PDA

View Full Version : ach, kan nie achterblijven; ik ook n nieuwe plank



Orpheo
22 juli 2005, 12:51
tja, bij mn lokale gitaarboer hing een spotgoedkope Aria. Geen arie 2 pro, maar Aria.

2 hums, 1 singlecoil. met een coiltap erin gebouwd.

de brug is echt gammel. maar dan ook ECHT gammel. de tremolo beetje ge-abused, nu de arm afgebroken.

maar de pups zijn niet verkeerd voor een 150 euro gitaartje. volgens mij is de body ash, maar dat moeten jullie maar zelf even bepalen. de hals is esdoorn, beetje met birdseye en beetje met flames erin. niet verkeerd vind ik.

het profiel is beetje plat-jes, in vergelijking tot mn strat en mn LP, maar niet verkeerd.

kheb een pallisandertoets, ff in de olie gezet (gewoon huis-tuin-en keuken-meubelolie) komt er opeens een mooi stukkie hout tevoorschijn! speelt nu veel soepeler.

foto's zet ik later op mn foto-site-ding.

Dude
22 juli 2005, 13:05
feauteaauuuuuu

Orpheo
22 juli 2005, 15:43
ff een fotootje gemaakt:

http://community.webshots.com/photo/382182521/401469181PIYGVw

http://community.webshots.com/photo/382182521/401469181PIYGVw

(kijken of dat werkt..)

ik ga t headstock van de week nog ff wat bijvijlen; dit ding is moeilijk lelijk. en ik heb t aria-logo eraf geschuurd, en ik ga er het zoso teken van page erop zetten. als dat beetje goed gelukt is, komt daar ook een fototje van tzt. maar nu ff niet; kmoet zo naar de kraker voor mn rug.... :-? ik kan nie eens mn LP optillen omdat ik dan door mn poten zak...

Speeddemon
22 juli 2005, 17:04
ziet er goed uit, doet me denken aan een Yamaha Pacifica 812W.

Ash zei je? Dan zal ie best wat laag hebben...

paar goeie pups erin en klaar is kees.
(misschien dat ik binnenkort wel een Seymour Duncan singlecoil met wit kapje te koop heb, SSL-1 of SSL-2)

Voor zover mijn theoretische kennis rijkt over SD elementen, zou een Pearly Gates in de neckpos. niet misstaan, en dan een JB of een Distortion in de brug.

Orpheo
22 juli 2005, 17:17
hij heeft iig niet de (imo) iele sound van een strat. meer de body van een tele. ook met de hums single geschakeld is ie nog vol en warm.

ik had andere pickups in mn hoofd voor deze plank.dimarzio superdistortions. ik wil hier een supervette metalplank van gaan maken. ik heb deze ook gekocht opdat ik dan niet meer in mn blauwe strat hoef te frezen.

Speeddemon
22 juli 2005, 17:24
maar begrijp ik dan goed dat een DM Super Distortion wel ielig zou klinken in mijn Cort, met een soft-maple body?

Welke medium/high output heeft DM nog meer, die gesplit ook super klinken, met veel crunch/harmonics en toch een lekker rond/vet laag?

Orpheo
22 juli 2005, 17:34
maar begrijp ik dan goed dat een DM Super Distortion wel ielig zou klinken in mijn Cort, met een soft-maple body?

Welke medium/high output heeft DM nog meer, die gesplit ook super klinken, met veel crunch/harmonics en toch een lekker rond/vet laag?

de SD (superdistortion) heeft veel output (425 mV). ter vergelijking: de X2N heeft 510 mV en de Evolution Bridge 404 mV. dan heb je een indicatie.

gesplit klinkt ie heel lekker vind ik. redelijk singlecoil achtig.

ik vind deze pup in haast iedere solidbody lekker. in een Les paul heb je een dikke, ronde, volle sound, die toch helder is, maar bij een strat met alder body een scherpe, schreeuwende, brullende sound, met lekker wat laag (maar natuurlijk niet zoveel als een les paul).

Hij is clean ook behoorlijk lekker. tis natuurlijk geen Paf of P90, maar doet t toch aardig voor de metalhead die af en toe clean wil hebben (of rocker, wat je wilt)

tis imo de meest ideale stratpickup.

voor een gitaar met maplebody zou ik echter gaan voor een pup die meer laag heeft. air norton denk ik. weet ik neit zeker. ik heb zelf nl graag pickups die meer hoog hebben van zichzelf, omdat n lp dat " nodig" heeft.

omdat je een zachte maplebody hebt, met nadruk op zacht, denk ik dat ie qua sound wel in de buurt komt van alder. dat harde heeft d8 ik veeeeel meer tophoog dan t zachte. maar ik heb niet zo heel veel ervaring met only maple bodies. een goed antwoord over de SD in je cort, moet ik je dus schuldig blijven.

