy

Bosch
3 augustus 2005, 21:01
Bruut gedaan. Op zich kan neo-clas me momenteel niet meer zo bekoren als vroeger. Maar dit is wel weer even vet!

LaurentB
3 augustus 2005, 21:58
He Albert,

Ik heb absoluut respect en bewondering voor je technische capaciteiten. Bijzonder hoog nivo. Ik zou je eens de uitdaging willen geven gedoseerd te shredden. 5 minuten shredden zorgt ervoor dat het bijzondere verdwijnt. Als je ingetogen speelt in dienst van het nummer en dan heel even je magistrale kunsten laat horen dan zal de waardering, bewondering en verbijstering des te groter zijn. Genoten van je nummer...vooral de riff aan het begin!

Ja, daar wil ik me helemaal bij aansluiten. Fabelachtige techniek waar je jaloers op wordt, maar gebruik je techniek meer i.p.v. hem te demonstreren.
Maar dat gaat helemaal goed komen, daar ben ik van overtuigd. Het is niet alleen techniek wat ik hoor, je hebt ook inhoud.
En even voor de duidelijkheid: ik kan niet wat jij kan en ik kon het al helemaal niet op jouw leeftijd.

Laurent

Robbert v.d. Hanenberg
4 augustus 2005, 11:22
Hey Albert,

Hij is weer vet!! 8-)
Lekkere compositie ook.
Als ik 'n klein puntje van kritiek mag geven...probeer iets meer aan je zuiverheid/vibrato te werken. Af en toe loop je ietwat out of tune.

Keys zelf ingespeeld? Vette toetsen-lick op 03.51 min man!

Super!! 8-)

Albert houwaart
4 augustus 2005, 19:15
bosch:
thanks man! ik wou dat ik die weirde fusion van jou ook is en beetje door kreeg want dat is erg cool zeker voor de afwisseling maar ik krijg t er maar niet in echt zwaar ingewikkeld man! ( denken en spelen te gelijk gaan bij mij moeilijk samen) :razz:

laurentb:
thanks man en ik begrijp je helemaal soms wil ik te veel doen
t probleem is ook dat sommige dingen gewoon niet echt geweldig uit de verf komen gewoon om dat ik dan eigenlijk teveel wi.l kijk ik kan t wel spelen maar nog niet met de nodige feel en vibe die je krijgt als je er meer routine in hebt. maar ik moet wel zeggen zo'n nummer opnemen is en goeie oefening. ik heb nog pijn mn fikken :wink:

robbert:
bedankt voor je reactie!!!! :-D

haha je hebt helemaal gelijk ik ben niet zo'n stringbender doe ik gewoon echt te weinig stom he?
maar ja ik heb dit al vaker gehoord en ik ga er zeker op letten en aan werken(gewoon meer toepassen denk ik). ik had me denk ook iets meer in de blues moeten verdiepen dat is ook nog steeds niet helemaal mijn ding. en wat ik net al zei soms wil ik zo veel dat ik wel is vergeet dat t ook nog een feel moet hebben maar dan laat ik de take maar staan omdat ik dan bang ben dat de volgende helemaal bagger is.
trouwens cool dat je die synth lick er uit pikte ( en ook nog cool vond)
ja toch wel leuk zo"n apperaat ik red t alleen nog niet om echt solo"s mee te dubbelen maar ja blijven oefenen zeg ik altijd maar.


he gasten onwijs bedankt voor de coole reacties en de tips, want ik wil er graag wijzer van worden :)

prettig weekend jongens!!!!!!! 8-)

Jax
5 augustus 2005, 15:34
Albert, hierbij een reactietje terug :wink:

Zeer vet gedaan! Klinkt erg vernieuwend, maar tegelijkertijd vertrouwd (beetje moeilijk uit te leggen :) ) Ik hou wel van dit soort experimentele muziek, waarbij je (denk ik bewust) erg veel stijlen hebt weten samen te smelten om tot een eigen stijl te komen, zonder dat de gitaarpartijen daaronder te lijden hebben gehad. En die arpeggio's :o :o ....Sprakeloos.... :)

Vette shit, ga zo door, en blijf posten!!!

Groeten,
Jax

Albert houwaart
5 augustus 2005, 17:21
he jax thanks man!!!

cool dat je t vernieuwend vind klinken!!!
wel lache de 1 vind van wel en de ander juist niet haha,maar ja iedereen vat t anders op denk ik.
gebruik wel met opzet veel samples zoals drum and bass beats en hip hop beats en scratches. en t leek me ook wel is leuk om een new metal groove te gebruiken in plaats van t neoclassical dubbele base werk.als je weet waar ik dit mee op neem dan lig je waarschijnlijk in n deuk maar ik doe bijna altijd alles met magix music maker wat eigenlijk meer en sample programmatje is voor beginners maar waar je toevalig ook audio bij op kunt nemen. door al die toevingen van rare geluiden krijg je toch hele gave dingen vind ik altijd...... .

ik gaat m volgende week ff met en webcam posten denk ik.

Jax
5 augustus 2005, 17:25
als je weet waar ik dit mee op neem dan lig je waarschijnlijk in n deuk maar ik doe bijna altijd alles met magix music maker

Zoals ze zeggen, whatever suits you best! Als jij daarmee het lekkerst werkt, waarom niet?


ik gaat m volgende week ff met en webcam posten denk ik.

