PDA

View Full Version : Bo~El GG Modellen, ervaringen?



SBloke
20 juli 2005, 12:10
Hoihoi,

Ik zit al een tijdje tegen die Bo~El gitaren aan te kijken, en dan vooral die GG modellen... Een tijd terug heb ik er al eens eentje in handen gehad en aan de tand mogen voelen maar dat was maar 1 gitaar. Hij speelde wel lekker, klonk fijn.. en was lekker handzaam.... Maar of dat bij elke zo is weet ik niet....

Zijn er hier mensen die een GG model hebben en bereid zijn hun ervaringen te delen? (Plus natuurlijk welke muziekstijlen je uit je GG perst...)

SBloke
21 juli 2005, 10:44
Schop

Harry
22 juli 2005, 11:08
ik ken de verschillende types niet, maar het feit dat Dany Lademacher tegenwoordig op Bo-El speelt zegt mij al genoeg over de kwaliteit. Dus dat zit vast wel snor. Dus gewoon uitproberen!

jorrit
22 juli 2005, 11:25
heb laatst in leeuwarden op twee bo-el gitaren gespeeld. een classic model en een andere versie van de classic. beide erg goede gitaren. verbaade me echt over de kwaliteit en de feel tov. de prijs (1049). erg goede gitaren.

SBloke
24 juli 2005, 14:50
Het lijkt er haast op dat de Bo~El gitaren erg onbekend zijn, of althans.. er circuleren er weinig....

het lijkt mij een mooi ding.... maar er zijn er nog 2 anderen die mij interesant lijken:

de Ibanez GR520 ghostrider en de Jackson SLSMG Soloist...

De ghostrider is verreweg de goedkoopste van de 3 maar bijna niet meer te vinden... en Jackson is meer een metal gitaar. Hoewel ik natuurlijk ook wel metal speel kom ik ook vaker bij de blues terecht en zelfs wat jazz.


Keuzes keuzes.... blijft lastig...

newbreed
25 juli 2005, 12:38
Hoihoi,

Ik zit al een tijdje tegen die Bo~El gitaren aan te kijken, en dan vooral die GG modellen... Een tijd terug heb ik er al eens eentje in handen gehad en aan de tand mogen voelen maar dat was maar 1 gitaar. Hij speelde wel lekker, klonk fijn.. en was lekker handzaam.... Maar of dat bij elke zo is weet ik niet....

Zijn er hier mensen die een GG model hebben en bereid zijn hun ervaringen te delen? (Plus natuurlijk welke muziekstijlen je uit je GG perst...).....Ik speel op een GG200 TOL en dat is een van de beste gitaren die ik ooit in mijn handen heb gehad, zeker voor die prijs. ok ik ben endorser voor bo-el maar niet bevooroordeeld. ik mag zeggen dat sinds ik op bo-el speel dat ik bijna geen andere gitaren heb aangeraakt. en Huub Boel is een toffe gast die absoluut verstand van gitaren heeft en garant staat voor een uitstekende service! Ik speel op mijn bo-el eigenlijk bijna alles, van extreme metal in B tot fusion dingen. Als je id buurt van aalsmeer bent kun je altijd n keer komen proberen.

newbreed
25 juli 2005, 12:46
Hoihoi,

Ik zit al een tijdje tegen die Bo~El gitaren aan te kijken, en dan vooral die GG modellen... Een tijd terug heb ik er al eens eentje in handen gehad en aan de tand mogen voelen maar dat was maar 1 gitaar. Hij speelde wel lekker, klonk fijn.. en was lekker handzaam.... Maar of dat bij elke zo is weet ik niet....

Zijn er hier mensen die een GG model hebben en bereid zijn hun ervaringen te delen? (Plus natuurlijk welke muziekstijlen je uit je GG perst...).....Ik speel op een GG200 TOL en dat is een van de beste gitaren die ik ooit in mijn handen heb gehad, zeker voor die prijs. ok ik ben endorser voor bo-el maar niet bevooroordeeld. ik mag zeggen dat sinds ik op bo-el speel dat ik bijna geen andere gitaren heb aangeraakt. en Huub Boel is een toffe gast die absoluut verstand van gitaren heeft en garant staat voor een uitstekende service! Ik speel op mijn bo-el eigenlijk bijna alles, van extreme metal in B tot fusion dingen. Als je id buurt van aalsmeer bent kun je altijd n keer komen proberen.

