PDA

View Full Version : Distortion vraagje



robert-gitarist
24 juli 2005, 13:32
Hallo mensen,
Ik ben opzoek na een nieuw pedaal,een distortion/overdrive pedaal.
Ik speel dus op een Marshall JCM900 50W. top maar die overdrive bevalt me niet..althans niet voor metal als Dimmu Borgir en dergelijke.
Ik zoek dus een goed Distortion pedaal.
Ik gebruik nu de distortion van me ME50.Ik heb die op de stand staan van de Blues Driver,en dan klinkt ie erg lekker...
Maar toch wil ik langzamerhand van me ME50 af omdat ie me teveel ruimte in me case inneemt en die ruimte kan ik beter gebruiken vandaar ;)

Wat ik zoek is dus een goeie distortion voor muziek als Dimmu Borgir,Finntroll,Nightwish en meer van die herrie.
Er moet wel aardig tot veel laag inzitten(dus Bass)
makkelijk ingebruik zijn
Veelzijdig zijn etc.

Wie o wie weet iets?
Zelf denk ik aan de DM-4 van Line6.

vast bedankt Robert.

P.s. ik speel voornamelijk op Jackson en Vantage gitaren :)

metalbeest
24 juli 2005, 17:20
gozer... ik denk dat een Digitech Metal Master wel wat voor jou zal zijn dan. http://www.digitech.com/products/metalmaster.htm

Ik heb het pedaal zelf niet maar weet van anderen dat het een lekker allround metal pedaaltje is dus je zit niet meteen vast aan het "deathmetal"geluidje of hoe the f*ck ik dat ook moet uitleggen!

BLOK182
24 juli 2005, 17:26
H&K warpfactor (dat zwarte ronde ding), Zoom Trimetal, Tonebone Hot Britisch (duur), misschien line 6 ubermetal?

robert-gitarist
24 juli 2005, 19:13
Metalbeest: Thx maar die kende ik al ;) die sound demo's klinken goed..wellicht ga ik hem keer uitproberen...ding kost geen drol...
Khoop alleen dat ie genoeg Bass heeft...moet een lekker lage sound hebben namelijk.

Blok182: Ik heb ze eens gezien ja maar weet alleen nog niet hoe ze klinken die Warpfactor..ding kost 99 euro..opzich een leuk bedrag..En ja Zoom Trimetal..ik heb het niet op Zoom.
Line6 übermetal klinkt volgens mij niet echt laag...
Als het line6 word denk ik dat het toch de DM-4 word :)
Maar thnx beiden!

BLOK182
24 juli 2005, 20:21
Zoom is best wel een rukmerk, maar de Trimetal moet wel een goed pedaaltje zijn voor zieke scheur! De H&K hoor ik goeie dingen over, schijnt echt overeind te blijven qua metalscheur, itt de boss metalzone, die nogal ruk klinkt op flink volume. Misschien ook aanrader -> H&K Tubefactor! True bypass en met buis!

robert-gitarist
24 juli 2005, 20:28
Zoom is best wel een rukmerk, maar de Trimetal moet wel een goed pedaaltje zijn voor zieke scheur! De H&K hoor ik goeie dingen over, schijnt echt overeind te blijven qua metalscheur, itt de boss metalzone, die nogal ruk klinkt op flink volume. Misschien ook aanrader -> H&K Tubefactor! True bypass en met buis!

Yeah inderdaad..
Ik heb een Zoom GFX8 gehad en een 3030 en ben blij dat ze weg zijn,enkel de GFX8 had leuke dingen...Zoom 505 ook nog gehad,was waardeloos,kortom kheb het niet echt op Zoom.
Die H&K lijkt me wel wat..zie net dat ie in Duitsland maar 95 euro kost...en is ie met buis?!?! wist ik niet eens...dat ie TB is ook niet..maar dat zijn vette voordelen dan :)
Ik heb er ook goede dingen overgehoord...Ik hoop dat ie lekker scheurt en lekker laag heeft,zo ja dan neem ik hem.Maar zal nog wel ff duren denk ik..
En ja toch lijkt me de DM-4 van Line6 ook nog wel wat...

ijff
24 juli 2005, 20:51
Als die Blues Driver uit de ME-50 goed klinkt, waarom zou je dan niet gewoon een Blues Driver kopen?

robert-gitarist
24 juli 2005, 20:55
Als die Blues Driver uit de ME-50 goed klinkt, waarom zou je dan niet gewoon een Blues Driver kopen?

Mja kan ook wel...maar bij me ME50 kan ik de Bottom instellen en die zit niet op een gewone blues driver ;) dus ja kweet niet..
Bovendien wil ik iets wat meer veelzijdigs...

Fumi SG
24 juli 2005, 21:00
die Warp kost €95,-, die heeft geen buis en is volgens mij (!!) ook niet TB. Die Tubefactor kost €219,- en dat is die ene met buis en TB. :wink:

robert-gitarist
24 juli 2005, 22:08
die Warp kost €95,-, die heeft geen buis en is volgens mij (!!) ook niet TB. Die Tubefactor kost €219,- en dat is die ene met buis en TB. :wink:

Nja true bypass zou nog wel eens kunnen zijn..maar het leek me al erg sterk dat die Warp een buis zou hebben,want zag het nergens staan op de site van MP. en ik zag nergens iets van coolribbels ofzo of iets anders voor cooling van de buis staan..en aangezien z'n warp nogal plat is ;)

Tubefactor...hmm sja ook wel leuk natuurlijk...

almarvk
25 juli 2005, 10:34
Bij een metalzone hoor je soms op hoog niveau niet echt de noten meer maar een brok lawaai. Hetzelfde met de SmashBox van Ibanez

headbang
25 juli 2005, 11:04
kheb zo een warpfactor en als je laag metal geluid wilt is het dat toch hoor is voor weinig anders geschikt...
kspeel zelf harcore en ik krijg er de chugga chugga stukjes uit...

