PDA

View Full Version : Wahwah



nopster
20 juli 2005, 17:57
Welke gitaristen die veel wah gebruiken zijn de moeite om eens te beluisteren? Of bepaalde liedjes?
Bij mij staat Alethea, van Robin Trower , op 1. ( voorlopig toch :) )

crazylay
20 juli 2005, 20:56
J Hendrix
voodoo child enz enz
luister maar is een paar nummer van hem

TMKXL
20 juli 2005, 22:09
John Petrucci. Het nummer Beyond This Life (van Dream Theater als je dat nog niet wist) heeft een wah wah solo bij 7:18 dacht ik. Gave wahwah solo. :cool:

vulvasonic
21 juli 2005, 02:00
Frank Zappa gebruikte in veel van zijn solo's een Wah die hij op een bepaald standje liet staan en verder onberoerd liet. Dat zijn hele fraaie geluiden.

hoofd
21 juli 2005, 17:18
Frank Zappa gebruikte in veel van zijn solo's een Wah die hij op een bepaald standje liet staan en verder onberoerd liet. Dat zijn hele fraaie geluiden.

Money For Nothing is ook zo, wah op een stand zetten en zo laten.

Slash maakt van tijd tot tijd ook wel lekker gebruik van een Wah.

THW
22 juli 2005, 12:01
Dave Murray van Iron Maiden, de eerste 2e albums hebben wel de beste nummers met wah-solo's)

sambofan
22 juli 2005, 12:16
de solo van richie sambora uit het nummer damned, en de solo van slash in slither...je wordt zo je stoel uitgeblazen bij dat soort solo's :D

harrie-beton
22 juli 2005, 13:21
de lange uitvoering van "she's not there" van Santana.

Beetje lame maar: einde van purple rain (prince)

Veel van Jimi Hendrix:
-along watchtower (eind solo)
-burning of midnight lamp
-still raining
-who knows

-Mijn eigen solo op onze cd uit 2001 8-)
Het laatste nummer.

pffffffff

Satriani
22 juli 2005, 13:42
sweet child of mine solo
en iron maiden heeft ook veel vette wah solos idd 8-)

Mauser
22 juli 2005, 14:48
Ik hoor bij meer dan 75% van solo's die ik hoor wah :P In ieder geval ken ik zelf amper bands die solo's zonder wah hebben :)

Constantijnster
22 juli 2005, 15:26
STEVE VAI!!!

Pegasus
23 juli 2005, 00:55
Knul, ga alsjeblieft lekker buiten in de zandbak spelen!!!

harrie-beton
23 juli 2005, 13:10
in de zandbak is vaak bah bah

Richwoodje
23 juli 2005, 13:12
in de zandbak is vaak bah bah

of hij wil nu naar de schommels toe: "ma ma"

nopster
24 juli 2005, 17:28
Oke, bedankt voor de antwoorden. Weeral bijgeleerd. :cool:

almarvk
3 augustus 2005, 09:26
Mark Tremonti?

Kamiess
4 augustus 2005, 13:38
Kirk Hammet is ook een tijdje getrouwd geweest met zijn wah dus probeer een wat van Metallica(o.a. enter sandman)

BassAgent
4 augustus 2005, 14:15
Kerry King en Jeff Hanneman lopen vaak tijdens solo's op hun wah-pedaal te rammen.

Thom TK
6 augustus 2005, 15:08
Kerry King en Jeff Hanneman lopen vaak tijdens solo's op hun wah-pedaal te rammen.

Ja, over brute wah geluiden gesproken :o
Enneh, Ayreon heeft geloof ik ook HEEL gave solo's met wah...

Kamiess
8 augustus 2005, 23:44
idd>arjan lucassen heeft idd vette solo's
luister ook eens naar oud werk van 'm>bv vengeance

scholier
9 augustus 2005, 00:44
Zakk Wylde!!! heeft echt vet vaak de wah aan, hij is er ook goed mee en natuurlijk(al eerder genoemd) Slash

rickert
10 augustus 2005, 17:13
Zakk Wylde!!! heeft echt vet vaak de wah aan, hij is er ook goed mee en natuurlijk(al eerder genoemd) Slash

+1 slash is de beste!

