PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar en versterker voor beginner



basvdijk
22 juli 2005, 13:12
Ik speel al meer dan 5 jaar met vlagen gitaar. Ik heb een akoustische Serrano gitaar maar omdat ik van metal en rock houdt wil ik een set aanschaffen. Bij de muziekwinkel in Purmerend kwamen ze op het volgende:

Richwood "Vendetta" (http://www.intunemusic.ie/HTM/Products/Guitars/Electric.htm) wat volgens mij de RE-70 is, deze heeft 5 elementen en een Roland Cube 15 (http://www.roland.com/products/en/CUBE-15/demos.html) versterker. Ik heb hem gehoord en er kwam een supergeluid uit deze combinatie. Toch is mijn vraag of jullie hiermee ervaring hebben of dat jullie mss tips oid hebben. Alvast bedankt.

Raffel
22 juli 2005, 13:17
meer elementen is niet per definitie beter. Het hoeft je zelfs niet eens meer mogelijkheden te bieden. Dat hangt puur van de bedrading, mogelijkheden van de elementen en schakelaars af. De kwaliteit van het geluid hangt daarnaast heel erg af van de kwaliteit van de gitaar (het hout) en de elementen zelf. Het zijn trouwens 2 humbuckers en 1 single coil, dus eigenlijk 3 elementen.

Roland Cube is een goede koop voor een starter. Wat is je budget in totaal?

basvdijk
22 juli 2005, 13:22
...Wat is je budget in totaal?

300 euro max...dat van die Humbuckers vertelde de verkoper ook was 10 eur meer dan een andere zonder. Let wel ik heb geen les oid...doe het echt als hobby (ik probeer wel min. 30 min per dag :razz:)

bloodiron
22 juli 2005, 13:30
is die trem op de richwood wel goed?

basvdijk
22 juli 2005, 13:32
is die trem op de richwood wel goed?

bedoel je de tremolo hendel?

Speeddemon
22 juli 2005, 13:53
doorsparen en gaan voor een Dean Vendetta 1.0 (199 euro) met een Roland Cube 30 (of Vox Ad30VT). (220-250 euro)
Meer laag, meer volume, effecten en meer versterker modellen.

En iedereen boven de 16 moet echt wel in 1 week aan 150 euro kunnen komen (iedereen boven de 20 zelfs in 2 dagen).