PDA

View Full Version : Pendragon ..... any-one ???



FNaRK
20 juli 2005, 17:57
gisteren toevallig bij Arrow een nummer van Pendragon gehoord tijdens de prog top 20 aller tijden .....

weet iemand welk nummer ?

En wat is een aanrader om mee te beginnen ??

Mithrandir
20 juli 2005, 18:12
Ik kenPendragon voorlopig alleen nog van naam, maar wat ik meestal doe bij bands die ik nog niet ken is mijn favoriete prog-resource uitpluizen op reviews. Voor pendragon is dat :

http://www.progarchives.com/Progressive_rock_discography_BAND.asp?band_id=288

daar staan ook een drie-tal MP3's

welk nummer in de genoemde top 20 staat zou ik je niet kunnen vertellen.

vulvasonic
21 juli 2005, 02:03
Ik heb twee keer bij Pendragon in het voorprogramma moeten spelen. Ik ben er niet zo kapot van. Maar als je je er in wil verdiepen, dan tast maar diep in de buidel. Het opperhoofd van die band (Clive Nolan) heeft zoveel zijprojectjes lopen die (volgens de Pendragonliefhebbers) minstens net zo de moeite waard zijn.

Succes verder met je zoektocht.

sambora
24 juli 2005, 20:18
Kort geleden is er een (driedubbel) cd uitgekomen genaamd "The Best Symfo Rock"; dit zijn in totaal een stuk of 30 nummers, met o.a. Rush, Yes, Marillion, Styx e.v.a. Deze cd is mede mogelijk gemaakt door Arrow Classic Rock en er staat ook één nummer op van Pendragon: 'Paintbox'. Dat zou dus best goed het nummer kunnen zijn dat jij bedoelt.

Voor de complete tracklist van de CD zie http://www.prog-nose.org/nederlands/albums_2005/various_artists_best_symfo_rock.htm. Geen slecht CD'tje!

urezna
28 juli 2005, 17:38
Pendragon? ik vind het wel leuk, maar een andere band van die toetsenist, Arena, vind ik wel een paar klassen beter....

Raffel
29 juli 2005, 16:05
mee eens :)

FNaRK
2 augustus 2005, 15:24
uiteindelijk gevonden:
is inderdaad "Paintbox"

lekker nummertje hoor ! Vette gitaarpartijen 8-)

edje kadetje
9 augustus 2005, 18:01
kleine correctie: clive nolan is niet het opperhoofd van die band. Dat is namelijk Nick Barrett (gitaar en zang).