PDA

View Full Version : Trio-tje voor Vinni!



vinni
20 juli 2005, 22:40
:-D

Bluesbreaker
20 juli 2005, 22:42
jeuu1!!

vinni
20 juli 2005, 22:45
Ok dan!.....


Heb een nieuwe preamp!
Zag een tweedehands Groove Tubes Trio.
Meegenomen om te proberen.....

WAANZINNIG!!!!!!

Heerlijk clean.....lekker honkig tweede kanaal en een lekker scheurend derde kanaal.

Sorry ENGL E530.....U is ontslagen!

De Trio heeft op het scheurkanaal wel wat minder gain dan de E530 maar ik gebruik nooit het maximale gain. Het geluid is open, gedefinieerd en bij solo's zingt het heerlijk......Oh ja.....ga morgen nog de Trio proberen met de Fulltone OCD voor mijn solo's.....wellicht nog iets beter!
T'is een oudje....maar ja.....het gaat mij om de sounds....en die is meer dan oké!


Fototje.....

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0001.JPG

Vinni

doncker
21 juli 2005, 00:00
Hei Vinni,

Echt leuk voor jou dat je hem zo geweldig vindt.
Hoeveel heb je ervoor betaald. Die preamps komen wel vrij zeldzaam voor denk ik ?

vinni
21 juli 2005, 00:02
Vraagprijs was Eur 499.....

Groet,

Vinni

skabouter
22 juli 2005, 12:21
niiiice die dingetjes zijn erg fijn idd ! ik zag er tijdje terug eens 1 voor 650, maar dat was 2e hands in een vrij dure winkel. maar die heb ik een tijdje getest (mee naar huis gekregen zelfs), en beviel erg goed ! alleen de prijs was me iets teveel toen :(

heeft jouwe midi ? je hebt ze namelijk met midi uitgerust :)

vinni
22 juli 2005, 12:59
Hoi Ska....

Ja...ze zijn inderdaad very, very nice!

Een verzamelaar van Preamps in de USA (Hij heeft er meer dan 30!)
zegt dat de Trio in verhouding tot zijn andere preamps de top is en dat hij niet begrijpt waarom die dingen niet meer gevraagd en bekend zijn.


Dat van dat midi dat weet ik ja.....
"Helaas" is die van mij al een oudje en moet ik'm door GT zelf laten modificeren. Wordt lastig.....ben'm dan veel te lang kwijt!

Maar geen paniek.....zat switchers op de markt die via de jacks de Trio kunnen switchen.

Vinni

Raffel
22 juli 2005, 13:13
volgens mij klinkt ie beter dan ie eruit ziet. Mocht ik er ooit 1 tegenkomen, ga ik hem zeker testen :)

Felici met je aankoop :D

vinni
22 juli 2005, 14:49
Ach....
Ga nooit zo op de looks af van apparatuur.
De Trio ziet er inderdaad wat ouderwets uit....maar het gaat om de sound!

Een Fender Strat uit 63 ziet er ook niet uit......

Mijn vriendin trouwens wel! :-D
(voordat je de analogie wat te ver gaat doortrekken!)

Vinni

Jimi Hendrix
22 juli 2005, 15:48
mooi ding vinni!
hoe klinkt het crunch kanaal? totaal andere voicing dan lead?

vinni
23 juli 2005, 03:30
Hey Jimi!

Je ziet.....geen linemixer....hahaha!

Nee,
Kon dit prachtige apparaat niet laten liggen.
Het zijn echt drie totaal verschillende kanalen. Vandaag voor het eerst met de band gebruikt.......klinkt heel anders!

Clean is zo natuurlijk.....goed in balans. Het hoog is erg aangenaam.
Mean (crunch) is gemoddeld ala een ruige fender bassman. Dit is dus het crunchkanaal.....erg vet....moet ik nog een beetje tweaken.
Heb het geluid nog niet helemaal gevonden, maar gaat zeker lukken!
Scream (lead) is Marshall....echt dik.....kan enorm scheuren.

