PDA

View Full Version : Defecte Dynacomp



sandman4justice
22 juli 2005, 18:01
Als ik mijn Dynacomp compressor indruk heb ik opeens geen geluid meer, kapotte switch of iets anders aan de hand?

Dirk_Hendrik
22 juli 2005, 18:17
Vertel eens wat meer over hoe en wanneer en in watvoor situaties het ding stuk ging?

sandman4justice
22 juli 2005, 19:18
Onlangs ben ik gaan jammen bij een vriend en toen deed de pedaal het nog perfect, enkele dagen geleden sloot ik de pedaal nog eens aan. Vanaf ik de pedaal indrukte hoorde ik niets meer, oningedrukt is er geen signaalverlies, het is niet dat hij ruist in standby ofzo, dan krijg ik mijn gewoon gitaargeluid. Het kan niet liggen aan een bijna lege batterij, het lampje brandt nog optimaal, en meestal bij gebrek aan batterij-power begint de pedaal gewoon heel hard te ruisen en hoog uit mijn geluid te halen. Het is gewoon
standby-->normaal
ingedrukt(brandend lampje)-->niets,absolute silence

sandman4justice
24 juli 2005, 13:57
BUMP!
Hoe te verhelpen?

robert-gitarist
24 juli 2005, 14:01
Hebben we het hier over een Comp. van MXR,die rode DynaComp?

Nja doet er ook niet echt aan toe...
Maar goed,draai het ding eens uitmekaar en bekijk de printplaat eens goed,misschien een los draadje of wat.Met eens door met een multimeter ofzo,kom je er gauw genoeg achter wat het is...

Dirk_Hendrik
24 juli 2005, 15:21
Hoe te verhelpen.... Geen idee zonder het te zien. Tot nog toe kan het zowel de schakelaar zijn als het circuit.

De optie van draadje los is het niet. Behalve van de batterijclip zitten er in een dynacomp geen discrete draadjes. Alles is op één print bevestigd.

MatthijsBlom
27 juli 2005, 23:14
Ik zou de schakelaar eens bekijken. Koop in de electronicawinkel voor 15,- euro een multimetertje...daar heb je in de toekomst nog meer plezier van. En kijk of de schakelaar de juiste contacten maakt als je schakelt. Mijn ervaring is dat die dingen na een tijdje vanzelf kapot gaan en dat er behoorlijke kwaliteits verschillen tussen die dingen zit....

Succes in ieder geval.

P.S., als je een schema nodig hebt, dan mail ik je dat met alle plezier.

jpb
27 juli 2005, 23:45
Mijn idee: Gebruik hem voortaan als presse-papier en koop voor $60 op ebay een bloclogo Dyna Comp. Die doen het over 100 jaar nog want die zijn wèl stevig gemaakt.

MatthijsBlom
27 juli 2005, 23:52
daar zit wat in.....