PDA

View Full Version : Equalizers voor in FX Loop



armageddon
23 juli 2005, 20:22
Ik zit dus een beetje te kijken naar equalizers voor in de FX loop, omdat ik daar erg goede dingen over hoor, maar ik kom eigenlijk niet verder dan dat Boss pedaaltje. Kan iemand misschien een paar goede, betaalbare equalizers noemen die het checke waard zijn? Ik ben namelijk niet zo te spreken over de EQ van de Boss GT6...veel te vage manier van instellen (ben wel bekend met de manier hoe het moet, maar ik zie liever allemaal schuifjes voor me i.p.v. op de tast met Q e.d. gaan rommelen).

Jerre
23 juli 2005, 20:41
MXR heeft wel een paar Equalisers in hun assortiment zitten ...
http://www.jimdunlop.com/products/electronics/mxr/index.html

Maar of je goedkope eq's gaat vinden ???
Zo'n dingen kosten altijd geld.

Wat is er mis met die van Boss ? EQ is EQ he, en die van Boss heeft naar het schijnt heel weinig ruis.

LIGNUMdrummerke
24 juli 2005, 03:48
behringer heeft een EQ, en naar het schijnt is die niet slecht ook en niet veel geld. ik weet het beringer en "niet slecht" gaan niet samen maar af en toe heeft behringer ook wel eens bruikbaar spul (geloof het of niet)

Mitch
24 juli 2005, 09:46
En Danelectro heeft een EQ in het assortiment die iets goedkoper is dan de Boss GE7.
Tweedehands is er ook van Ibanez het één en ander te vinden: GE9 en GE10. Zelfde idee als de Boss. Ik dacht dat ik hier op het forum in iemands sig 2 GE10's te koop had zien staan. Antal ? Akira ?
Ben 't kwijt, maar via de zoekfunctie kun je op hun naam zoeken, pak een bericht erbij en je ziet in hun sig wel of ze 't zijn of niet...

armageddon
24 juli 2005, 12:25
Laat ik even zeggen dat ik de Boss GE7 niet duur vind. :)
Ik vroeg me alleen af wat er nog meer voor goede EQ's zijn naast die van Boss, tot een bedrag van 200 euro.

Over Behringer: Zelf heb ik een Behringer mixertje en daar ben ik aardig over te spreken. De gitaarspullen zijn volgens mij niet veel soeps.

Braindead
25 juli 2005, 00:44
Zelf heb ik de MXR KFK, en je hebt ook nog een andere van MXR...
ook zijn er van die rackoplossingen, van bijv PEavey, en anderen

oh haha dat zei Jerry ook al