PDA

View Full Version : G-Major i.p.v. Boss GT6?



armageddon
24 juli 2005, 14:31
Ik heb nu een Boss GT6 en eigenlijk gebruik ik de preamp en distortion functies helemaal niet meer, vooral ook omdat ik nu gewoon een goede amp heb en ik later waarschijnlijk nog een Engl 530 ga kopen.
Nu zat ik een beetje te kijken naar compressors en equalizers (zitten ook op de Boss, maar de compressor is butt, en de eq is slecht in te stellen) en toen viel me op dat de G-Major eigenlijk alles heeft wat de Boss heeft, minus de dingen die ik niet gebruik, behalve de wah.

Nu zit ik dus te twijfelen...zal ik 2 pedalen of effecten kopen met EQ en compressor, of zal ik de Boss GT6 verkopen en daarvoor een G-Major kopen? Het voordeel van de G-Major is is dat ie ook via jack mijn amp kan schakelen, iets wat met de GT6 niet kon. Probleem is wel dat ik dan wel een midi-controller moet kopen (Behringer FB nogwat)...kost ook weer extra.
Alles hangt er dus vanaf of die effecten (met name compressor en eq) wel de moeite waard zijn. Over het algemeen hoor ik goede dingen over de G-Major, maar ik vind het zonde om zo'n Boss te hebben terwijl ik een groot deel niet meer gebruik.
Kan iemand mij misschien wat meer vertellen over wat een verstandige keuze is?

InternEd
26 juli 2005, 11:06
Hoi,
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ook een GT6 waarvan ik de preamp niet gebruikte. Heb 'm toen ook verkocht en een Gmajor gekocht en een losse wah en midicontroller. Ik heb 'r nog geen spijt van gehad.

Geronimo
26 juli 2005, 18:25
Een maat van mij heeft ook zo'n GT6 en het blijft behelpen met dat ding. Ik heb hem bijna zover dat ie 'm wegdoet en wat anders aanschaft.
En de G-Major daar zaten wij ook over te denken, ik wou een preamp voor m bouwen en dan de g-major gebruiken voor de effecten.
Ik heb zelf een m300 van tc electronic voor in mijn loop, simpel ding goedkoop ook maar de effecten zijn gewoon goed, dus ik zou zeggen ga voor de g-major.