FrankS
25 juli 2005, 15:24
Zelfde verhaal als newbreed.. ik endorse ook en heb de GG Classic. En kzou het niet doen als ik er niet achter zou staan. Echt kwaliteit. En binnenkort ga ik de MC 7-snarige aanschaffen. Vanaf augustus verkrijgbaar. Model van Marcel Coenen. Dit weekend bij hem nog weer op zitten spelen, echt geweldige plank!

De GG Classic kost nu btw nog maar 850. Ik zou je geen betere plank voor dat geld kunnen noemen..

[edit]Stijlen : ik speel metal (progmetal zeggen ze..) en hou wel van een beetje shredden etc., erg geschikt voor. En clean ook geweldig. Heel breed geluid, van erg helder strat (single-coil geschakeld) tot dikke vette fusiontoon en moddervette rock/metal. Heel dynamische sound ('k heb de standaard elementjes dr in zitten). De punch in het geluid viel me ook meteen op. En de sustain.. tsja niets dan lof over Bo-El :)

SBloke
25 juli 2005, 22:00
Ik denk dat ik maar gewoon eens richting Zutphen ga... Me laten voorlichten door Huub...

Sleur ik gelijk een vriend van me mee die model heeft gestaan voor de nieuwe posters... Is daar kint aan huis zullen we maar zeggen..


Welke setup het gaat worden weet ik nog niet, maar de geluiden die ik nu hoor bevestigen alleenmaar de vermoedens die ik al had bij deze gitaarbouwen.... Wat is de meest all-round setup van PU's volgens jullie?


...en de versterker.. ik denk in de richting van een Koch twintone of multitone.... Als we dan toch een gitaar van Nederlandse makelijk hebben. Die Kochs schijnen ook ZEER veelzijdig te zijn...

SBloke
25 juli 2005, 22:01
Ik denk dat ik maar gewoon eens richting Zutphen ga... Me laten voorlichten door Huub...

Sleur ik gelijk een vriend van me mee die model heeft gestaan voor de nieuwe posters... Is daar kint aan huis zullen we maar zeggen..


Welke setup het gaat worden weet ik nog niet, maar de geluiden die ik nu hoor bevestigen alleenmaar de vermoedens die ik al had bij deze gitaarbouwen.... Wat is de meest all-round setup van PU's volgens jullie?


...en de versterker.. ik denk in de richting van een Koch twintone of multitone.... Als we dan toch een gitaar van Nederlandse makelijk hebben. Die Kochs schijnen ook ZEER veelzijdig te zijn...

Ritch
25 juli 2005, 22:10
Kort samengevat, je speelt accoustisch gitaar, maar nou ga je elektrisch gitaar erbij doen "voor de leuk". Dan ga je meteen een gitaar van 1000 euro en een topversterker kopen van min. 1000 euro?! Ik raad je aan klein te beginnen, anders als je later een andere gitaar/versterker koopt, weet je het verschil niet tussen een crap amp/ topamp of crap gitaar/top gitaar. :-?

SBloke
25 juli 2005, 22:21
Ik speel gelukkig al lang genoeg gitaar om crapgitaren en goede gitaren uit elkaar te houden tot op zekere hoogte.... ik wil nu electrisch er serieus bij gaan pakken (en niet alleenmaar "voor de leuk" ofzo..) eventueel zelfs overstappen.

En die versterker... is nog een redelijk betaalbare buizenbak... (tenzij ik ergens een goede kitty hawk kan vinden.. zoizo... de spullen hoeven niet nieuw te zijn...)

Tuurlijk, het is misschien wat hoog gegrepen gelijk maar ik hanteer eigenlijk altijd al goedkoop = duurkoop... Anders had ik al land die beginnersset van Berhinger gekocht voor 150 euro....



ow, als laatste.... mijn schoonvader speelt al sinds zijn jeugd gitaar.. en heeft ondertussen een hoop staat (waaronder wat oud gibson spul en buizenbakjes enzo) hier heb ik ook al vaker over gespeeld maar wil (nu ik ga verhuizen) zelf ook iets hebben staan.