Het grappige is dat ik thuis de kanalen al een beetje had afgesteld.
Bleek in de rep ruimte dat het allemaal veel harder moest!
Het klankspectrum van de Trio is zo natuurlijk.....de E530 kwam heel anders door.

Clean is nu al goed....niets meer aan de doen. De andere twee kanalen moet ik nog een beetje aan werken. Maar ja....vandaag ook voor het eerst gewerkt met de Fulltone OCD als soloboost. Ook weer wennen natuurlijk. Ik ben niet iemand die iets koopt en dat het dan ook direct perfect werkt. De Engl E530 heeft mij ongeveer vier maanden geduurd voordat ik doordat wat-ie kon en hoe ik'm moest afstellen om mijn geluid te krijgen.

Probleem is verder dat ik wel de preampbuizen moet vervangen.
Tikt en klikt zo nu en dan. Denk dat ik voor het cleane kanaal een JJ803S neem. Voor de overige kanalen een JJ83S. Zou eigenlijk graag de GT 12AX7M willen. De Mullard reissue. Maar die schijn zo onbetrouwbaar te zijn. Afijn......voorlopig ben ik nog wel aan het experimenteren.

Moet trouwens ook nog eens mijn Carl Martin compressor inbouwen en mijn Maxon flanger.....ach.....we liggen nu even stil. Tijd zat dus.

Groet!

Vinni

vinni
23 juli 2005, 03:32
B.t.w.


De roland SDX-330 heb ik verkocht.
Nog Eur 300 voor gevangen!.....heb er een maand geleden Eur 200 voor betaald. Da's niet verkeerd dus. Moet ik vaker dan.


Vinni

Jimi Hendrix
23 juli 2005, 09:48
klinkt goed vin!
Er zou eens een fabrikant een 3 kanaals ding moeten bouwen waarbij 1 lijkt op een twin, 2 op een VOX en 3 op marshall.
Egnater!?

Bassman is ook te gek, maar ik vind het jammer dat iedereen in multichannelland de voxcrunch een beetje links laat liggen.

El Bastardo
23 juli 2005, 12:26
klinkt goed vin!
Er zou eens een fabrikant een 3 kanaals ding moeten bouwen waarbij 1 lijkt op een twin, 2 op een VOX en 3 op marshall.
Egnater!?


kijk dan maar eens naar de CAE 3+

Jimi Hendrix
23 juli 2005, 15:07
klinkt goed vin!
Er zou eens een fabrikant een 3 kanaals ding moeten bouwen waarbij 1 lijkt op een twin, 2 op een VOX en 3 op marshall.
Egnater!?


kijk dan maar eens naar de CAE 3+

zonder dollen?
de 3+ clips die ik hoorde van kanaal 2 vond ik meer richting bassman/fender die op z'n flikker krijgt gaan....

El Bastardo
23 juli 2005, 18:24
zonder dollen?
de 3+ clips die ik hoorde van kanaal 2 vond ik meer richting bassman/fender die op z'n flikker krijgt gaan....

Ik heb zelf niet echt ooit met een vox gespeeld, dus dat kan ik je niet vertellen.
Het fender clean en marshall crunch verhaal xzit wel goed, maar ik zou niet afgaan op clipjes die je op het web hebt gehoord, maar ik zou hem zelf eens testen. Dan weet je pas echt wat het beestje kan doen.

Jimi Hendrix
24 juli 2005, 09:41
ja dat is natuurlijk zo.
Op egnater.com staan clipjes van zijn vox module, dat geluid bedoel ik dus een beetje. Lijkt me erg cool, fender twin als eerste module, vox als 2, marshall als 3, lekkere vintagevibetop heb je dan....

maar goed, back to the trio!

HCM
24 juli 2005, 13:25
Vinni, mooie bak die trio!

nog een x aantal nachtjes slapen en dan kan ik eindelijk de 3+ inpluggen

vinni
24 juli 2005, 19:58
Ja....

Zou die Trio wel eens willen vergelijken met de 3+.....

Ben reuze benieuwd.

Succes met je 3+!

