PDA

View Full Version : Hoe studeer jij?



Lize
21 juli 2005, 16:57
Hoi all,

Terug van lang weggeweest, en met een vraag:

Op wat voor manier studeren jullie?
Ik ben namelijk momenteel zoveel mogelijk aan het spelen, ben gevraagd om muziek te schrijven voor een theatervoorstelling en daar ook in mee te spelen (op de bas dus, voor alle duidelijkheid) en aangezien het een behoorlijk professionele bedoening is en ik wel professioneel componist ben maar mezelf nogal als een hobbybassistje zie (heb ik de regisseur overigens ook verteld hoor, maar dat kon 'm niet echt schelen blijkbaar) wil ik in de komende maanden mijn niveau in elk geval zover mogelijk opkrikken.
Maar ik heb dus wat moeite met op zo'n manier studeren dat het ook echt zoden aan de dijk zet, voor m'n gevoel. Ik verdeel mijn tijd zo'n beetje tussen veel muziek uitzoeken (momenteel veel bezig met Richard Bona dingen, niet z'n snelle spul maar juist de ballads, zit onwijs veel in) en ben bezig met een boek 'Building Basslines' van Chuck archard, maar ik wil er eigenlijk nog wel een goed basis-techniekboek bij. (Iemand tips?)
Les ga ik overigens wel krijgen (van Theo de Jong, bij sommigen misschien bekend) maar die is voorlopig op vakantie.

Any tips over hoe de komende maanden zo nuttig mogelijk bezig te zijn? En op wat voor manier zijn jullie bezig met spelen?