PDA

View Full Version : deuntje gemaakt met fruityloops en gitaar



freddietjetje
21 juli 2005, 06:31
Ik ben niet zon geweldige gitarist, maar kunnen jullie hem wat kritiek geven aub?

http://members.home.nl/freddie.s/dampenthesun.mp3

Toffe gozer
21 juli 2005, 12:35
Sorry vriend , dit klinkt werkelijk nergens naar en dan ook nog 8 minuten lang. Neem alstublieft gitaarles en post over een half jaartje nog eens een keer wat , ik weet zeker dat veel beter zal zijn dan deze shit :wink:

Jax
21 juli 2005, 13:14
Damn man, boor die gast niet meteen in de grond! Nee, het is niet erg goed wat hij hier laat horen. Toch hoor ik er zeker wat in.

Freddie,

Het nummer op zich heeft zeker potentie. Het moet wat meer worden uitgewerkt, en daarmee bedoel ik niet dat het perse langer hoeft (8 minuten lijkt me lang genoeg :D ) maar dat er wat meer afwisseling moet zijn, wat meer progressie. Verder zal je toch nog wat moeten werken aan het in ritme spelen van zowel de slaggitaar, als de solo. Daarnaast weet ik niet hoe je de gitaar hebt opgenomen, maar dat klinkt echt nergens naar. Er is zeker een betere manier om de gitaarpartijen op te nemen, waardoor het geluid een stuk beter uit de verf zal komen.

Wat ik al zei, hoe het nummer nu klinkt is het gewoon nog niet goed, maar daar valt zeker nog wat aan te doen! Ga er gewoon verder aan werken, probeer de gitaarpartijen wat meer in het ritme op te nemen. Probeer de solo zonder aarzeling te kunnen spelen. Probeer de opnamekwaliteit van de gitaarpartijen te verbeteren. En kijk ook nog of je het nummer zelf wat kan aanpassen waardoor er wat meer opbouw en progressie ontstaat. Is je dat allemaal gelukt, post het dan zeker nog een keer en kijk wat men dan te zeggen heeft. Dat is de enige manier om te leren. Veel succes!!

freddietjetje
21 juli 2005, 17:08
Sorry vriend , dit klinkt werkelijk nergens naar en dan ook nog 8 minuten lang. Neem alstublieft gitaarles en post over een half jaartje nog eens een keer wat , ik weet zeker dat veel beter zal zijn dan deze shit :wink:

wat een onderbouwde kritiek zeg

Freddie,


Het nummer op zich heeft zeker potentie. Het moet wat meer worden uitgewerkt, en daarmee bedoel ik niet dat het perse langer hoeft (8 minuten lijkt me lang genoeg ) maar dat er wat meer afwisseling moet zijn, wat meer progressie. Verder zal je toch nog wat moeten werken aan het in ritme spelen van zowel de slaggitaar, als de solo. Daarnaast weet ik niet hoe je de gitaar hebt opgenomen, maar dat klinkt echt nergens naar. Er is zeker een betere manier om de gitaarpartijen op te nemen, waardoor het geluid een stuk beter uit de verf zal komen.

Wat ik al zei, hoe het nummer nu klinkt is het gewoon nog niet goed, maar daar valt zeker nog wat aan te doen! Ga er gewoon verder aan werken, probeer de gitaarpartijen wat meer in het ritme op te nemen. Probeer de solo zonder aarzeling te kunnen spelen. Probeer de opnamekwaliteit van de gitaarpartijen te verbeteren. En kijk ook nog of je het nummer zelf wat kan aanpassen waardoor er wat meer opbouw en progressie ontstaat. Is je dat allemaal gelukt, post het dan zeker nog een keer en kijk wat men dan te zeggen heeft. Dat is de enige manier om te leren. Veel succes!!

Ik krijg het simpelweg gewoon bijna niet voor elkaar de timing goed te krijgen, terwijl ik aan het spelen ben is het goed getimed, maar wanneer het is opgenomen is het weer slechter.

Ik heb mijn gitaar in mijn versterker, en dan de headphones van de versterker naar de mic gedaan.

Jax
21 juli 2005, 17:41
Ik krijg het simpelweg gewoon bijna niet voor elkaar de timing goed te krijgen, terwijl ik aan het spelen ben is het goed getimed, maar wanneer het is opgenomen is het weer slechter.


Als dat zo is dan zou het iets te maken kunnen hebben met de latency bij het opnemen. Ik zelf weet hier erg weinig vanaf maar ik weet zeker dat er andere forummers waaronder Han S hier meer over kunnen vertellen.

ssj3goku
22 juli 2005, 00:49
Wat voor geluidskaart heb je? Weet je dat toevallig?

