PDA

View Full Version : head bespelen



de_koene
21 juli 2005, 13:09
Kan je eig op alleen de head van je versterker spele?
is dat er dan niet schadelijk voor?


Heb die er nog nooit afgehaalt ... :roll:

Orpheo
21 juli 2005, 13:13
Kan je eig op alleen de head van je versterker spele?
is dat er dan niet schadelijk voor?


Heb die er nog nooit afgehaalt ... :roll:

huh?? even kijken ofi k je vraag snap:

of je alleen op DIT

http://www.rob-sbar.com/images/gear/studio/marshall_head.jpg

kan spelen????

waar wil je dan anders op spelen......je kast?

http://www.musiccentraluk.com/acatalog/marshall-mgA-cab.jpg

dit ding dus.

je head versterkt het signaal van je gitaar, je cab laat dat horen. logisch toch?

of bedoel je, of het schadelijk is, dat je op de head speelt, en dat ie niet in een cab ingeprikt is? dat weet ik zo niet. anderen VAST wel

overigens: mod, kan je dit verplaatsen naar moderne versterkers? lijkt me nl iets logischer :)

groovyB3
21 juli 2005, 13:15
Als je alleen op een head speelt komt er geen geluid uit dus dat is onmogelijk. Daarnaast, als je head niet is aangesloten op een cab en je zet em aan heb je een grote kans dat je je trafo opblaast dus het is niet aan te raden ;)

Jax
21 juli 2005, 13:17
Als je alleen op een head speelt komt er geen geluid uit dus dat is onmogelijk.

Idd, waarom zou je dan alleen op je head willen spelen?

Raffel
21 juli 2005, 13:18
zie meneer's post in Moderne Versterkers. Ook vrij onbegrijpelijk trouwens. Bij een Spider II van Line 6 gaat het misschien wel? Dat is toch modelling? Daar zit wellicht ook een direct recording out oid op.

de_koene
21 juli 2005, 13:23
kbedoel natuurlijk als je puur de head alleen neemt zonder cab eh

dacht ook dat da ging bij spider :lol:

Bluesbreaker
21 juli 2005, 13:31
kbedoel natuurlijk als je puur de head alleen neemt zonder cab eh

dacht ook dat da ging bij spider :lol:


Ja, dat begrijpen wij ook nog wel, maar als je alleen op de head speelt komt er geen geluid uit dus ontgaat ons het nut enigzins...

de_koene
21 juli 2005, 13:34
de_koene schreef:
kbedoel natuurlijk als je puur de head alleen neemt zonder cab eh

dacht ook dat da ging bij spider icon_lol.gif



Ja, dat begrijpen wij ook nog wel, maar als je alleen op de head speelt komt er geen geluid uit dus ontgaat ons het nut enigzins...

as je zo'n spullementje insteekt (voor je koptelefoon op aan te sluiten) kan je dit eventueel naar stereo fzo leiden. Ma tzal dus wrss ni gaan...

Bluesbreaker
21 juli 2005, 13:51
Nederlands alstublieft.

Dude
21 juli 2005, 14:33
as je zo'n spullementje insteekt (voor je koptelefoon op aan te sluiten) kan je dit eventueel naar stereo fzo leiden. Ma tzal dus wrss ni gaan...

http://www.hwaudio.co.uk/images/products/1212.jpg

Dit bedoel je ??? en waar wil je dat precies inpluggen dan ?

je speakeruitgang :???: :???:

mjah... of wil je je speakeruitgang van je verstekertop in je stereo installatie steken ? of nog leuker.. een koptelefoon in je speakeruitgang ??? :-?

kan je een tip geven.... DOE MAAR NIET, zeker met een buizentop zul je denk ik kunnen genieten van wat lichtgevende trafootjes ed...

de_koene
21 juli 2005, 14:40
ik doe dat nu al bij gewone versterker en speelt perfect

Fumi SG
21 juli 2005, 14:50
ik doe dat nu al bij gewone versterker en speelt perfect

wat, inpluggen?? Ik denk dat ongeveer iedereen dat hier doet... :P

de_koene
21 juli 2005, 15:03
aansluiten op stereo of pc via dat spullementeke
ma lat et al ma j

Jax
21 juli 2005, 15:13
Dat doe je dan waarschijnlijk via de line-out toch? Ik heb mijn versterker nu ook met een audiokabeltje van de line-out verbonden met een line-in van een klein mixertje, die vervolgens verbonden is met mijn pc. Zo kan ik het makkelijkst opnemen. Ik denk eigenlijk dat dat wel zou moeten lukken met alleen een head, omdat je in mijn geval ook de speaker functie van de versterker overslaat, om vervolgens de pc speakers/ PA te gebruiken als speaker. Zeker weten doe ik het echter niet, dus ga niks lopen proberen totdat anderen het bevestigen!!!

Trouwens, als je het niet erg vind heb ik een nieuwe sig :)

de_koene
21 juli 2005, 15:59
lol mijn dialect word ier direkt kei bekend :-D

gij sa mottige vliespot ;)

Bluesbreaker
21 juli 2005, 16:05
lol mijn dialect word ier direkt kei bekend :-D

gij sa mottige vliespot ;)

Dat is niet om te lachen, typ verdomme Nederlands of op zn minst iets wat te begrijpen is voor mensen die iets minder zuidelijk wonen....

