PDA

View Full Version : Eminence in H&K 412cab



Adidas
22 juli 2005, 12:51
Hey!

Ik ben op zoek naar speakers om de rockdriver juniors uit mn H&K vortex 412 cab te vervangen. Ik vind de marshall 1960cabs goed klinken met mn rack, maar celestion G75T's zijn mij veel te duur.... :S. Ik kwam uit bij Eminence.

Ik las ergens op t forum dat Thomann.de tegen een bizar lage prijs een serie van die Eminence's verkoopt. Na wat selectie lijken de volgende geschikt:

- The Wizard
- Black Powder
- Legend GB 12
- Tonker

De muziekstijl die ik speel is een combi van rock&metal (denk aan metalspeelstijl + rocksound).
Waar ik naar op zoek ben: droog, punchy, gedefinieerd. Geen ruizige/gruizige uit-de-gracht-geviste sound, alles opslokkend laag, of nagels-over-het-schoolbord hoog...

Mijn equipment bestaat uit:
- ibanez jem7bsb + emg81/85
- Line6 podpro (rectifier setting / no cabsim)
- tc gmajor
- marshall dual monoblock 50/50 tubes.

Black Powder ligt voor de hand, maar ik ben bang voor te schelle zooi.....

Iemand een suggestie welke speaker het best past?

Grtz,

Michiel

AART
22 juli 2005, 17:01
Ik heb zelf een 2x12 cab. met GB12 en Le 12(legened 12).

De le 12 is mij te rauw, beetje nadrukkelijk aanwezig in het midden en hooggebied. Heeft ook geen lekkere oomph.

De GB 12 echter is mijn favoriet, veel Oomph/punch en mooi rond hoog, middengebied is punchier en minder nadrukkelijk aanwezig, bovendien geeft deze met palmmuten van die heerlijke kopstoten i.s.m. mijn 5150.

Een dik/vettig geluid dat toch strak is met veel punch.

De GB 12 is iets van 61 euro bij thomann dacht ik.

Mijn setup is trouwens:

Ibanez RGT met PAF Pro > 5150 II > 2x12 Cab.

Adidas
22 juli 2005, 17:27
Hey,

Bedankt voor je reactie! Ik had je topic over de 2x12 gelezen :) wil dat zelf ook doen, maar nu eerst de speakers dan maar in mn 4x12.

Op basis van een hele dag leeswerk, valt de keuze van de 4 gegeven op The Wizard. Schijnt een gebalanceerd geluid te geven met mids en highs die zorgen voor definitie, maar niet orentergend zijn, en een strakke lowend.

Maar nu met jouw post: The Wizard óf Legend GB12.

Belangrijk is dat de midrange goed en gedefinieerd is om alle subtiele veranderingen in grepen en chord+subloopjes goed te blijven horen. Vandaar dat ik nu EMG in mn jem heb (ipv de evo's die erin zaten).

Iemand ervaring met The Wizard?

grtz

Michiel