PDA

View Full Version : waar/wie versterker modden?



jorrit
22 juli 2005, 11:38
k ben hard aan het werk en heb dus aan het eind van de vakantie wat geld over. Nu wil ik sowieso nieuwe buizen in mn amp gaan gooien maar vind het ook wel leuk om hm naar een amptech te sturen en wat te laten modden aan mn amp. iemand een idee wie daar goed in is? als het in nederland blijft kan ik overal met de trein naar toe dus afstand is niet echt een probleem. iemand van het forum is alleen maar handiger.

Squier4ever
22 juli 2005, 13:55
P. van weelden??

vinni
22 juli 2005, 14:55
Da's raar......

Ik wil graag een afspraak maken met de garage maar ik weet nog niet waarom.....


Vinni

Raffel
22 juli 2005, 15:04
ik wil graag een afspraak met de plastisch chirurg, maar ik weet nog niet of ik nu geslachtloos of als vrouw door het leven wil gaan straks... :???:

Negative K3 fan
22 juli 2005, 16:01
ok, je vraagt gewoon om wat inhoudelijke vragen

wat wil je modden? meer features of tooooone???

wat wil je dan gemod hebben?

je kunt jnatuurlijk van te voren moeilijk bepalen hoe het gaat aflopen.

voor een fender blackface mod zoek jhe natuurlijk ook heel iemand anders op dan voor een mod van jouw ultra plus versterker, lijkt me althans...

Nrrrk
22 juli 2005, 23:19
lol

ijff
23 juli 2005, 00:54
Je kan Peter v. Weelden inderdaad wel proberen.. wel eerst even bedenken wat je wilt en dan even e-mailen wat hij er van denkt. Hij zal niet zo maar elke mod uitvoeren en ook zeker niet bij elke versterker. Het moet wel functioneel zijn zeg maar. Hij zit overigens wel lekker dicht bij het station in Apeldoorn.
Anders kan je ook nog FNS in Renkum proberen, of CMW (zit hier op het forum)

BLOK182
23 juli 2005, 14:09
Bedenk wel: Van Weelden sluit onder de 500 euro jouw amp niet eens aan op zijn stopcontact :-D

Les Paul
23 juli 2005, 15:24
Ernst Flieck is ook een optie. Die is niet al te duur en erg goed is mijn ervaring.
www.ernstamps.nl

jorrit
24 juli 2005, 12:07
Da's raar......

Ik wil graag een afspraak maken met de garage maar ik weet nog niet waarom.....


Vinni

heb ik gezegd dat ik niet weet wat ik wil laten modden? ben benieuwd waar in nederland mensen zitten die goed een amp kunnen modden.

skabouter
24 juli 2005, 13:06
wat wil je dan laten modden ?

jorrit
26 juli 2005, 00:26
nou als je t dan perse wilt weten gozer :)

k heb ergens gelezen dat als je bepaalde onderdelen (caps, weerstandjes weet ik veel..) vervangt, dat je dan een beter geluid krijgt, meer dynamiek, beter clean.

Negative K3 fan
26 juli 2005, 15:16
ja duh

dat krijg je ook als je de trafo vervangt enzo.

maar je wil dus een overal kwaliteitsverbetering van je sound?

Dirk_Hendrik
26 juli 2005, 16:08
nou als je t dan perse wilt weten gozer :)

k heb ergens gelezen dat als je bepaalde onderdelen (caps, weerstandjes weet ik veel..) vervangt, dat je dan een beter geluid krijgt, meer dynamiek, beter clean.

Linke veronderstelling. De bovengenoemde zaken zijn allen nogal subjectief. Voor hetzelfde geld zijn al die zaken al zo optimaal mogelijk gedaan en zal je versterker er niet zozeer beter of slechter maar hooguit anders door gaan klinken. Ergens gelezen is dus een twijfelachtige basis om op te starten.

jorrit
26 juli 2005, 17:52
sjah ergens lezen is meestal het begin van een veronderstelling he. ben daarom ook hier wat info aan het inwinnen over naar welke amptech ik het een en ander aan kan vragen/nakijken of het de moeite waard is.

nicoverduin
26 juli 2005, 19:49
Je moet pas over 'modden' gaan praten als je je versterker bijv te schel vind, of juist omgekeerd; moet meer overdrive krijgen; klint niet lekker voluit maar bijv. wel goed in het clean. Kijk dan heb je een reden om een modificatie te overwegen mits dit haalbaar is.

Modificeren om hem "beter" te laten klinken is wel heel erg subjectief. Tenzij je iemand vind die bereid is allerlei mods in- en uit te bouwen om jou de gelegenhed te geven te beoordelen of dit volgens jou beter klinkt. Maar dan moet je wel diep in de buidel tasten :-D :-D :-D :-D

Nico