Fumi SG
21 juli 2005, 16:10
mok hier now ook int achterhoeks gaon zitte lull'n, da wurd nie wat eh... oftewel, gewoon Nederlands! :wink:

Negative K3 fan
21 juli 2005, 16:36
Als je alleen op een head speelt komt er geen geluid uit dus dat is onmogelijk. Daarnaast, als je head niet is aangesloten op een cab en je zet em aan heb je een grote kans dat je je trafo opblaast dus het is niet aan te raden ;)


als je hem hard genoeg zet komt er vanzelf geluid uit je trafo, echt waar (geen kutgeluid ofzo, maar gewoon wat je speelt/wat er wordt versterkt), maar waarschijnlijk zal het dan ook niet lang meer duren voordat je een nieuwe moet zoeken :D

Negative K3 fan
21 juli 2005, 16:41
genieten van wat lichtgevende trafootjes

http://205.243.100.155/frames/mpg/XfrmBlast1.mpg zoiets?

Fumi SG
21 juli 2005, 16:43
Daar zit een vermogen in!! :o Wat zou het geweest zijn, een Diezelamp ofzo?? :-D

AART
21 juli 2005, 16:47
hij is zeker een west-vlaming, die lui kunnen zich alleen onder elkaar begrijpelijk maken.

communiceren met die mensen is onmogelijk. :D

up-guitarman
21 juli 2005, 16:55
hij is zeker een west-vlaming, die lui kunnen zich alleen onder elkaar begrijpelijk maken.

communiceren met die mensen is onmogelijk. :D

Nee, volgens mij is het zeker en vast geen westvlaming, eerder kempen of zow, juist ??? Of Antwaaarpe mor dan eet em verkiérd getipt.
Komaan, de Koene, maak u bekend !!!

En idd, leer deftig type, ik ben ook van Antwerpe en nog een aantal mensen hier, ma als iedereen in zijn eigen dialect begint komt het niet meer goed hier, tis nu al overal en in elk topic een gezeik :lol:

Btw, je moet zowiezo een cab aansluiten, zeker op een lampentop (daar komt trouwens zonder cab toch niks uit)
Is dat een antwoord op je onverstaanbare vraag ??? Anders zal je de vraag even moeten verduidelijken !!!

H.Manback
21 juli 2005, 19:13
hij is zeker een west-vlaming, die lui kunnen zich alleen onder elkaar begrijpelijk maken.

communiceren met die mensen is onmogelijk. :D

Nee, volgens mij is het zeker en vast geen westvlaming, eerder kempen of zow, juist ??? Of Antwaaarpe mor dan eet em verkiérd getipt.
Komaan, de Koene, maak u bekend !!!

En idd, leer deftig type, ik ben ook van Antwerpe en nog een aantal mensen hier, ma als iedereen in zijn eigen dialect begint komt het niet meer goed hier, tis nu al overal en in elk topic een gezeik :lol:

Btw, je moet zowiezo een cab aansluiten, zeker op een lampentop (daar komt trouwens zonder cab toch niks uit)
Is dat een antwoord op je onverstaanbare vraag ??? Anders zal je de vraag even moeten verduidelijken !!!

Het hele punt van het topic is al verdwenen, dus ik kan het niet laten.

Zo'n lampentop, zit daar ook een lampencab bij? (op z'n nederlands uitspreken, en de kans is groot dat je dan nog niet lacht) :lol:

JoostBaksteen
21 juli 2005, 20:08
Het kan wel, maar dan moet je een dummy load op je versterker aansluiten en dan via je lineout iets regelen....

Bluesbreaker
21 juli 2005, 22:12
Zo'n lampentop, zit daar ook een lampencab bij? (op z'n nederlands uitspreken, en de kans is groot dat je dan nog niet lacht) :lol:

:-D

Daverock
22 juli 2005, 08:57
Zolang hij niet uit Vlaams-Brabant komt, ben ik blij :)

Raffel
22 juli 2005, 11:19
Zo'n lampentop, zit daar ook een lampencab bij? (op z'n nederlands uitspreken, en de kans is groot dat je dan nog niet lacht) :lol:

Lawl :D

Orpheo
22 juli 2005, 11:26
aansluiten op stereo of pc via dat spullementeke
ma lat et al ma j

ik snap het vanaf

aansluiten (...)pc

maar de rest; gooi maar in mijn pet. wil je alsjeblieft normaal nederlands typen? ik snap het echt niet. geen onwil, gewoon niet snappen.

JoostBaksteen
22 juli 2005, 12:31
aansluiten op stereo of pc via dat spullementeke
ma lat et al ma j

ik snap het vanaf

aansluiten (...)pc

maar de rest; gooi maar in mijn pet. wil je alsjeblieft normaal nederlands typen? ik snap het echt niet. geen onwil, gewoon niet snappen.

Rofl :D

Hoe veel heb je gespijbeld zeg... niet normaal :'), dat jij (de_koene) met mensen kan communiceren. Ik ben benieuwd hoe het bij de groenten boer gaat.

Iets van: "i w 2 gr vn die lek pwt!! mr z d stk!" :D

Of is je toetsenbord gewoon stuk en doen de helft van de knopjes het niet, dat zou een hoop verklaren.

Raffel
22 juli 2005, 13:12
volgens mij zo'n syndroom dat je verliest zodra je een diploma hebt en je de meisjes op msn niet meer hoeft te imponeren met je typstijl :)