PDA

View Full Version : SQUIER



pasquale_ci
21 juli 2005, 15:33
hoiii. weet iemens misschien wat ik aan mijn gitaar kan veranderen voor een mooi u2 geluid te krijgen?? zou het lukken met een gewone squier?? want ik ga een ander gitaar kopen... dus tis ofwel aan mijn squier onderdelen vervangen offf een ander gitaar... maar een betere wel hehe.

almarvk
21 juli 2005, 15:37
U2 geluid? Koop een Peavey Classic 50 en een delay pedaal...

Jeroenvanhulsteijn
21 juli 2005, 15:38
Op wat voor apparatuur speel je met je Squier? Heb je humbuckers of single coils?

En heb je een specifiek nummer van U2 in je hoofd?

Droffie
21 juli 2005, 15:38
Met een Squier alleen red je 't niet.
Een amp met een goed clean kanaal en een delay pedaal kom je al een heel eind.

Droffie
21 juli 2005, 15:41
Holy crap...3 posts binnen een minuut... :D

pasquale_ci
21 juli 2005, 15:44
dus met mijn squier speel ik op een marshall vs30r en heb ook nog een pod 2.0 staat ook een delay funtie in. en alles is nog standaard aan mijn gitaar... zou ik er niks aan kunne veranderen? ik heb single coils maar weet pas dat squier een budget groep is van fender... dus denk dat ik de goedkoopste single coils heb... of niet??

pasquale_ci
21 juli 2005, 15:47
ahja en the edge speelt toch niet altijd met een clean channel?? vb the fly enz... gebruikt hij een overdrive of iets anders???

Droffie
21 juli 2005, 15:51
dus met mijn squier speel ik op een marshall vs30r en heb ook nog een pod 2.0 staat ook een delay funtie in. en alles is nog standaard aan mijn gitaar... zou ik er niks aan kunne veranderen? ik heb single coils maar weet pas dat squier een budget groep is van fender... dus denk dat ik de goedkoopste single coils heb... of niet??

Begrijp ik 't goed?

Je wilt een nieuwe gitaar en je wilt klinken als U2. The Edge speelt op zowel single coil als humbucker...Nou wordt je keuze al aardig gecompliceerd.
Mijn advies is laat je niet leiden door je drang om als U2 te klinken als je een gitaar koopt. je moet gewoon voor de gitaar gaan die jij het beste vind klinken en spelen.
Met zo'n beetje alle gitaren is een U2 geluid te maken. Alhoewel een Telecaster wel voor de hand liggend is.

Kijk eerder eens naar je andere gear...amp en effecten.

pasquale_ci
21 juli 2005, 15:58
denk dat ik het zo ga doen ... maar mijn squier is echt moeilijk om mee te spelen... kan er moeilijk akkoorden mee pakken... moet echt hard duwen... komt dit door de kwaliteit van de snaar?? zo ja welke snaren kan ik dan het beste kopen??

Droffie
21 juli 2005, 16:03
denk dat ik het zo ga doen ... maar mijn squier is echt moeilijk om mee te spelen... kan er moeilijk akkoorden mee pakken... moet echt hard duwen... komt dit door de kwaliteit van de snaar?? zo ja welke snaren kan ik dan het beste kopen??

Wat voor een snaren zitten er nu op?

Zelf speel ik altijd op 0.010 maar wellicht voor jou is 0.009 meer geschikt.
Hoe hoog is je actie (afstand onderkant snaar, bovenkant fret?bijvoorbeeld?

pasquale_ci
21 juli 2005, 16:09
bedoel je de afstand tussen snaar en de onderkant???

Droffie
21 juli 2005, 16:16
bedoel je de afstand tussen snaar en de onderkant???

ja

screamindemon
21 juli 2005, 17:16
ik heb zonet even een paar nieuwe squiers vastgehad de custom, thinline, en een chambered, allemaal tele's vooral die laatste zag er errug strak uit daar betaal je dan ook zo'n 500 euro voor maar volgens mij is dat zeker waar voor je geld.

Fvddungen
21 juli 2005, 19:34
Mijn inziens ben je er met een goede gitaar nog lang niet. The Edge haalt met de verrotste Squier nog een betere U2 sound dan jij met de duurste en beste Fender. Heeft allemaal met de vingers en jarenlange oefening te maken. Verder wil een enorm rack met dure apparatuur ook wel helpen natuurlijk.

Overigens heeft Edge voor elk nummer wel weer een andere gitaar. Hij speelt voornamelijk Fender (Strat en Tele), Gibson (LP, Explorer en SG) en Rickenbacker.