PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar en versterker voor beginner



basvdijk
22 juli 2005, 13:12
Ik speel al meer dan 5 jaar met vlagen gitaar. Ik heb een akoustische Serrano gitaar maar omdat ik van metal en rock houdt wil ik een set aanschaffen. Bij de muziekwinkel in Purmerend kwamen ze op het volgende:

Richwood "Vendetta" (http://www.intunemusic.ie/HTM/Products/Guitars/Electric.htm) wat volgens mij de RE-70 is, deze heeft 5 elementen en een Roland Cube 15 (http://www.roland.com/products/en/CUBE-15/demos.html) versterker. Ik heb hem gehoord en er kwam een supergeluid uit deze combinatie. Toch is mijn vraag of jullie hiermee ervaring hebben of dat jullie mss tips oid hebben. Alvast bedankt.

Raffel
22 juli 2005, 13:17
meer elementen is niet per definitie beter. Het hoeft je zelfs niet eens meer mogelijkheden te bieden. Dat hangt puur van de bedrading, mogelijkheden van de elementen en schakelaars af. De kwaliteit van het geluid hangt daarnaast heel erg af van de kwaliteit van de gitaar (het hout) en de elementen zelf. Het zijn trouwens 2 humbuckers en 1 single coil, dus eigenlijk 3 elementen.

Roland Cube is een goede koop voor een starter. Wat is je budget in totaal?

basvdijk
22 juli 2005, 13:22
...Wat is je budget in totaal?

300 euro max...dat van die Humbuckers vertelde de verkoper ook was 10 eur meer dan een andere zonder. Let wel ik heb geen les oid...doe het echt als hobby (ik probeer wel min. 30 min per dag :razz:)

bloodiron
22 juli 2005, 13:30
is die trem op de richwood wel goed?

basvdijk
22 juli 2005, 13:32
is die trem op de richwood wel goed?

bedoel je de tremolo hendel?

Speeddemon
22 juli 2005, 13:53
doorsparen en gaan voor een Dean Vendetta 1.0 (199 euro) met een Roland Cube 30 (of Vox Ad30VT). (220-250 euro)
Meer laag, meer volume, effecten en meer versterker modellen.

En iedereen boven de 16 moet echt wel in 1 week aan 150 euro kunnen komen (iedereen boven de 20 zelfs in 2 dagen).

WERKEN en dan blij zijn met echt goed spul, ipv een versterker die je binnen een half jaar te klein vind en te weinig ballen vind hebben.

Vampire
22 juli 2005, 13:59
doorsparen en gaan voor een Dean Vendetta 1.0 (199 euro) met een Roland Cube 30 (of Vox Ad30VT). (220-250 euro)
Meer laag, meer volume, effecten en meer versterker modellen.

En iedereen boven de 16 moet echt wel in 1 week aan 150 euro kunnen komen (iedereen boven de 20 zelfs in 2 dagen).

WERKEN en dan blij zijn met echt goed spul, ipv een versterker die je binnen een half jaar te klein vind en te weinig ballen vind hebben.

Ten eerste moet je dan wel werk hebben, ten tweede moet je dan best een redelijk betaalde baan hebben en ten derde, als je zoveel geld verdient, kun je ook nu dit kopen en dan over een half jaar een betere versterker... Geen probleem toch?

(Nee, ik heb geen baan en mijn vorige baan was de AH, waar je grof weinig geld verdiend... :razz: )

Satriani
22 juli 2005, 14:00
Ik zie toch echt maar 3 elementen :razz:

Raffel
22 juli 2005, 14:04
hee kijk, vampire heeft een Cube 30 te koop :) Op zich heb je wel gelijk speeddemon, maar uiteindelijk legt hij zelf de grens voor de knaken. Als je zeker bent van je zaak kun je meteen een grote investering doen, maar ik zou een overstap naar electrisch toch rustig aan beginnen. Mocht je je er dan niet in kunnen vinden, ben je er ook niet veel bij in geschoten.

basvdijk
22 juli 2005, 14:09
ik wil gewoon gewoon niet meer dan 300 eur uitgeven. Ik heb meer hobbies die veel geld kosten :wink: daarom was mijn vraag of deze set wat is voor een beginner...

Raffel
22 juli 2005, 14:11
echt heel veel maakt het niet uit in kwaliteit, dus op zich zit je niet verkeerd met dit setje denk ik.

Speeddemon
22 juli 2005, 14:17
wat het is, is dat die absolute beginnersset niet/nauwelijks hun waarde houden ivm evt. doorverkopen als je iets beters wilt...

En nee hoor, je hoeft echt geen goedbetaalde baan te hebben om in een week 150 euro bij elkaar te sprokkelen.

4 euro per uur, 8 uur per dag, en 5 dagen werk=158 euro.

AART
22 juli 2005, 14:26
zoveel werk hebben ze niet voor j hoor, als ik extra kan werken zet de ah me maar een paar uur(6 ofzo) extra in.