BlackSun
25 juli 2005, 18:56
Zoom is best wel een rukmerk, maar de Trimetal moet wel een goed pedaaltje zijn voor zieke scheur! De H&K hoor ik goeie dingen over, schijnt echt overeind te blijven qua metalscheur, itt de boss metalzone, die nogal ruk klinkt op flink volume. Misschien ook aanrader -> H&K Tubefactor! True bypass en met buis!

Yeah inderdaad..
Ik heb een Zoom GFX8 gehad en een 3030 en ben blij dat ze weg zijn,enkel de GFX8 had leuke dingen...Zoom 505 ook nog gehad,was waardeloos,kortom kheb het niet echt op Zoom.


De Zoom tri-metal is niet te vergelijken met al die andere zoom producten. De Zoom tri-metal is volledig analoog en maar op 1 ding gefocused: zware metal.
Ik heb hem gehad, en op een buizenbak: :o ..op een transistor: :(
Dus ff testen ofie op jouw versterker lekker klinkt.

Mafkees
26 juli 2005, 08:44
gewoon naar de winkel gaan en zo veel mogelijk testen, daar heb je denk ik het meeste aan :wink:

phx
26 juli 2005, 08:57
.... en vervolgens het pedaal 2ehands scoren op marktplaats :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vampire
26 juli 2005, 10:54
Wel nogal uiteenlopende bands qua gitaargeluid robert. Finntroll is weer echt zwaar met de gitaar en Nightwish heeft een heel ander geluid gekregen door de jaren heen (Angels fall first heeft juist niet veel bas erin, maar een beetje aan de schelle kant, terwijl Once weer een stuk zwaarder is).

En Dimmu, tsja, ik ben er niet zo fan meer van, dus ik weet niet echt wat je daarvoor nodig hebt, maar ik vraag me af of je dit soort geluiden kunt creeren met slechts 1 pedaal... :???:

vulvasonic
26 juli 2005, 14:18
Als je echt alleen maar wil scheuren dan zie ik het probleem met je versterker niet. Het normale kanaal is wellicht niet voldoende, maar het leadkanaal scheurt als een gigantische hangpram. Je moet dan wel zo slim zijn de eindtrap open te gooien en niet bang zijn voor een beetje volume.

Ik heb zelf een JCM900 50 watt top gehad. En ik vond hem erg eenzijdig. Er zat maar 1 goed geluid in. Maar dat is dan wel meteen het geluid wat jij zoekt imo.

Antal
26 juli 2005, 19:31
gozer... ik denk dat een Digitech Metal Master wel wat voor jou zal zijn dan. http://www.digitech.com/products/metalmaster.htm

Ik heb het pedaal zelf niet maar weet van anderen dat het een lekker allround metal pedaaltje is dus je zit niet meteen vast aan het "deathmetal"geluidje of hoe the f*ck ik dat ook moet uitleggen!

Idd een lekker pedaaltje voor dit werk. En 100 keer beter en veelzeidiger dan een metalzone!

robert-gitarist
26 juli 2005, 20:16
Wel nogal uiteenlopende bands qua gitaargeluid robert. Finntroll is weer echt zwaar met de gitaar en Nightwish heeft een heel ander geluid gekregen door de jaren heen (Angels fall first heeft juist niet veel bas erin, maar een beetje aan de schelle kant, terwijl Once weer een stuk zwaarder is).

En Dimmu, tsja, ik ben er niet zo fan meer van, dus ik weet niet echt wat je daarvoor nodig hebt, maar ik vraag me af of je dit soort geluiden kunt creeren met slechts 1 pedaal... :???:

Haha ja klopt loopt nogal uiteen.
Ik wil daarom dus ook een veelzijdig pedaal hebben eigelijk daarom ook dat idee van de DM-4.Daar zitten meerdere distortions in etc.
Mijn Marshall heeft een mooie overdrive maar scheurt gewoon totaal niet...hij klinkt warm,de overdrive is goedbruikbaar voor nummers als Keep on rocking in a free world en het oude Bon Jovi werk maar totaal niet voor metal...Na mijn idee heeft ie gewoon niet genoeg gain...Ik heb van de week op een Valvestate gespeelt en die scheurde goed...lekkere gain etc.
En ja opengooien kwa volume gaat niet helemaal lukken bij mij thuis...maar zo nu en dan wel ;) maar is het niet mogelijk om er een Mastervolume op teknallen?Dan kan ik de volume per kanaal opengooien en gewoon mastervolume bijv. het volume regelen waar ik op wil spelen...zo deed ik het ook op die valvestate namelijk,gain wagenwijd open+volume en master wat zachter...

Antal: Als iets het niet word is het wel z'n gore MT-2...