PDA

View Full Version : Dan ik ook maar een nieuwe axe! (naast de Burny en S2900)



Speeddemon
22 juli 2005, 13:49
na een beetje geduld en na een beetje Belgisch Ebayen ligt bij mij thuis eindelijk een Cort Viva Gold II.

http://www.angelfire.com/biz3/vermontdrums/newcortimages/vivagoldLG.gif

lekker snel shredbeest, HSH, Floyd Rose, iets van 15.75" neck radius (flink plat en dun dus) body van soft maple en hals van hard rock maple.
de tone-pot is een push-pull, en die split de 2 humbuckers. Ik ben van plan alledrie de elementen te vervangen,
SD Jazz in de neck, SD SSL-1, 2, 5 of 6 in de midden positie (maar SSL-2 ligt meest voor de hand), en een JB of Custom Custom in de brug.
Weet alleen niet of een JB te fel gaat klinken icm soft maple.

Dit wordt een soort pimp-up projectje als backup van m'n Ibanez S540 FM TTS. Zelfde soort gitaar in een hoop opzichten.

Raffel
22 juli 2005, 14:02
hij ziet er heel praktisch uit en lelijk is ie ook niet :)

olaf reijnders
22 juli 2005, 14:02
Ik vind het eigenlijk wel een kopie van Ibanez. Coole gitaar. Wel grappig; vroeger was Ibanez degene dat kopieerde.

Speeddemon
22 juli 2005, 14:07
hij ziet er heel praktisch uit en lelijk is ie ook niet :)
en niet te vergeten, zoals 't meeste van Cort, hij heeft een bizarre prijs/kwaliteit verhouding.

Hij is namelijk ongeveer voor 85-95% zo goed als m'n Ibanez, alleen was ie 5 x zo goedkoop. :o

olaf reijnders
22 juli 2005, 14:14
Ja, waanzin toch? :o En bovendien hoor ik alleen positieve kommentaar over Cort.

Speeddemon
22 juli 2005, 20:04
iemand nog element-tips die hier t best inkunnen?

Negative K3 fan
22 juli 2005, 20:17
body van esdoorn, zou scherp moeten zijn, een hele scherpe pickup moet je er niet in doen en een te donkere maakt een te groot contrast.

misschien gewoon een PAF achtige humbucker...

olaf reijnders
22 juli 2005, 20:46
Zijn het dan slechte p.u.'s die er in zitten?

Speeddemon
22 juli 2005, 20:56
Zijn het dan slechte p.u.'s die er in zitten?
nou, ze zijn niet echt bijzonder (MightyMite CTK), maar als ze ge-coilsplit zijn, is met name de halshumbucker ronduit zwak/dun.

Ik heb een maand of wat ook een Cort S2900, waar Seymour Duncans (standaard) in zitten en die vind ik waanzinnig.

Plus, en ja 't is heel oppervlakkig, vind ik Seymour Duncans er classier uitzien dan DiMarzio's. :oops:

Mitch
24 juli 2005, 11:50
Helemaal waar. Ik denk inderdaad dat je voor het brugelement een relatief lage output humbucker zou kunnen nemen. Zou wel eens strakker kunnen gaan klinken dan de fellere jongens. Succes !

Kan wel merken dat je weinig pedalen koopt, met al die nieuwe planken :D

Anders Destium
24 juli 2005, 12:00
Gefeliciteerd, en we horen wel hoe het afloopt met de pups :)

Ik kan niet wachten op het tonereport als je er de gebruikelijke krachttermen op nahoudt :lol:

Fox
24 juli 2005, 12:22
Gefeliciteerd, ziet er een prachtige gitaar uit!!!!

Speeddemon
24 juli 2005, 14:33
Helemaal waar. Ik denk inderdaad dat je voor het brugelement een relatief lage output humbucker zou kunnen nemen. Zou wel eens strakker kunnen gaan klinken dan de fellere jongens. Succes !

Kan wel merken dat je weinig pedalen koopt, met al die nieuwe planken :D
Nou ik heb dus ook voor wehnag een Dimarzio PAF Pro op de kop weten te tikken, dus die wil ik ook absoluut in de brug proberen.

En wat pedalen betreft, afgezien van een paar Boss buitenbeentjes (Boss DD-2/3, PQ-4 en PN-2) en wat MXR dingetjes, hoef ik ook eigenlijk niks meer.
Ja, misschien een zooi boutique om een 'all-boutique' pedalboard te maken.

BLOK182
24 juli 2005, 14:51
Congrats, leuke aankoop weer man!

Ritch
24 juli 2005, 14:53
Cool! Is die Floyd wat te hasselen?

Speeddemon
24 juli 2005, 15:01
Cool! Is die Floyd wat te hasselen?
que? :???:

Ritch
24 juli 2005, 15:05
Hasselen: vrij vertaald in het Nederlands; misbruiken.

Speeddemon
24 juli 2005, 18:22
ja hoor, al denk ik dat de stemmingsprobleempjes die ie nu heeft vooral liggen aan 't feit dat er ouwe snaren op liggen.
Maar aangezien ik binnen afzienbare tijd 2 elementen en een nieuwe 5-standen schakelaar binnen verwacht, wacht ik nog effe met nieuwe snaren en de boel goed laten afstellen/intoneren.

Maar de trem is bijna net zo fijn als een Lo Pro Edge van Ibanez (wat ik de beste Floyd-achtige vind).

Ritch
24 juli 2005, 19:18
En net zo goed als de Lo-Pro?

Robbert
24 juli 2005, 21:14
Enigzins offtopic, maar Speedy, hoeveel gitaren heb je nu? Die Cort S2900, die Burny, deze en een strat?

Speeddemon
24 juli 2005, 22:38
Enigzins offtopic, maar Speedy, hoeveel gitaren heb je nu? Die Cort S2900, die Burny, deze en een strat?
-een Jazzmaster copie (wit) uit 1976. Mag weg voor 150 euro.
-Ibanez S540 FM TTS (HSH)
-Fender Stratocaster '68 RI CIJ (SSS U.S. Texas Specials)
-Burny LP Custom (waar a.s. woensdag 2 SD's in liggen JB en '59)
-Cort Viva Gold II (HSH)
-Cort S2900 (HSS, SD's, Wilkinson trem)
-GrassRoots Horizon (H-H, staat te koop)
dan nog een Crafter GAE36 semi-akoestische en een Cort NA-4 Artisan bas.

Die GrassRoots gaat dus alleen maar weg omdat het met 9 instrumenten op een zolderkamer te druk wordt. :o
(en 3 gitaren kopen in 1,5 maand drukt ook op de portemonnee)