In theorie kan het, maar in de praktijk niet.

In de praktijk mag ik blij zijn met 150 de maand.

bovendien krijg je op je 16e net 3 euro per uur.

Het zijn echt naaiballen.

Speeddemon
22 juli 2005, 14:36
dan moet je zoals ik op m'n 16e deed, kutbaantjes gaan doen.

Met aarbeien plukken verdiende ik omgerekend al 3,50-4 euro p.u. (4 uur per ochtend), en met schoonmaken verdiende ik 7-8 euro (op m'n 19e).

Serieus, ga naar ASA student of een ander uitzendbureau, zeg ze dat je 2 à 3 weken wilt werken, en je hebt binnen no time wat toffere spullen dan een 15W prut-ampje. Qua volume heb je thuis weliswaar geen 30W nodig, maar een grotere speaker betekent ook meer laag, en die Roland Cube 15 klinkt fuckin' nasaal!

(PS, ik spreek uit ervaring. in de schoonmaak is ALTIJD werk! En Asito (waar ik voor werkte) betaalt je 1 schaal boven je leeftijd uit. Dus een 17 jarige krijgt het minimumloon van een 18jarige. Scheelt je meestal weer 60ct p.u. ofzo)

En wat is nou 2, 3 weken in de zomer werken voor beter spul?
Ik heb met een zomer lang aardbeien plukken en kranten bezorgen op m'n 17e ruim 2500 gulden bij elkaar gesprokkeld voor een supergoeie Ibanez en nog wat ander klein spul. Da's 1200 euro! En niet 150 euro.

Vampire
22 juli 2005, 15:18
dan moet je zoals ik op m'n 16e deed, kutbaantjes gaan doen.

Met aarbeien plukken verdiende ik omgerekend al 3,50-4 euro p.u. (4 uur per ochtend), en met schoonmaken verdiende ik 7-8 euro (op m'n 19e).

Serieus, ga naar ASA student of een ander uitzendbureau, zeg ze dat je 2 à 3 weken wilt werken, en je hebt binnen no time wat toffere spullen dan een 15W prut-ampje. Qua volume heb je thuis weliswaar geen 30W nodig, maar een grotere speaker betekent ook meer laag, en die Roland Cube 15 klinkt fuckin' nasaal!

(PS, ik spreek uit ervaring. in de schoonmaak is ALTIJD werk! En Asito (waar ik voor werkte) betaalt je 1 schaal boven je leeftijd uit. Dus een 17 jarige krijgt het minimumloon van een 18jarige. Scheelt je meestal weer 60ct p.u. ofzo)

En wat is nou 2, 3 weken in de zomer werken voor beter spul?
Ik heb met een zomer lang aardbeien plukken en kranten bezorgen op m'n 17e ruim 2500 gulden bij elkaar gesprokkeld voor een supergoeie Ibanez en nog wat ander klein spul. Da's 1200 euro! En niet 150 euro.

Dat deed je netjes dan.. Ik sta hier al 2 maanden ingeschreven en ze hebben nog steeds niks... zomerwerk zit er voor mij niet echt meer in geloof ik :-?

En op mijn 18e verdiende ik 4 euro bij AH... dan moet je 40 uur werken voor 160 euro per week en 40 euro werken bij AH kan bijna nooit (ik kon het wel gelukkig vorig jaar, aangezien ik al 2 keer promotie had gemaakt en er al 2,5 jaar werkte...)

Anyway, we raken te veel offtopic... als die gast nou nog eens reageerde... :???:

EpiCenturiesAWAy
22 juli 2005, 15:29
Jullie krijgen wel weinig :s Hier krijg je op je 16de 5.6 euro per uur ofzo.

Fumi SG
22 juli 2005, 15:32
... maar dan zit je wel in België! :razz:

Vampire
22 juli 2005, 15:35
Dan toch maar weinig verdienen! :-D

basvdijk
22 juli 2005, 15:35
Andere optie gezien is ipv de richwood vendetta een Ibanez EXR 170...kost me wel 100 eur meer...

basvdijk
22 juli 2005, 17:22
Net naar gitaarwinkel geweest die Ibanez is echt veeeel mooier dan die richwood...die wordt het dus...iedereen bedankt voor de hulp en de discussies over inkomens :wink:

Speeddemon
22 juli 2005, 17:32
nou, mail Vampire dan nog voor een mooi prijsje voor z'n Cube en je bent klaa.r :wink:

basvdijk
22 juli 2005, 17:47
nou, mail Vampire dan nog voor een mooi prijsje voor z'n Cube en je bent klaa.r :wink:

nah, bedankt...koop hem liever nieuw...niet dat ik iets tegen Vampire heb hoor :wink:

EpiCenturiesAWAy
22 juli 2005, 17:51
... maar dan zit je wel in België! :razz:

HEJHEJHEJ! wat bedoel je? kappen nou! :P