BamBuFan1
26 juli 2005, 17:13
Ik denk dat ik maar gewoon eens richting Zutphen ga... Me laten voorlichten door Huub....

Ik kan me geen gitaarzaak bedenken waar je vriendelijker en eerlijker voorgelicht wordt dan bij Ome Huub...

Geweldige vent, staat ook altijd klaar voor gitaristen met een kleine beurs (en hun zoektocht naar onderdeeltjes om o.a. ouwe Japannertjes werkend te houden :wink: )

jorrit
26 juli 2005, 17:54
Ik speel op mijn bo-el eigenlijk bijna alles, van extreme metal in B tot fusion dingen. Als je id buurt van aalsmeer bent kun je altijd n keer komen proberen.

op een gitaar? zal wel veel snaren vervangen zijn... :-? tenzij je fusion ook op een in b gestemde gitaar speelt

newbreed
26 juli 2005, 22:12
Welke setup het gaat worden weet ik nog niet, maar de geluiden die ik nu hoor bevestigen alleenmaar de vermoedens die ik al had bij deze gitaarbouwen.... Wat is de meest all-round setup van PU's volgens jullie?


ik heb zelf een dimarzio evolution id brugpositie zitten maar ik hoorde van Marcel Coenen dat hij erg tevreden over de originele pu is.Hoed zit dat bij jou Frank?? Ik ga zeker ook voor die MC :-)

newbreed
26 juli 2005, 22:18
Ik speel op mijn bo-el eigenlijk bijna alles, van extreme metal in B tot fusion dingen. Als je id buurt van aalsmeer bent kun je altijd n keer komen proberen.

op een gitaar? zal wel veel snaren vervangen zijn... :-? tenzij je fusion ook op een in b gestemde gitaar speelt ja op een gitaar ...wat dacht jij dan?? :-D Ik gebruik vrij veel verschillende stemmingen en dat snarenvervangen valtbest mee.kwestie van goeie snaren gebruiken denk ik (ik gebruik alleen Richard rider snaren,handgemaakt :???: en dat scheelt niet veel met bv een013 d'addario set. alleen brak ik met d'addadio zeker 1-2 snaren per week en nu echt nooit meer.

FrankS
27 juli 2005, 12:58
Welke setup het gaat worden weet ik nog niet, maar de geluiden die ik nu hoor bevestigen alleenmaar de vermoedens die ik al had bij deze gitaarbouwen.... Wat is de meest all-round setup van PU's volgens jullie?


ik heb zelf een dimarzio evolution id brugpositie zitten maar ik hoorde van Marcel Coenen dat hij erg tevreden over de originele pu is.Hoed zit dat bij jou Frank?? Ik ga zeker ook voor die MC :-)Ik heb de standaard 2 humbuckers van Huub zelf dr in.. Evolutions hebben meer mid (heb ik in mn Jem) dan Bo-El pu's en zijn imo meer geschikt voor metal, de standaard Bo-El's klinken wat opener en veel dynamischer. Hele vette punch in zowel laag als hoog. Het hoog klinkt heel helder en rond.

jorrit
28 juli 2005, 18:18
ja op een gitaar ...wat dacht jij dan?? :-D Ik gebruik vrij veel verschillende stemmingen en dat snarenvervangen valtbest mee.kwestie van goeie snaren gebruiken denk ik (ik gebruik alleen Richard rider snaren,handgemaakt :???: en dat scheelt niet veel met bv een013 d'addario set. alleen brak ik met d'addadio zeker 1-2 snaren per week en nu echt nooit meer.

ik dacht dat als je endorser zou zijn je toch wel meer als een gitaar kreeg. maar misschien is dat alleen bij de grote jongens. maar stem jij een set die overeenkomt met een een .13 set naar e ?

newbreed
28 juli 2005, 20:18
ik dacht dat als je endorser zou zijn je toch wel meer als een gitaar kreeg. maar misschien is dat alleen bij de grote jongens. maar stem jij een set die overeenkomt met een een .13 set naar e ?[/quote] Oh zo....nou ik heb helaas geen rack vol gitaren gekregen :lol: maar ik hoop tzt wel een 7 snarige MC erbij te hebben. 0.13 stem ik gewoon naar E hoor geen probleem. maar de laatste tijd gebruik ik dan een B en E snaar uit een 012 set want anders is dat voor solo spelen niet echt top.