LPplayer
3 oktober 2005, 10:16
Ik vind het altijd een manier om een beetje de techniek of de nonaccuraatheid et verbloemen, maar het klnkt ook wel cool hoor
Ik gebruik em namelijk ook weleens :P


Ik hoor bij meer dan 75% van solo's die ik hoor wah :P In ieder geval ken ik zelf amper bands die solo's zonder wah hebben :)

nopster
3 oktober 2005, 10:21
Zakk Wylde!!! heeft echt vet vaak de wah aan, hij is er ook goed mee en natuurlijk(al eerder genoemd) Slash

+1 slash is de beste!

Dan moet je toch eens Robin Trower horen. Die is toch beter dan slash. :)

The wall of dolls
3 oktober 2005, 20:47
Cream - White Room, had ik het idee dat dat wel wah-wah was.
Golden Earring - You're better off free

Sonno
4 oktober 2005, 02:19
Mijn nieuwste post in sounds heet "Say WAH?" Ra ra waarom :D ?

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=63885

Ook een lache wah nummertje toch?

Gast
4 oktober 2005, 02:51
Wah?

LPplayer
7 november 2005, 12:38
Wah is cool, maar wordt dat niet vaak gebruikt om snelle dingen die je dan niet helemaal kan articuleren een beetje te verkappen???
Tuurlijk het wordt ook gebruikt om je solo intenser te laten klinken bij een double bend bijvoorbeeld.
Maar voorderest als het gebeurd vind ik het niet zo cool klinken, behalve in nummers zoals van Jimi


Ik hoor bij meer dan 75% van solo's die ik hoor wah :P In ieder geval ken ik zelf amper bands die solo's zonder wah hebben :)

Jax
7 november 2005, 13:31
Wah is cool, maar wordt dat niet vaak gebruikt om snelle dingen die je dan niet helemaal kan articuleren een beetje te verkappen???
Tuurlijk het wordt ook gebruikt om je solo intenser te laten klinken bij een double bend bijvoorbeeld.
Maar voorderest als het gebeurd vind ik het niet zo cool klinken, behalve in nummers zoals van Jimi


Ik hoor bij meer dan 75% van solo's die ik hoor wah :P In ieder geval ken ik zelf amper bands die solo's zonder wah hebben :)

Hangt idd maar net vanaf hoe die wah gebruikt wordt, bij goed gebruik voegt het wel degelijk wat toe aan de solo, bij slecht gebruik wordt het idd als laatste redmiddel gebruikt als een solo uit zichzelf niet intens genoeg klinkt. Dan maar wat wah erover heen gooien.... Zo ervaar ik het dan.

Malle Eppie
7 november 2005, 22:40
Luister eens naar de meest recente cd van Machine Head. Tevens kunnen de heren van Slayer (Hanneman/King) en Zakk Wylde ook een aardig stukje met een wah overweg.

Dick Wolkendeck
8 november 2005, 19:37
Knul, ga alsjeblieft lekker buiten in de zandbak spelen!!!

Wat bedoel je? Gaat dat over Vai (die gebruikt inderdaad veel Wah)?

Jax
8 november 2005, 19:54
Begin...aub...niet...over....Contantijnster.... :sssh: Als je nu niet weet waar ik het over heb, dan wil je dat ook niet weten...

FruscianteFan
8 november 2005, 20:19
de eerste die ik ga noemen, ik kan het gewoon niet laten:
Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik
live: solo in If You Have To Ask, bijvoorbeeld

Dave Navarro maakt er veel gebruik van, en dan klinkt het ook echt goed. Verder zou ik Pearl Jam willen noemen.

Dick Wolkendeck
8 november 2005, 22:02
Well alright. Ok, had iemand Michael Schenker al genoemd? Die vind ik erg goed. Zijn kenmerk was een Wah op ook een bepaalde stand laten staan maar kan er ook goed mee overweg op de gebruikelijke manier.


Happy pickin' !

