PDA

View Full Version : Nieuwe opeth tracks



Mithrandir
20 juli 2005, 09:31
Ik kwam dit linkje tegen op een prog-forum :

http://www.roadrunnerrecords.co.uk/streetteam/response/lounge/artists/Opeth/track_data/2.swf

en daarbij hoort ook dit linkje :

http://www.roadrunnerrecords.co.uk/artists/Opeth/

Ruim tien minuten muziek van het nieuwe Opeth album Ghost Reveries wat uitkomt op 29/08. Het klinkt allemaal weer erg lekker, als vanouds het contrast in de zang van Mikael Åkerfeldt (grunts / zang) en de strakke riffs afgewisseld met meer sfeervolle acoustische stukken.

Samen met het aankomende Tool album en het nieuwe Van Der Graaf Generator album wat in mei is uitgekomen is het een goed Prog jaar voor mij :)

Lacrimosa
20 juli 2005, 10:07
Ja ik had em al gehoord!!
Dit album wordt echt super!
Ik kan niet wachten op de volgende tracks! 8-)

Laterrrr

Ismar

Mauser
20 juli 2005, 11:39
Ik ga ze 14 September zien in de Melkweg, hehe :P

Negative K3 fan
20 juli 2005, 16:21
Ik ga ze 14 September zien in de Melkweg, hehe :P

ik op Sziget 8-)

maar klinkt veelbelovend

Mithrandir
20 juli 2005, 16:40
Ga je naar sziget joh...cool.

Helaas (nou ja helaas, vakantie is ook erg leuk natuurlijk) ben ik op vakantie vanaf 11 september anders was had ik ze ook graag eens live willen zien :-(

FNaRK
20 juli 2005, 16:52
zo dan, da's een lekker nummertje 8-)

ben benieuwd naar de rest, iemand al het volledige album kunnen vinden ??

Ronald
22 juli 2005, 19:47
ik kijk heel erg uit naar het nieuwe album , duurt nog iets langer dan een maand.

hoe heet da nummer van die link dan eigenlijk? kheb namelijk al een nummer van het nieuwe album gehoord "de grand conjuration" maar da is een ander nummer. welke is deze dan ?

ben trowuens wel een beetje bang dat het album wat gaat tegenvallen, ze zijn namelijk weer nogal van stijl veranderd, maar goed dat merken we wel als het album eenmaal uit is

Negative K3 fan
22 juli 2005, 20:14
ik heb het nummer nu een paar keer geluisterd en ik vind het wat ongeinspireerd overkomen, meer progressive metal a la dream theater achtig terwijl ik had gehoopt dat ze juist iets meer de 70s/jazzy kant op zouden gaan...

Negative K3 fan
22 juli 2005, 20:14
Ga je naar sziget joh...cool.

Helaas (nou ja helaas, vakantie is ook erg leuk natuurlijk) ben ik op vakantie vanaf 11 september anders was had ik ze ook graag eens live willen zien :-(

sziget is begin augustus... dus het kan nog wel :D

Ronald
22 juli 2005, 20:36
ik heb het nummer nu een paar keer geluisterd en ik vind het wat ongeinspireerd overkomen, meer progressive metal a la dream theater achtig terwijl ik had gehoopt dat ze juist iets meer de 70s/jazzy kant op zouden gaan...

aan het einde van de docu op de lamentations dvd zegt mikael dat ie al plannen had voor het volgende album , hij wou iets gaan maken dat heel dicht bij black metal komt met mischien een cult tintje

en das dus volgens mij inderdaad wat ie gedaan heeft

maarre heeft iemand eigenlijk een idee hoe het nummer heet van die link van de topicstarter

Negative K3 fan
4 augustus 2005, 22:20
ik heb het album nu half geluisterd en in ben onder de indruk, zeker een goed werk, geen masterpiece (damnation vind ik beter!), maar echt heel leuk album!

Ronald
6 augustus 2005, 21:30
hoe kom je dan je al aan de helft van het album?

Swan
8 augustus 2005, 20:10
heb em ook....vind t tegenvallen...mist voor mij totaal de sfeer die bijv. wel in blackwaterpark zat...

Negative K3 fan
9 augustus 2005, 09:50
hoe kom je dan je al aan de helft van het album?

torrents :)

AntY
18 augustus 2005, 19:28
hmm ik vind zelf Still Life het beste, met My Arms, Your Hearse als goede tweede. nog veel meer sfeer dan op Blackwater Park

terwijl ik MAYH lange tijd veel minder vond dan de rest, duurde echt meer dan een half jaar voordat ik die goed begon te vinden.

dus hoe dit album wordt? ik weet het echt niet. ga m niet downloaden, ga m gewoon kopen (koop normaal gesproken nooit zoveel cd's, maarja). heb wel The Grand conjuration gedownload, die vond ik kut, was ook heel slechte kwaliteit.

ga ze zelf in 013 zien, heb er zin in :D

BlackSun
18 augustus 2005, 20:15
Heb et nieuwe album al een tijdje(ja gedownload; maar ga hem zeker kopen)
en i kvind hem in 1 woord geweldig. Ik moest er voordat ik hem geweldig vond wel ff inkomen. Hij is lichtelijk 'anders' dan de andere Opeth platen, maar damn, wat een muzikaal niveau weer. Vooral de rustige nummers doen mn haren overeind staan


En natuurlijk ben ik erbij straks als ze in de melkweg spelen

8-)

Negative K3 fan
19 augustus 2005, 01:31
godverdegodver, ik heb opeth afgelopen maandag live gezien en dat was geweldig! ze speelden alleen een korte setlist waardoor het optreden erg kort leek te duren (een paar nummers van meer dan 10 minuten hakken er wel in), maar wat een optreden! daamn wat zijn die lui goed live.

Waar en wanneer treden ze op in nederland? ik moet erheen

AntY
19 augustus 2005, 12:48
begin september in 013 en melkweg

Ronald
5 september 2005, 20:12
ik heb zojuist de clip van the grand conjuration gezien :-? wa een bagger zeg. ik vond het al nie zo'n geweldig nummer maar nu is het wel heel erg, de clip duurt mischien net 4 minuten terwijl het nummer 10 is dus tis extreem ingekort.

en de clip slaat ook nog es nerges op als je het mij vraagt.


ik denk da clips nie echt aan opeth besteed zijn.

Mithrandir
5 september 2005, 23:09
Clip :o Nee, daar moeten ze maar niet aan beginnen inderdaad, zeker niet als je dan een nummer van 10 minuten in moet korten naar 4.

Verder heb ik de cd de afgelopen dagen helemaal gehoord en ik ben er wel over te spreken, met name het eerste nummer vind ik erg sterk. Heb een enkele keer wel het idee dat het allemaal wat te lang duurt, maar misschien moeten die nummers nog wat bij me groeien.