Daniël_san
22 juli 2005, 17:38
paar goeie pups erin en klaar is kees.
(misschien dat ik binnenkort wel een Seymour Duncan singlecoil met wit kapje te koop heb, SSL-1 of SSL-2)

Heb ik ook interesse in.... Dus als het een leuk prijsje is :wink:

Orpheo
25 juli 2005, 13:09
zo, kheb ff t headstock aangepast. nu is t een stratstyle headstock met een nieuw logootje. behoefte aan foto's?

Daniël_san
25 juli 2005, 13:12
JA!!!! Heb je dat ''gewoon'' met een zaagje gedaan en dat weer mooi afgerond of heb je het anders gedaan?

Cubensis
25 juli 2005, 13:13
@speedy: een SD Custom in de brug zou denkik ook niet misstaan...

Orpheo
25 juli 2005, 13:26
JA!!!! Heb je dat ''gewoon'' met een zaagje gedaan en dat weer mooi afgerond of heb je het anders gedaan?

om dat " scherpe" stukje, die inham, bij t rondje te maken van t headstock, heb ik een zaagje gebruikt+mes (van mn zakmes, ghehe)

om de ronding te maken heb ik een dremel gebruikt met een rond kopje met rond schuurdingetje. soort cillinder met een schuurpapiertje erop.

gewoon langzaam geschuurd, van de zijkanten naar t midden, tot je een soort richel in t midden krijgt, en dan ga je die gewoon afschuren.

maar tis niet écht een fender headstock; ik had niet genoeg hout; t rondje is dus iets kleiner. maar ach, boeie. t lijkt wel (van de verte) ghehe. foto's komen zo.

Orpheo
25 juli 2005, 13:37
http://community.webshots.com/user/guitarorpheo daar staan de foto's op van hoe t was, en hoe t nu is....

enjoy :P

NeeraDJ
25 juli 2005, 15:34
Wel geinig, heb je die bij Vanilla gehaald?

Speeddemon
25 juli 2005, 15:47
@speedy: een SD Custom in de brug zou denkik ook niet misstaan...
In Orpheo's gitaar of in mijn Cort Viva?

En weet je (afgezien van 't verschil in magneet) het klankverschil tussen de Custom en de Custom Custom?

Anders Destium
25 juli 2005, 16:44
Gefeliciteerd :)

Orpheo
25 juli 2005, 17:20
@ Neeradj: jep, bij vanilla. hij heeft er nog 3 hangen ofzo.

binnenkort ga ik er een easy access heel van maken, van wat ik nu heb. moet nie al te lastig zijn denk ik zo.

Cubensis
25 juli 2005, 17:49
@speedy: een SD Custom in de brug zou denkik ook niet misstaan...
In Orpheo's gitaar of in mijn Cort Viva?

En weet je (afgezien van 't verschil in magneet) het klankverschil tussen de Custom en de Custom Custom?
die aria van orpheo bedoelde ik.
ik had zelf eerst in mn shadow een custom en voor metal is die erg geschikt... (was wel een alder body, maar in ash zal ie zeker niet misklinken :) )

Speeddemon
25 juli 2005, 17:55
@speedy: een SD Custom in de brug zou denkik ook niet misstaan...
In Orpheo's gitaar of in mijn Cort Viva?

En weet je (afgezien van 't verschil in magneet) het klankverschil tussen de Custom en de Custom Custom?
die aria van orpheo bedoelde ik.
ik had zelf eerst in mn shadow een custom en voor metal is die erg geschikt... (was wel een alder body, maar in ash zal ie zeker niet misklinken :) )
en hoe is ie clean, had je 'm ook gesplit nog?

NeeraDJ
26 juli 2005, 01:02
@ Neeradj: jep, bij vanilla. hij heeft er nog 3 hangen ofzo.
Vind ik een erg goede winkel, zelfs 14 jarige knulletjes die even met de werknemers over Metallica komen praten worden erg goed geholpen. Heb daar wat Morley's getest en de eigenaar kwam nog even een praatje maken en luisteren naar mn spel

Orpheo
26 juli 2005, 11:00
@ Neeradj: jep, bij vanilla. hij heeft er nog 3 hangen ofzo.
Vind ik een erg goede winkel, zelfs 14 jarige knulletjes die even met de werknemers over Metallica komen praten worden erg goed geholpen. Heb daar wat Morley's getest en de eigenaar kwam nog even een praatje maken en luisteren naar mn spel

ik vind t daar een betere toko dan bv rockpalace. bij rockpalace is gewoon alles duur(der). snaren zijn bij vanilla gewoon goedkoper. EN op maandag open! rockpalace is dan dus dicht. fuckin irritant als op zondag je snaar breekt....