Als je een el cheapo geluidskaart hebt met 34053289 sec delay, dan kan je het volgende doen. Ik weet niet wat voor opnamesoftware je gebruikt maar probeer dit eens te doen.

Zet de clicktrack aan, dus laat dat ding tikken :D
speel zelf 4 keer een noot in
schuif de opgenomen track naar voren totdat de 4 noten op hetzelfde moment klinken als de metronoom.

freddietjetje
22 juli 2005, 06:58
ik heb een sound blaster live audigy, die is niet zo cheapo volgens mij :razz:

Maar ik zal een andere manier van opnemen proberen, ministukje voor stukje, dan ben ik maar weken met een liedje bezig.
Ik wil het altijd te snel afhebben, slechte ik :-?

schizo910
22 juli 2005, 08:50
haast en spoed is zelden goed...

Wat ik wel leuk vind is de opbouw in het begin. Veel oefenen met opname technieken is hdenk ik het beste advies hier...

freddietjetje
22 juli 2005, 18:38
haast en spoed is zelden goed...

Wat ik wel leuk vind is de opbouw in het begin. Veel oefenen met opname technieken is hdenk ik het beste advies hier...

is het niet : haastige spoed is zelden goed? :???:

harrie-beton
22 juli 2005, 19:01
leuke dingen maar wat een verschrikkelijke overstuurde gitaarsound.
Direct in?


Trouwens je e-mail adres lijkt op de login naam van ssjgoku.
Is dat toeval?

Archie
22 juli 2005, 21:00
Die soundkaart is prima voor afspelen van muziek vanuit je computer. Een richtingsverkeer als het ware.

Als je er een koopt voor opnemen van muziek moet je letten op aanwezigheid van zgn. ASIO drivers. Die zijn er speciaal voor gemaakt om in twee richtingen verkeer tegelijkertijd te kunnen processen. Ik heb gewoon via USB een edirol externe geluidskaart met ASIO drivers aan mijn laptop hangen. Werkt prima.

freddietjetje
22 juli 2005, 22:51
leuke dingen maar wat een verschrikkelijke overstuurde gitaarsound.
Direct in?


Trouwens je e-mail adres lijkt op de login naam van ssjgoku.
Is dat toeval?

toeval ja.... nu zie ik dus dat ik nodig mijn email moet veranderen, dat adres gebruik ik al zo goed als een jaar niet meer :-?

Er zit een versterker(tje) tussen.



Kzal 's zoeken naar een ASIO sound card.

X-Rated
22 juli 2005, 23:28
Wat je timing betreft. Ik had daar in de band ook zeer veel last van. Gebruik goede ASIO drivers voor je opname progsel (http://www.asio4all.com/).

Ook zou ik als ik jou was een mic voor je amp zetten ipv je amp recht op de computer te doen. Volgens mij heb je een Marshall staan? De mic poort verneukt zoiezo het geluid ontzettend. Ik zou je ingaande geluid vanaf de amp/mic naar de line in op je audigy doen. Je haalt hier namelijk helemaal niet het volle potentieel uit je geluidskaart :) Voor meer info moet je maar ff pm'en als je nog meer problemen tegenkomt, ik heb het ook allemaal meegemaakt ;)

Over het nummer, er zitten stukken tussen die al dan niet door het latency probleem van je geluidskaart niet lekker uitkomen. Je vastigheid in ritme in het eerste deel is m.i. ook niet helemaal lekker. Vanaf 3 minuten wordt het al een stuk beter vind ik :) De ondersteunde melodie vind ik te eentonig. Maar dit hoor je alleen op de stukken dat de gitaar stil is.

Hoop dat ik je hiermee een eind verder heb geholpen. Blijf zo doorgaan :) Ik denk dat je nog leuke stukken zult bouwen!

freddietjetje
23 juli 2005, 16:54
nee, ik heb een ibanez mini versterker :-?

Bloodline
26 juli 2005, 12:01
Wat voor geluidskaart heb je? Weet je dat toevallig?

Als je een el cheapo geluidskaart hebt met 34053289 sec delay, dan kan je het volgende doen. Ik weet niet wat voor opnamesoftware je gebruikt maar probeer dit eens te doen.

Zet de clicktrack aan, dus laat dat ding tikken :D
speel zelf 4 keer een noot in
schuif de opgenomen track naar voren totdat de 4 noten op hetzelfde moment klinken als de metronoom.

hey, hoe heet deze topic slimbo :razz:

MiKe
26 juli 2005, 15:09
eeey, zet een microfoon voor je amp in plaats van via je headphones uitgang, klaart het geluid meteen een heel stuk van op ;)