FrankS
29 juli 2005, 09:13
Oh je mag er wel wat van mij.. kheb 20 gitaren meegekregen.. ja echt.. *ahum* ;)

newbreed
29 juli 2005, 11:03
Oh je mag er wel wat van mij.. kheb 20 gitaren meegekregen.. ja echt.. *ahum* ;).....ok kom deze week wel een paar ophalen :-D

FrankS
29 juli 2005, 14:12
Oh je mag er wel wat van mij.. kheb 20 gitaren meegekregen.. ja echt.. *ahum* ;).....ok kom deze week wel een paar ophalen :-DPrima :D haha

Afgelopen weekend trouwens weer bij Marcel gezeten en over zn MC-7 proto gespeeld.. volgens mij kun je nergens een betere 7-snaar vinden, sowieso al voor wat ie gaat kosten. Echt super fijn ding!!

strattie
29 juli 2005, 14:26
ff vraagje:

hoe komen jullie aan die endorsements? gaat dat via een bepaald buereau of biedt huub dat aan, of is het meer: als jij mij die gitaar geef maak ik veel reclame voor je?

newbreed
29 juli 2005, 17:49
Oh je mag er wel wat van mij.. kheb 20 gitaren meegekregen.. ja echt.. *ahum* ;).....ok kom deze week wel een paar ophalen :-DPrima :D haha

Afgelopen weekend trouwens weer bij Marcel gezeten en over zn MC-7 proto gespeeld.. volgens mij kun je nergens een betere 7-snaar vinden, sowieso al voor wat ie gaat kosten. Echt super fijn ding!! Ja helemaal mee eens. ik heb m al een keer stiekum geprobeerd bij Huub toen ie nog niet helemaal klaar was. volgens mij zat er toen ook een grotere kop op?? er zou toch ook een 6 snarige versie van komen?? want ik mis eigenlijk wel een tremelo op de GG

taylor
30 juli 2005, 11:12
de gg modelen kun je wel krijgen met tremelo als je daar om vraagt,standaart zit er niet op nee.

zou wel tegen een (kleine) extra prijs zijn.....

FrankS
1 augustus 2005, 10:08
Oh je mag er wel wat van mij.. kheb 20 gitaren meegekregen.. ja echt.. *ahum* ;).....ok kom deze week wel een paar ophalen :-DPrima :D haha

Afgelopen weekend trouwens weer bij Marcel gezeten en over zn MC-7 proto gespeeld.. volgens mij kun je nergens een betere 7-snaar vinden, sowieso al voor wat ie gaat kosten. Echt super fijn ding!! Ja helemaal mee eens. ik heb m al een keer stiekum geprobeerd bij Huub toen ie nog niet helemaal klaar was. volgens mij zat er toen ook een grotere kop op?? er zou toch ook een 6 snarige versie van komen?? want ik mis eigenlijk wel een tremelo op de GGKlopt idd, 6 snarige. Met vaste brug geloof ik. En idd, de kop was eerst groter. En de hals geschroefd. Nu gelijmd. Marcel laat de schakelaars/pots nog ff wat economischer plaatsen.

En trem dr op zetten (evenals andere mods) kost ons toch niets dacht ik?

Huub maar es ff bellen voor de 7-snarige straks.

vinni
1 augustus 2005, 17:13
Vraag heren Endorsers....

Wil graag weten de specs zijn en wat plaatjes van die gitaren.
Helaas geeft de website van Huub nou niet echt de info die je van een website mag verwachten. Enig idee hoe ik wel aan deze info kom?

Vinni

newbreed
1 augustus 2005, 19:16
de gg modelen kun je wel krijgen met tremelo als je daar om vraagt,standaart zit er niet op nee.

zou wel tegen een (kleine) extra prijs zijn.....EenGG met tremelo? dat is nieuw voor mij....mischien bedoel je de cateye serie ??

newbreed
1 augustus 2005, 19:21
Klopt idd, 6 snarige. Met vaste brug geloof ik. En idd, de kop was eerst groter. En de hals geschroefd. Nu gelijmd. Marcel laat de schakelaars/pots nog ff wat economischer plaatsen.

