PDA

View Full Version : Washburn N2



sebass
24 juli 2005, 00:34
Ik ben vandaag toevallig weer eens een gitaarwinkel ingelopen en ik zag daar een washburn n2 hangen. Dat ding is 355 euro dus lijkt me een leuk back up gitaartje. Alleen ik kan niet echt veel reviews vinden. De gene die ik kan vinden zijn erg vaag. Het gaat dan voornamelijk over de geclaimde maar dus gewoon gekopieerde elementen en tremelo. Ik ben nu dus wel benieuwd wat daar van waar is en of er inderdaad fake bw elementen inzitten e.d.

Zijn er hier mensen die er persoonlijk ervaring mee hebben? Is het een leuke aanschaf of zonde van het geld. Kan ik voor dat geld misschien beter een AK85 van Ibanez kopen. Een heel ander soort gitaar maar beiden soorten moet ik nog een keer hebben.

hugo
24 juli 2005, 11:10
Ik heb twee washburn N2 en een N1, de N1 is verreweg mijn favoriet, hoewel het de goedkoopste versie is. De elementen zijn inderdaad nep, sommige mensen vinden de nep-elementen prima, ik heb ze vervangen door echte Bill Lawrence en dat maakt wel een behoorlijk verschil. Het fijnste aan de gitaren vind ik de hals, de tremelo is iid niet al te best, maar wel bruikbaar, de N1 heeft trouwens een standaard fender-tremolo.
Ik vind het wel een dure N2, ik geloof dat ze nieuw toen ongeveer 800 gulden waren, dus 335 euro is wel erg prijzig, of hij moet helemaal geupgrade zijn met nieuwe hardware en elementen.

sebass
24 juli 2005, 11:58
Bedankt voor je reactie. Ja het is ook een nieuwe. Dus dit is gewoon de nieuwprijs. Ik speel normaal gesproken op een les paul en wilde nog een leuk back up shred gitaartje. Die elementen vervang ik dan wel weer een keertje maar ontstemd de gitaar snel? Want dat vind ik echt een ramp. Ik was namelijk wel van plan de tremelo te gaan gebruiken en wil hem niet vast gaan zetten. Washburn beweerd dat in al hun gitaren het buzz feiten systeem zit maar volgens mij is dat in deze gitaar niet het geval. Ik ga de gitaar nog wel eens even uitvoerig testen want daar had ik nu niet de tijd voor.

Misschien toch beter een ibanez kopen. Deze vind ik juist wel grappig omdat je ze bijna nergens ziet en Nuno wel een van mijn favoriete gitaristen is.

Maniaaaak!!
24 juli 2005, 12:16
Ik heb ook Jaaaaaaaren op een N2 gespeeld.

Ik von het een toppertje zeker voor het geld (1030 Gulden). Als je het voorste washburn element verwisselt met een SD '59 kom je erg dicht in de buurt van de N4 (los van de nekverbinding, wat duurdere trem en tuners).

Ik heb hem momenteel in diggelen liggen ergens op de vliering bij mijn ouders thuis, mijn bezwaar t.o.v. deze gitaar is dan ook dat de body net ff een tik te klein is voor iemand van mijn postuur (ik is een grote, brede jongen) en het fdeit dat de pickup selector ergens in zuidoost tokyo hangt.

Zucht, ik heb zoveel leuke tijden beleeft met die axe hehehe is die 350 euro driedubbel dwars waard, mits hij in een redelijke staat verkeerd natuurlijk.

dingen om op te letten:

1. busjes voor de tremelo knife edge hebben bij mijn N2 een keer losgelaten, ik heb ze peer dellen (voor nix, hij zat toen nog boven ruk palace) laten vervangen door schaller busjes.

2. de volume knop is ene push/pull geval, die ook erg snel kapot gaat, ik heb deze zelfd vervangen door een kwaliteitspot.

3. de trem is volgens mij een licensed floyd, je kan deze het best ook vervangen door een Schaller (moet je wle de geldtyfus hebben natuurlijk)

Nogmaals dit is echt een lekkere gitaar, en een stuk leuker om te hebben dan een Ibanez RG (die hebben al zoveel mensen waaronder ikzelf).

Negative K3 fan
24 juli 2005, 14:11
hmm, hwwft iemand nog verdere info over die gitaren of een website ofzo?

Vexx
24 juli 2005, 14:14
www.washburn.com misschien? :lol:

Hier is een deeplink naar de N2: http://www.washburn.com/electrics/signature/n2.htm

hugo
24 juli 2005, 14:23
Ik had geen last van snel onstemmen, maar 1 heeft nog maar de originele tremelo, ik had er in het begin wel last van, maar met een beetje schuren is dat wel opgelost. Bij een nieuwe gitaar zal je er weinig last van hebben, test het anders gewoon in de winkel even. Het buzz-feiten systeem heeft niks met de stemvastheid te maken, het is een aanpassing aan de topkam geloof ik waardoor je gitaar wat beter klinkt, je kan ook een stemapperaat kopen ik geloof van Korg waarmee je je gitaar kan stemmen met het buzz-feiten systeem. Als je nog verdere vragen hebt moet je het maar laten weten, en het zijn inderdaad erg fijne gitaren.

turboblues
24 juli 2005, 14:34
Inderdaad, het Buzz Feiten Tuning System is een aanpassing aan de nut, voor een perfektere intonatie (vergelijkbaar met Earvana). Ik weet niet juist vanaf welk jaar het standaard op Washburn gitaren zit.
Hier is anders nog een link naar reviews van de N2 :
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Washburn/N2_Nuno_Bettencourt_Model-1.html