PDA

View Full Version : ongewoon japannertje



wietse
23 juli 2005, 13:30
ik zat er al een tijdje op te gassen hing bij een vriend van me in de winkel maar hij was op vakantie :evil: .
vandaag vol ongeduld heen gereden en ja hij hing er nog, een ongewone Audition semi met erg scherpe hoorn en, 65 euro en hij was van mij.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/auditionhollow.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/auditionhollowbody.jpg

heb er wel wat werk aan, de vorige eigenaar heeft de brug vast geschroefd :evil: :cry: en diverse slagplaatjes verwijderd, jawel diverse want zowel aan de linker als de rechterkant hoort een slagplaat, en aan weerszijden onder bij de tremelo horen transparante of witte plaatjes te zitten, te zien aan de aanwezige gestopte gaatjes in de body.
de ene slagplaat die er nu op zit is vel oranje en daar ben ik niet zo weg van.
de tremelo arm is ook gemaakt van een oude soeplepelsteel en er zijn andere stemmechaniekjes nodig, met andere woorden weer een mooie project voor mij.
maar verder alles werkt de hals is goed fretwerk is perfect en de body is geheel onbeschadigd.
dus ik ben weer happy vandaag.

ropp
23 juli 2005, 15:06
ziet er erg vet uit! alleen die oranje slagplaat is inderdaad afschuwelijk :oops:

ieme
23 juli 2005, 15:25
leuk ding wietse!

bloodiron
23 juli 2005, 17:00
nog eentje drbij :wink:
gaat lekker :o

Tupelo
23 juli 2005, 17:31
de tremelo arm is ook gemaakt van een oude soeplepelsteel

Ben jij een soort MacGyver?

wietse
23 juli 2005, 17:52
de tremelo arm is ook gemaakt van een oude soeplepelsteel

Ben jij een soort MacGyver?
nee en ja :-D , wat er niet is en niet meer te krijgen is dat maak ik zelf indien mogelijk.
deze tremelo arm heb ik zelf niet gemaakt maar hij ziet er te vreemd en te ruw bewerkt uit om iets anders te zijn.
een kennis van me maakt die armen ook altijd van een soeplepelsteel als die ontbreken.
nadeel is een roestvrijstalen steel is moeilijk te bewerken, deze is van aluminium dus een makkie, past alleen niet zo bij de rest van de tremelo.