PDA

View Full Version : OCD-tje voor Vinni!!!



vinni
21 juli 2005, 23:37
Na gisteren de GT Trio toegevoegd te hebben, heb ik vandaag besloten de Fulltone OCD toe te voegen. Had 'm al eerder getest maar ook met de Groove tubes preamp klinkt de OCD erg goed.

Wat ik met name kan waarderen is de openheid, geen compressie waarmee de OCD toch de geluid aangenaam in de overdrive gooit.
Ga'm gebruiken als soloboost. Dus ca. 3, 4 Db meer volume en ietsjes gain erbij. Tot op heden gebruikte deed ik dit met mijn G-major. Gewoon de global level met een aantal Db-tjes verhogen. Dit is toch wel wat lekkerder!

Voorlopig houden mijn bestedingen op......hoewel :-D

Vind investeren niet erg zolang het mij maar meer bij mijn toon brengt. En dat is met de Trio en de OCD zeker het geval!

Vinni

vulvasonic
22 juli 2005, 00:36
Gebruiken jullie de OCD voor je basisgeluid of gebruiken jullie (ik zeg jullie, want je bent niet de eerste die er lyrisch over is) de OCD enkel als soloboost?

Ik ben namelijk toch weer van plan een goed overdrivepedaal voor mijn basisgeluid aan te schaffen EN een pedaaltje om mijn solo's een flinke dot extra te geven.

vinni
22 juli 2005, 08:56
Je kan'm voor beide gebruiken.

Tot op heden geen pedaal kunnen vinden die zoveel goeds voor je geluid dat.
Het is open, vrijwel geen compressie.....zeer warm en van licht rauw tot een heerlijke echt naar buizenklinkende overdrive.

Je kan'm gebruiken met 9V of met 18V voor meer headroom. Dat laatste ga ik nog vandaag proberen.

Heb al veel getest en gebruikt. De OCD is de beste.

Vinni

DaveItUp
22 juli 2005, 09:06
Dure soloboost :D

Ik gebruik m voor m'n basisgeluid. Althans voor m'n sound city top. Als ik flink wat gain erbij draai en de tone flink naar links dan krijgt ie ook nog een fuzzy randje. Zelf run ik weinig gain. Hoort niet bij zo'n ouwe amp+cab.

vinni
22 juli 2005, 15:05
Ach wat is duur....


Ken mensen die eerst alle Bossen kopen en verkopen, dan de digitechs de MXR en de Ibanezzen.....boutiquespul er tegen aan.....
Beter maar in één keer goed.....


Nu lieg ik! :-D

Heb het volgende al in mijn bezit gehad:
-Carl Martin HDB MKII
-Xotic AC booster (maar liefst twee keeR)
-Crowther Hotcake

Mijn Xotic RC heb ik nog wel en gaat ook niet weg.

Ook veel geprobeerd....
Maxon OD808, Maxon DS, Digitech Bad Monkey, Fulltone Fulldrive II

Volgens mij vergeet ik het e.e.a.........

Ik spreek wel eens andere gitaristen die hetzelfde doorlopen.
Schijn je nodig te hebben voordat je weet wat jou toon is en hoe je dat kunt bereiken. Mijn toon wordt steeds beter en komt steeds meer in de buurt van mijn ultieme toon.

Vinni

DaveItUp
22 juli 2005, 15:09
Helemaal waar.

idno
22 juli 2005, 20:52
Ook veel geprobeerd....
Maxon OD808, Maxon DS, Digitech Bad Monkey, Fulltone Fulldrive II


hoe vond je die Bad Monkey? is dat nou eigenlijk wat?

vinni
23 juli 2005, 03:17
Tja die Bad Monkey.....

Hele volksstammen in Amerika zijn dr gek van.
Op The Gear Page vind je heel veel laaiend enthousiaste topics over de BM.

Dus ik dacht....
"Nou.....als het dan echt zo geweldig is....even proberen...."

Niets voor mij.....veel te veel compressie....hou daar niet van.....
Nee, die OCD is een stuk beter!

Maar....eerlijk is eerlijk.....een BM kost geloofik Eur 49. Een OCD iets van Eur 199. Voor dat geld is de BM helemaal zo slecht nog niet. T'is maar net wat je belangrijk vind.

Vinni

Mitch
23 juli 2005, 10:46
Zou die OCD toch wel eens naast mijn BTMB Parametric Overdrive willen leggen, want de beschrijvingen komen wel heel erg overeen. Niet dat ik een overstap zou overwegen, maar uit nieuwsgierigheid :)

vinni
23 juli 2005, 17:12
Tja,
Je woont niet naast de deur (ik woon in de buurt van Groningen)
Anders hadden we dr een gezellige sessie van kunnen maken.
Beetje bier....wat pedalen.....beetje bier....wat spelen..("goh....is dat nou een A-akkord?")....beetje bier..... :-D

vinni

idno
23 juli 2005, 18:07
Tja die Bad Monkey.....

Hele volksstammen in Amerika zijn dr gek van.
Op The Gear Page vind je heel veel laaiend enthousiaste topics over de BM.

Dus ik dacht....
"Nou.....als het dan echt zo geweldig is....even proberen...."

Niets voor mij.....veel te veel compressie....hou daar niet van.....
Nee, die OCD is een stuk beter!

Maar....eerlijk is eerlijk.....een BM kost geloofik Eur 49. Een OCD iets van Eur 199. Voor dat geld is de BM helemaal zo slecht nog niet. T'is maar net wat je belangrijk vind.

Vinni

maar eigenlijk doen ze toch niet t zelfde? die BM lijkt me meer een TS variant.

Mitch
23 juli 2005, 18:09
Zwaar uitgebreide DOD250. Je wilde me toch niet gaan beschuldigen van TS-gebruik ?!?!?!?!? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:


















:D

jero
23 juli 2005, 19:36
volgens mij bedoelt idno de bad monkey, niet jouw BTMB :)


Tja die Bad Monkey.....

Hele volksstammen in Amerika zijn dr gek van.
Op The Gear Page vind je heel veel laaiend enthousiaste topics over de BM.

Vinni

op The Gear Page wordt ongeveer ieder nieuw pedaal gehyped (typsich Amerikaans?), zwakt ook altijd snel weer af, vervolgens zie je ze in grote getalen in de emporium sectie verschijnen (geldt oa voor OCD, Magicboy Vibe, Xotic BB.) Wel ideaal als je goeiekoop pedaaltjes wilt scoren. :)

vinni
23 juli 2005, 19:48
volgens mij bedoelt idno de bad monkey, niet jouw BTMB :)


Tja die Bad Monkey.....

Hele volksstammen in Amerika zijn dr gek van.
Op The Gear Page vind je heel veel laaiend enthousiaste topics over de BM.

Vinni

op The Gear Page wordt ongeveer ieder nieuw pedaal gehyped (typsich Amerikaans?), zwakt ook altijd snel weer af, vervolgens zie je ze in grote getalen in de emporium sectie verschijnen (geldt oa voor OCD, Magicboy Vibe, Xotic BB.) Wel ideaal als je goeiekoop pedaaltjes wilt scoren. :)


Ja...helemaal waar.....was ook zo met de OCD. Die worden nu ook al frequent "tweedehands" aangeboden. De prijs is desondanks vrijwel gelijk aan de nieuwprijs.

Wat je daar ook heel veel ziet....
Alles wat nieuw is wordt door een grote groep gitaristen direct aangeschaft. Ze gaan dr vanuit dat als het niet bevalt de hype er wel voor zorgt dat ze het pedaal voor vrijwel hetzelfde geld weer kunnen doorverkopen.

Vinni