PDA

View Full Version : Profielen voor Flightcases....



vulvasonic
22 juli 2005, 00:22
Hoi,

Ik ben in het bezit van een oude Vox AC30 en daar komt binnenkort nog een nieuwe bij. Nu zou ik eigenlijk de twee versterkers willen voorzien van een goede flightcase.

2 vraagjes;
- Waar kan ik die vinden en wat kosten die krengen.
- Waar kan ik eventueel aan profieletjes komen om zelf een flightcase in elkaar te knutselen? Het gaat dan met name om de profielen waarmee je de bovenkant van de koffer op de onderkant keurig kunt laten aansluiten.

Ik heb gezocht op het internet en het enige wat ik ben tegengekomen is een Engels bedrijf:
http://www.spider-engineering.co.uk/basscabsamphead/listproducts.asp?modelid=1367

Iemand?

Frits van Mourik
22 juli 2005, 01:03
Keus genoeg: google maar eens op "sluitprofiel"...

FNaRK
22 juli 2005, 10:50
www.flightcase.nl

:wink:

vulvasonic
22 juli 2005, 12:38
Dank beiden! (flightcase.nl, hoe verzin je het!).

Ik had al een offerte aangevraagd bij DFB flightcases. Daar rekenen ze dus 427 euro, exclusief BTW en exclusief verzendkosten!!!!!!!
Welja joh, doe er maar meteen drie!

Stelletje mafketels.

almarvk
22 juli 2005, 12:42
Bij musikproduktiv kan je flightcases kaufen voor een goede prijs geloof ik...

FNaRK
22 juli 2005, 13:27
zelf maken !

is ff een weekendje werk maar scheelt aanzienlijk in de euro's !

vulvasonic
22 juli 2005, 13:38
zelf maken !

is ff een weekendje werk maar scheelt aanzienlijk in de euro's !

Interessante site waarvan jij me die url gaf. Ik heb nog niet berekend hoeveel ik kwijt zou zijn, maar ik geloof wel dat het snel oploopt.

Lijkt me wel een uitdaging om zo'n case te maken met die twee linkerhanden van me.


@almarvk, bij MP kun je misschien wel flightcases kaufen, maar daar maken ze ze niet voor je op maat, toch?

xshredx
22 juli 2005, 14:03
Wij hebben tijdje terug met zo'n 6 gasten tesamen flightcases gekocht bij http://case-products.de/ Erg goede prijs, voor best wel degelijke cases.

vulvasonic
24 juli 2005, 00:07
Wij hebben tijdje terug met zo'n 6 gasten tesamen flightcases gekocht bij http://case-products.de/ Erg goede prijs, voor best wel degelijke cases.

Redelijk, omdat je er meteen meerdere kocht, of was de prijs sowieso gunstig (ook als je niet meteen je hele band wil voorzien van flightcases)?

xshredx
24 juli 2005, 01:38
Redelijk, omdat je er meteen meerdere kocht, of was de prijs sowieso gunstig (ook als je niet meteen je hele band wil voorzien van flightcases)?
We hebben de gewone prijs betaald, in vergelijking met de bedrijven die we in belgië konden vinden was dat een zeer goede prijs. Maar omdat we er 6 gekocht hadden heeft die duitser ze voor 50 euro persoonlijk komen afleveren aan mijn deur. Ondertussen hebben andere vrienden van mij er ook nog eens 5 besteld, en die mensen zijn ook allemaal tevreden.
Om eerlijk te zijn moet ik zeggen dat er wel een verschil in kwaliteit is tussen deze cases en andere flightcases die ik al gezien heb (maar die dubbel zo duur kosten)... maar voor mijn 2ŕ3 repetities per week en ±3 optredens per maand gesleur met die case, voldoet die ten zeerste.
Ik vrees gewoon dat de transportkosten misschien wel hoog uitvallen als je 1 case uit duitsland laat komen. Nu ja, je zou gewoon eens kunnen informeren... vragen staat vrij.

zjanke
24 juli 2005, 13:26
Zelf bouwen. Er zijn diverse adressen genoemd waar je spullen kunt halen en een vuistregel voor de kostprijs als je hem laat bouwen is materiaalkosten X 2.
Ik heb er al verschillende gebouwd en een combo (2x12) past in een kist waarvoor je ongeveer 200 EUR aan materiaal kwijt bent. (4 wielen, 4 sloten, 2 handvatten, hoedmodel, dus een bodem waar je de versterker in kunt laten staan, de deksel til je er dus vanaf).
Kost je een dagje werk en als je met bisontix het schuim verlijmt hou je er ook nog eens een goede trip aan over :D