Ben benieuwd! :P

Basseytje
4 oktober 2005, 16:21
wow klinkt egt heel lekker... vanaf 2:32 klinkt het een beetje als symphony x klinkt zeker goed.

de drums zijn wel een beetje spastsch en daar heb ik me enkele keren aan geërgerd.

je hebt de technieken goed onder de knie zo te horen ga zo door maak meer van dit soort nummers

Predator
5 oktober 2005, 10:11
Wat ik vooral erg cool vind is het gebruik van je verbeelding... De muziek heeft een goede mix en eindproductie, die verschillende drumsets (direct, overheadkwaliteit en beatbox) doen het hem echt. Die arpeggios die ik steeds rechts in de mix hoor moet je wel even onder de vingers krijgen, die zit er echt VAAK naast dude!!! Maar dat is dan ook iets heel moeilijks. De lead is erg goed gelukt, ook een heel mooie sound. Mooie vibratos en squeals!

De song is geweldig, maar zoals eerder is gezegd, op een gegeven moment is de sfeer eraf omdat het een net iets te grote dosis shred heeft. Aan het eind is het moeilijk om ernaar te blijven luisteren.

JeStO
9 oktober 2005, 16:37
Jah zeker strak.

ik hoop dat ik ook ooit op dat niveau kom. Wat ik jammer vind zijn die scratches tussendoor. Een vraagje hoe oud ben je als ik vragen mag ?

JeStO

markieray
10 oktober 2005, 12:29
het is niet echt mijn favoriete muziekstijl maar ik vind het toch klasse hoor ! Doe zo verder ...

Greetz,

Markie :cool:

Stratman70
10 oktober 2005, 13:45
Over je gitaarspel is het nodige al gezegd; ik kan alleen maar zeggen ZEER indrukwekkend. Deze ga ik nog vaak beluisteren!
Maar ook wil ik nog even benoemen dat ik dit nummer qua compositie echt...uhh.. IMPOSANT (ja, dat is toch wel het juiste woord!) vind!

Shredders lopen er al genoeg rond op deze aardkloot, maar om dan ook nog zulke mooie afwisselende muziek te maken, dat is een tweede. Daarbij wil ik wel opmerken dat ik het eerste gedeelte het minst aantrekkelijk vind, maar dat betekent dus dat ik het nummer, wat ik dus al heel mooi vind, telkens mooier ga vinden naarmate het nummer vorderd.

Zeer sterk, erg mooi gedaan! de uitdrukking "Meesterlijk" is hier op zijn plaats!

semt-x
11 oktober 2005, 20:54
Klinkt toch niet zo gek, vind het gewoon lekker in het gehoor liggen. Al is het shredden wel erg veel in een keer. Maar ik ben ook persoonlijk maar voor het palm muten enzo, maar het klinkt zeker goed!!! Keep up the good work!

Maar hoe heb je deze compositie in elkaar gezet? En wat voor gear heb je hierbij gebruikt? Ben erg benieuwd!!!

spanky_franky
12 oktober 2005, 12:09
Over je gitaarspel is het nodige al gezegd; ik kan alleen maar zeggen ZEER indrukwekkend. Deze ga ik nog vaak beluisteren!
Maar ook wil ik nog even benoemen dat ik dit nummer qua compositie echt...uhh.. IMPOSANT (ja, dat is toch wel het juiste woord!) vind!

+1

TOP compositie! mán dat moet een werk zijn geweest of niet?

urezna
13 oktober 2005, 15:07
Lekker hoor! ligt wel in mijn straatje!

Ik had de mix misschien wel iets anders gedaan, hier en daar de gitaar iets meer naar voren en met drums programmeren moet je soms uitkijken dat het niet mechanisch of onmogelijk gaat klinken, dat blijft lastig en je moet je kunnen inleven in het drummen. Het liefste zou je ook zelf moeten kunnen drummen he?

ik ben zelf ook bezig, heb tot nu toe de drums geprogrammeerd, maar heb sinds kort een electrische drumkit. ik hoop daar gauw meer mee te kunnen doen :-)
zie http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=64591

FrankS
13 oktober 2005, 15:43
Sjesis da'k hier nog niet gereageerd heb...

Ik vind het een geweldig nummer!! 'k Heb em al een tijd op mn pc en draai em regelmatig (samen met je andere nrs).
Dude, je hebt een bak techniek in huis waar je U tegen zegt, EN je kunt ook nog es geweldig nummers bouwen!! Zit variatie in, opbouw, leuke samples etc.

'k Zou zeggen, meer van dat; en knal es wat van je nrs op cd en ga dat rondsturen! Jouw naam verdient wel een schop richting bekendheid ;)

Te gek man!

grtz,

Frank

urezna
13 oktober 2005, 15:46
+1... ;-)

met dit soort dingen merk je toch altijd weer dat er stiekem een hoop talent thuis zit te spelen he? en hoeveel daarvan blìjven ook onbekend?
te veel...

phantom666
13 oktober 2005, 17:29
Moet leuk zijn om zoveel lof te krijgen.
Daarom ga ik je nu eens even he-le-maal afzeiken.





Nee dat is niet waar. Het is gewoon een bere-lekker nummer. Hartstikke goed man.
Ik vind dat er niet teveel shredden inzit.