PDA

View Full Version : aansluiten rack



alex1959
24 juli 2005, 10:20
Hi, ik heb al van alles geprobeert om mijn rack het beste aan te sluiten.
Ik ben in het bezit van: Mesa V-twin preamp, Nobels MS-8, Digitech 2101 en een Marshall 20/20 EL84. Voetpedaal roland FC200. Speakers 2 stuks Mesa Thiele design 12"

Ik ga nu van mijn gitaar naar de preamp-Digitech-eindtrap, met de FC200 schakel ik midi via de Nobels de 6 kanalen van de Mesa vanaf de nobels midi out de Digitech en vanaf de nobels de Deep van de eindtrap.

Als ik de Digitech via de lus laat lopen van de preamp kan ik diverse effekten niet meer optimaal horen zoals de Whammy.

Als ik de Digitech als eerste zet ga ik via mono naar de preamp en ben ik mijn stereo geluid kwijt.

Wat is volgens jullie de beste route.

Alex

vinni
24 juli 2005, 10:51
Ja,
Ik weet wat je bedoeld.
Ken het probleem maar al te goed.
FX voor de preamp .......blijft alles mono
FX na preampp........verlies van toon
FX in loop.....werkt niet zo lekker met bijvoorbeeld een diep tremolo-effect.

Ik heb mijn G-major hangen na mijn GT Trio preamp en dan vanuit de G naar mijn VHT 2/50/2 eindversterker.

Voor mij werkt dit het beste. Ook omdat ik altijd de noisegate van mijn G gebruik....dus dan kan het niet anders.
Ben wel bezig e.e.a. te verbeteren. De G zal in de toekomst vervangen worden door een ISP Decimator Prorack G en een Eclipse.
Wellicht dat ik nog wat effecten met een looper voor de preamp zet.
Maar dat weet ik nog niet.

Vinni

vester86
24 juli 2005, 12:19
en als je de FXmix op de Vtwin op 100% zet, dat je um uit kunt zetten als je geen effecten gebruikt, en aanzet (dat kan met die nobels) als je wel effecten nodig hebt... zo heb je geen verlies van toon als je geen effecren gebruikt, en als je wel effecten gebruikt hoor je het toch niet vanwege het effect

kokeleko
24 juli 2005, 12:26
Vinnie.

Wat moet je nou in hemelsnaam met een noise gate?
Gebruik je dat echt?
Dat is toch toon verropperij, ik kan me daar niks bij voorstellen.

vinni
24 juli 2005, 21:13
Tja Ko....

we spelen niet allemaal alleen maar The Shadows :-D

Als je flink wat gain gebruikt gaat het nogal ruisen.
Wil ik niet....en ach....als je de Ng goed instelt hoor je nauwelijks
dat-ie aanstaat....d.w.z......geen ruis.....

Nee,
Ik weet wel...niet echt noodzakelijk....maar ik vind een NG wel fijn.

Vinni

kokeleko
25 juli 2005, 08:05
Tja Ko....

we spelen niet allemaal alleen maar The Shadows icon_biggergrin.gif

Je moest eens weten, je hebt dan te veel speel pauze's waarschijnlijk.

Nocki
25 juli 2005, 12:44
HEt beste geluid met mijn setup (vele setups geleden) was met het volgend
mesa formula, g-major, mesa 20/20

ik had de g-major tussen de preamp en poweramp hangen op maar een kanaal.

zo had ik dus wel tonesuckende fx maar ook een droge speaker. dit werkte voor mij fantasisch. alleen tremelo's en zo zijn dan wat moeilijk..

alex1959
28 juli 2005, 07:50
Ik ga eens proberen Nocki dit kan wel nog wel even duren want ik ben aan het verhuizen.

laat je nog wel weten hoe mijn bevindingen zijn.

Nocki
29 juli 2005, 16:51
ik ben erg benieuwd.

het is een geweldig effect om te horen hoe je geluid klinkt droog met door andere speakers het geluid met effecten.
zelf hoop ik nog een 2e poweramp (solid state) aan te schaffen.

dan gebruik ik met de setup met 1 kast de ene kant droog en de andere fx. en met de 2 kast setup de buitenste helften wet en de binnenste helften dry. dat klinkt goed want je hebt altijd het buizengeluid wat door de mix komt en je effecten zodat het toch lekker smooth klink als je eens een timing foutje maakt.

hou me op de hoogte.

Nocki

alex1959
30 juli 2005, 21:56
Hi Nocki,

Ik kon het niet laten toch maar even aangesloten en proberen maar, dit is geweldig de sound blijft puur en de effekten zijn goed regelbaar.

Ik heb wel mijn Digitech anders ingesteld van stereo naar mono en wet 50% naar 100%

maar nu blijft de sound mooi.

Ik denk dat ik nog 2 Mesa boxen bij koop tzt dan kan ik ze kruislinks aansluiten of alle maal naast elkaar zetten,
dan wordt het geluid nog breder.

Bedankt voor deze TIP

Alex