PDA

View Full Version : 1 soort Ebow?



Bruce
20 juli 2005, 14:23
Ik ben van plan een Ebow aan te schaffen,
en vroeg me af of er meerdere uitvoeringen
van zijn.

(en heeft iemand toevallig ook soundclips
van eigen opgenomen ebow spel?)

tillens
20 juli 2005, 14:27
zover ik weet is er maar een ebow, maar die heeft twee standen. de een doet gewoon normale tonen en de ander de harmonics of zoiets, iig de boventonen. heb em gebruikt op een nieuwe single van de band maar die is nog niet voorhanden voorlopig..

Mitch
20 juli 2005, 14:52
Nee, directe concurrenten zijn er naar mijn weten niet. Fernandes heeft in het sustainer-element wel een (in mijn ogen) beter alternatief; sustain is soepeler, makkelijker te controleren en de feedback-stand is ook erg cool. Maar da's natuurlijk een grotere stap. Kun je alleen vast als element in je gitaar gebruiken, niet los.
Edge gebruikt er nu bijvoorbeeld één voor With or Without You.

tillens
20 juli 2005, 15:09
das vaak het probleem met die dingen ze worden meteen in ieder liedje gepropt en das jammer. .

Jeroenvanhulsteijn
20 juli 2005, 15:20
er zijn 2 verschillende typen Ebows. De gewone Ebow en de PlusEbow. De plus versie heeft idd een knopje voor harmonischen. De gewone ebow heeft alleen een aan/uit knop.

Mitch
20 juli 2005, 16:28
das vaak het probleem met die dingen ze worden meteen in ieder liedje gepropt en das jammer. .
Ik bedoelde: Edge gebruikte vroeger een ebow voor With or Without You maar gebruikt nu een Fernandes gitaar met Sustainer element :)

tillens
20 juli 2005, 16:31
ow okee. naja maakt niet uit. ik heb dus dat ding met die twee standen gebruikt errug leuk, maar duur geintje voor een liedje....

Lucluc
20 juli 2005, 16:37
er zijn 2 verschillende typen Ebows. De gewone Ebow en de PlusEbow. De plus versie heeft idd een knopje voor harmonischen. De gewone ebow heeft alleen een aan/uit knop.

Volgens mij is de Ebow plus de enige die nog nog wordt gemaakt. Vroeger had je alleen een gewone Ebow met maar 1 stand.

phx
20 juli 2005, 16:47
Nieuwe, plus met 2 standen, is grijs, oude is zwart (volgens mij).

harrie-beton
22 juli 2005, 10:38
bruce,
ik heb een ebow plus, die dingen hebben een streng patent en daarom zijn er geen goedkope klonen. 99 euro zijn ze nu.

Het is wel een grappig effect, iedereen kent "with or without you" (u2) en Heroes (bowie), dat is e-bow.
Wat een e-bow erg beperkt maar ik gebruik is dat het maar werkt op 1 snaar.

Trouwens, mr Steve Vai doet ook mooie dingen met een e-bow en feedback erbij...

Raffel
22 juli 2005, 14:09
Vai heeft ook Fernandes sustainer elementen in sommige JEM's :)