Damage Inc.
8 november 2005, 22:14
- Kirk Hammett idd (MetallicA... meer het oudere werk)
- Dave Murray en misschien Adrian Smith (Iron Maiden... je moet de DVD of album van Rock In Rio eens luisteren, die wah die daar gebruikt wordt is zooo over the top, niet dat daar een andere wah gebruik wordt, gewoon Cry Babies maar het klinkt daar zo vet om een of andere reden, op de laatste paar albums trouwens ook, ze hebben gewoon zo'n mooi geluid!)

- Zakk Wylde idd ook veel wah (zie Black Label Society / Ozzy )
- Joe Satriani?
- Dimebag Darrell R.i.P. ( PanterA / Damageplan )

GrtZ
- Damage Inc.

Philippe
9 november 2005, 15:50
Even vooraf: ik weet helemaal niks van Life of Agony...

maar ik heb een keer een liedje van hun gehoord, en de solo bevatte de meest brute wahsound die ik ooit heb gehoord. Iemand een idee welke wah die leadgitarist gebruikt(e)?

Pegasus
11 november 2005, 00:36
Vandaag hoorde ik Kirk Hammet samen met Santana op de radio. Dat was pas een fijn wah wah stuk.

Damage Inc.
11 november 2005, 01:00
Vandaag hoorde ik Kirk Hammet samen met Santana op de radio. Dat was pas een fijn wah wah stuk.

Die had ik al via de MetallicA website gehoord een paar weken terug :) , ik kan me niet meer goed herinneren hoe die gaat ik weet alleen nog wel dat ik het geluid een beetje rommelig vond.

Ik heb trouwens ook een preview gezien van een Kirk Hammett video interview waar hij wat materiaal van het Master Of Puppets album voor doet, maar dat geluid vond ik ook vrij saai, zoals ik dat van het live geluid van MetallicA de laatste jaren ook vind...

- Damage Inc.

Pegasus
12 november 2005, 01:02
Vandaag hoorde ik Kirk Hammet samen met Santana op de radio. Dat was pas een fijn wah wah stuk.

Die had ik al via de MetallicA website gehoord een paar weken terug :) , ik kan me niet meer goed herinneren hoe die gaat ik weet alleen nog wel dat ik het geluid een beetje rommelig vond.

Ik heb trouwens ook een preview gezien van een Kirk Hammett video interview waar hij wat materiaal van het Master Of Puppets album voor doet, maar dat geluid vond ik ook vrij saai, zoals ik dat van het live geluid van MetallicA de laatste jaren ook vind...

- Damage Inc.

Ik vind Metallica überhaupt niet meer interessant sinds hun laatste album. Maar deze solo van Kirk Hammet vond ik toch wel zeer bijzonder.

Damage Inc.
12 november 2005, 01:25
Vandaag hoorde ik Kirk Hammet samen met Santana op de radio. Dat was pas een fijn wah wah stuk.

Die had ik al via de MetallicA website gehoord een paar weken terug :) , ik kan me niet meer goed herinneren hoe die gaat ik weet alleen nog wel dat ik het geluid een beetje rommelig vond.

Ik heb trouwens ook een preview gezien van een Kirk Hammett video interview waar hij wat materiaal van het Master Of Puppets album voor doet, maar dat geluid vond ik ook vrij saai, zoals ik dat van het live geluid van MetallicA de laatste jaren ook vind...

- Damage Inc.

Ik vind Metallica überhaupt niet meer interessant sinds hun laatste album. Maar deze solo van Kirk Hammet vond ik toch wel zeer bijzonder.

Hm, moet ik 'm toch nog eens luisteren.
Maar ik vind al het album geluid van MetallicA wel vet, maar sinds 1994 ofzo hebben ze zo'n simpel en saai en standaard geluid, alsof ze gewoon even snel wat instellen "en dan is het wel goed".
Hoewel het geluid van Cunning Stunts in 1997 best wel vet was en het geluid van S&M ook erg heavy.
Maar sommige tijden ertussen ervoor en erna... bleh...

- Damage Inc.