En trem dr op zetten (evenals andere mods) kost ons toch niets dacht ik?

Huub maar es ff bellen voor de 7-snarige straks.[/quote] en is ie er aL?? Mods kosten inderdaad niets extra, ik had op de cateye een andere topkam en natuurlijk ook evolutions :-) maar een trem op een GG dat wordt wel wat freeswerk (voor een Floydr)...Ik weet niet of Huub daar zo blij mee is...??

newbreed
1 augustus 2005, 19:32
Vraag heren Endorsers....

Wil graag weten de specs zijn en wat plaatjes van die gitaren.
Helaas geeft de website van Huub nou niet echt de info die je van een website mag verwachten. Enig idee hoe ik wel aan deze info kom?

Vinni Ik dacht dat Huub al een tijdje bezig was met een nieuwe site??. wat mijn gitaar betreft, ik speel momenteel op een GG200 TOL. de specs van mijn (iets aangepaste)gitaar
35 mm two-piece Ash body with solid 16 mm arched quilted Maple top. Triple body binding. Hard rock tiger Maple set neck with bound ebony fret board. fret board with abalone/mother of pearl “Tree of life” inlay. Medium-extra high frets. “All access” neck/body joint allows easy and smooth playing in high positions. 1 HB-SD 1
humbucker, 1 dimarzio evolution humbucker (bridge), no coil split. Piëzo bridge Grover mini locking tuners.

specs van alle gitaren vind je www.huubboel.nl
maar als je interesse hebt, Bel Huub en maak een afspraak 0575-546887 (hij zet ook errug lekkere koffie... :-D

newbreed
1 augustus 2005, 19:33
Vraag heren Endorsers....

Wil graag weten de specs zijn en wat plaatjes van die gitaren.
Helaas geeft de website van Huub nou niet echt de info die je van een website mag verwachten. Enig idee hoe ik wel aan deze info kom?

Vinni Ik dacht dat Huub al een tijdje bezig was met een nieuwe site??. wat mijn gitaar betreft, ik speel momenteel op een GG200 TOL. de specs van mijn (iets aangepaste)gitaar
35 mm two-piece Ash body with solid 16 mm arched quilted Maple top. Triple body binding. Hard rock tiger Maple set neck with bound ebony fret board. fret board with abalone/mother of pearl “Tree of life” inlay. Medium-extra high frets. “All access” neck/body joint allows easy and smooth playing in high positions. 1 HB-SD 1
humbucker, 1 dimarzio evolution humbucker (bridge), no coil split. Piëzo bridge Grover mini locking tuners.

specs van alle gitaren vind je www.huubboel.nl
maar als je interesse hebt, Bel Huub en maak een afspraak 0575-546887 (hij zet ook errug lekkere koffie... :-D

mcoenen
1 augustus 2005, 22:42
Ik kan het niet meer dan eens zijn met newbreed en frankS

Sinds dat Huub me vroeg of ik endorser wilde worden van zijn gitaren ben ik helemaal gezwikt voor deze kwaliteit, wat een super instrumenten !

Ik heb zelf een GG classic (naturel, twee single coils, 1 humbucker) naturel uitvoering, deze heb ik in D gestemd en 011 setje snaren opliggen, waanzinnige toon !

En dan uiteraard mijn eigen model, de MC-7, hij is nu dus leverbaar !!!!!

Huub heeft er een aantal op voorraad nu in zijn winkel, voor mensen die op zoek zijn naar een 7 snaar: ga voor de MC-7, echt de beste die je kunt kopen op de markt op dit moment !

Even wat voor-info:

Huub heeft mij ongeveer anderhalf jaar geleden gevraagd of ik interesse had om over zijn gitaren te spelen. Ik had daar uiteraard wel oor naar. alleen had Huub nog geen modellen gemaakt met locking floyd rose tremolo en 24 frets. Toen kwamen we op het idee om samen een gitaar te ontwikkelen.

Ik wilde graag een 7 snarige gitaar laten bouwen, een met 24 frets, floyd rose systeem, fase switch, aan-uit knop, mooie tree of life, en een mooie naturel look met mooie houtnerf.

Ik heb dit met Huub besproken en ik kreeg begin dit jaar het eerste prototype in handen. Hier heb ik nog wat verbeteringen aan doorgevoerd richting Huub en nu is ie dan eindelijk af.

Ik heb vandaag in Zutphen de productie versie van de MC-7 (jawel, naar mij vernoemd ) opgehaald en ik kan jullie vertellen dat dit de beste en de gaafste 7 snarige gitaar is die ik ooit in mijn handen gehad heb !

De speelbaarheid, het uiterlijk, de stabiliteit, de toon, het geluid, echt een waanzinnig instrument !

Hier een foto die ik vandaag genomen heb van de gitaar (helaas met flits dus niet zo'n super kwaliteit foto maar je krijgt een idee):

http://www.marcelcoenen.com/img/mc7_01.jpg

Voor mensen die interesse hebben in deze gitaar, hij is te bewonderen bij Huub in de winkel, geopend van woensdag tot en met vrijdag, in Zutphen, meer info op http://www.huubboel.nl

De prijs van deze gitaar (nieuw) is 999 euro, en voor 14 augustus besteld = koffer twv 150 euro er GRATIS bij !

Ik kan jullie verzekeren: dit is de beste 7 snarige gitaar die er te koop is op de markt, probeer m rustig uit en oordeel zelf !

FrankS
2 augustus 2005, 09:04
ff vraagje:

hoe komen jullie aan die endorsements? gaat dat via een bepaald buereau of biedt huub dat aan, of is het meer: als jij mij die gitaar geef maak ik veel reclame voor je?Huub zocht destijds endorsers. Stond ook op z'n site. Marcel tipte me. Dus gebeld, langsgeweest, eigen muziek mee op cdtjes, bio etc. dr bij. Diverse modellen getest, en toen kwam ik op de GG Classic uit, die vond (en vind) ik helemaal te gek. En Huub zag tevens wat in onze samenwerking. Dus : deal. :-D
Ook erg leuk om te zien hoe geinteresseerd/nieuwsgierig mensen in/naar die gitaar zijn als ze me er mee zien.

taylor
2 augustus 2005, 10:11
de tremelo op de gg serie is niet standaard maar wel als je dat perse wil ,dus als een soort "custom" optie....

newbreed
2 augustus 2005, 18:18
ff vraagje:

hoe komen jullie aan die endorsements? gaat dat via een bepaald buereau of biedt huub dat aan, of is het meer: als jij mij die gitaar geef maak ik veel reclame voor je?Huub zocht destijds endorsers. Stond ook op z'n site. Marcel tipte me. Dus gebeld, langsgeweest, eigen muziek mee op cdtjes, bio etc. dr bij. Diverse modellen getest, en toen kwam ik op de GG Classic uit, die vond (en vind) ik helemaal te gek. En Huub zag tevens wat in onze samenwerking. Dus : deal. :-D
Ook erg leuk om te zien hoe geinteresseerd/nieuwsgierig mensen in/naar die gitaar zijn als ze me er mee zien. Ja... bij mij ging het ongeveer hetzelfde.

FrankS
3 augustus 2005, 09:56
ff vraagje:

hoe komen jullie aan die endorsements? gaat dat via een bepaald buereau of biedt huub dat aan, of is het meer: als jij mij die gitaar geef maak ik veel reclame voor je?Huub zocht destijds endorsers. Stond ook op z'n site. Marcel tipte me. Dus gebeld, langsgeweest, eigen muziek mee op cdtjes, bio etc. dr bij. Diverse modellen getest, en toen kwam ik op de GG Classic uit, die vond (en vind) ik helemaal te gek. En Huub zag tevens wat in onze samenwerking. Dus : deal. :-D
Ook erg leuk om te zien hoe geinteresseerd/nieuwsgierig mensen in/naar die gitaar zijn als ze me er mee zien. Ja... bij mij ging het ongeveer hetzelfde.
Hey, ik ga vrijdag naar em toe. Jij ook toevallig? 8-)

almarvk
3 augustus 2005, 10:07
Doe mij dan ook zo'n endorsement maar :)