Vinni

srv-man
26 juli 2005, 22:47
Hey Vinni, gefeliciteerd met je aankoop. De Trio is inderdaad een heel lekker klinkende preamp, maar wel echt heel wat anders dan een 530. De 530 klinkt heel modern (en kan zelfs een beetje onnatuurlijk/"geprocessed" gaan klinken) en de de Trio is totaal vintage georienteerd. Dat ding wordt ook al zo'n 15 jaar gemaakt volgens mij. Destijds was het een reteduur apparaat (net als de Hafler Triple Giant), maar nu zijn ze goed betaalbaar. Klankmatig is het echter gewoon topklasse, heb zelf een paar keer op het punt gestaan er één te kopen (maar ja, wil toch meer gain).

@ Jimi en El Bastardo. Vox geluiden ga je niet redden met de CAE3+........gewoon een Randall RM4 kopen. :wink:

vinni
26 juli 2005, 23:53
SRV....Dank!

Tja....inderdaad kan die E530 wel wat processed klinken. Heeft inderdaad meet gain dan de Trio.....maar....


Net JJ buizen besteld!
Ik heb een paar standaard ECC83S buizen en een paar Higain ECC83S buizen besteld. Die laatste met name om het Mean-kanaal nog wat meer ballen te geven. Daarnaast voor het cleane kanaal heb ik de nieuwe E803S buizen besteld. Was eerst in de markt voor de nieuwe GT 12AX7M tube. De Mullard Reissue.....maar die blijken heel onbetrouwbaar te zijn.

Trouwens ook nog een midi-interface besteld voor de Trio.
Lijkt me ook wel makkelijk.

Als ik jou was....lekker proberen zo'n ding!

Vinni

LordRiffenstein
27 juli 2005, 07:51
Als ik jou was....lekker proberen zo'n ding!

Vinni

Ik wacht wel tot die van jou te koop staat :razz:

Chiel
27 juli 2005, 12:33
LOL :D

vinni
27 juli 2005, 13:55
De heren SE3+'ers hebben er lol in! :-D

Nou....t'is pas mijn tweede preamp en een stuk beter dan de vorige..
Althans....voor mijn smaak en gebruik.

Maar zou'm inderdaad wel eens willen testen met een SE.....
Verliezer betaald een krat bier die gezamelijk wordt genuttigd!

In het geval van een vlaamse verliezer stel ik een kratje uistekende trappisten voor! :razz:

Maarru Yoeri.....Al is het ver......wil wel eens bij je langskomen....
Beetje kloten met apparatuur en een brakkige 12-bars blues in A spelen...
En na een half uur naar het café natuurlijk.....

Vinni

vinni
27 juli 2005, 13:56
De heren SE3+'ers hebben er lol in! :-D

Nou....t'is pas mijn tweede preamp en een stuk beter dan de vorige..
Althans....voor mijn smaak en gebruik.

Maar zou'm inderdaad wel eens willen testen met een SE.....
Verliezer betaald een krat bier die gezamelijk wordt genuttigd!

In het geval van een vlaamse verliezer stel ik een kratje uistekende trappisten voor! :razz:

Maarru Yoeri.....Al is het ver......wil wel eens bij je langskomen....
Beetje kloten met apparatuur en een brakkige 12-bars blues in A spelen...
En na een half uur naar het café natuurlijk.....

Vinni

marc_o
27 juli 2005, 14:29
Trio is echt te gek, en inderdaad onbegrijpelijk dat ze niet meer gezocht of populairder zijn, maar dat is alleen maar gunstig voor diegene die ernaar op zoek zijn (prijs is lekker laag). het is één van die weinige pre-amps die ik zou overwegen te kopen, als ik ooit weer naar een rack zou gaan. Laatst heb ik 'm eens stevig aan de tand gevoeld met de eigenlijke poweramp erbij en dat is wel ruig hoor, zowel qua geluid als looks.

LordRiffenstein
27 juli 2005, 15:05
Maarru Yoeri.....Al is het ver......wil wel eens bij je langskomen....
Beetje kloten met apparatuur en een brakkige 12-bars blues in A spelen...
En na een half uur naar het café natuurlijk.....

Vinni

Nou, das net hetzelfde als mijn repetities, das niet leuk meer dan :razz: